PDA

Bekijk Volledige Versie : Opzoek naar een programma



Yochris
29/10/09, 12:19
Beste WHT'ers,

Ik weet niet of ik dit hier kan posten, maar hopelijk kunnen mensen mij helpen.

Ik ben namelijk op zoek naar een programma die de login/password + commands uit kan voeren door middel van 1 knop te drukken.

3-4 jaar geleden toen ik bij KPN werkte had ik een programma gepresenteerd die het werk makkelijker maakt bij het inloggen in programma's, website's etc.
Het programma is een Form Application die je zo kon opzetten zoals je wou. je maakte een knop aan in deze Form Bar met de commando om een applicatie te openen en om het wachtwoord en gebruikersnaam in te vullen. daarna voert het programma wat commando's uit die je dan had ingevuld zoals Tab,Enter, Spatie, Break commands om je sneller in het programma te navigeren. echt heel handig

Ik ben helaas de naam vergeten van de software en hoop dat er iemand is die misschien weet hoe dit programma heet.
En helaas ken ik niemand meer bij KPN die me hierbij kan helpen. Zal zelf ook nog KPN 2-3de lijns bellen waar ik toen zat. maar je weet hoe dat gaat als je een Helpdesk belt.

Ik hoor het graag als iemand het weet :)
Alvast bedankt

PreServer
29/10/09, 13:14
Je moet op internet zoeken naar macro / automation programmas
zijn er tig, dus met alleen deze beschrijving kan ik je niet meer helpen dan dit

marsipulami
29/10/09, 13:40
Als je een programma je inloggegevens laat onthouden ben je in mijn ogen zowieso fout bezig. Dat zijn alleen maar risicos

aristo
29/10/09, 13:43
keepass

Vrgr. Eef

Yochris
29/10/09, 13:59
heb heel google denk ik al binnenste buiten gehad. soms is google onhandig als je niet de juiste keywords hebt om mee te zoeken :)

ik zal nog kijken op bing.

Edit:
keepass is een password manager database. komt een beetje in de buurt met wat ik bedoel. maar is hem helaas niet.
deze heeft namelijk niet die layout met knoppen die je dan krijgt als schermpje voor de shortcuts

Marsi: er zijn genoeg bedrijven die deze tools gebruiken, en ik geef je gelijk. het is heel erg risicovol als iemand dit misbruikt. maar deze programma kon je ook met een wachtwoord encrypten.

MMaI
29/10/09, 14:00
zoals aristo al zei: KeePass

Pur
29/10/09, 14:08
Bedoel je niet zoiets als webinject? Hoewel dat voornamelijk testen (simuleren van) is.

Kan ook samen met nagios gebruikt worden geloof ik.

Yochris
29/10/09, 14:28
het is altijd moeilijk om iets uit te leggen als het om een programma gaat die ieand zoekt. omdat er altijd tientallen verschillende applicaties van zijn met het zelfde doel :)

Maar deze programma was heel handig vanwege de command hij automatisch kon uitvoeren. soms heb je pagina's of programma's waar je door een heel menu moet, of nadat je username and wachtwoord nogmaals op OK moet klikken etc.

dit kan je dan in dit programma zetten om de enter voor je uit tevoeren.

Je maakt namelijk dan een Button die je dan een naam geeft. die dan verschijnt in een kleine Menu Bar die je waar dan ook op je scherm kan zetten.
Onder die button geef je hem een opdracht om bijv:

Open MsnMessenger. Break 5seconds, tab, tab (zodat hij op het username tekstveltje komt) text: Chris ,Tab Text: wachtwoord , tab (voor de login knopje)

Zal denk ik maar eens de 2de-3de lijns internetplusbellen van KPN maar bellen :) hopelijk zijn ze zo aardig om een oud collega te helpen. sinds het toch een freeware programma is

Domenico
29/10/09, 14:57
Roboform?

Anders bedoel je vast iets anders... :)

Yochris
29/10/09, 15:03
Thanks voor jullie reacties :)

heb de KPN internetplusbellen lijn gebelt en die hebben na het zoeken het programmatje gevonden.

Het programma heet TypeItIn
zal misschien bij een paar mensen wel bekend klinken :)

Domenico
29/10/09, 15:34
Ziet er handig uit. /me installs TypeItIn! :)

Yochris
29/10/09, 15:51
het is zeker een programma waar je veel mee kan doen. je zou er alles aan kunnen koppelen :)