PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke virtualisatie techniek voor gameserver?



Paul Z.
27/10/09, 12:58
Welke techniek is op dit moment de beste keus, als die al bestaat, voor het draaien van een gameserver op een VPS?
Ik wil een machine die niets staat te doen buiten een beetje proxy server spelen en router spelen ook gaan gebruiken als gameserver voor verschillende games, echter maar een server zal er draaien...
Is de slimste manier om hier een VPS omgeving op te zetten of is het misschien gewoonweg beter de gameserver software naast de andere programmas te laten lopen? (Dus in principe alleen linux binaries gebruiken) Het voordeel van een VPS is dat ik gewoon Windows kan installeren dus in principe alle games kan draaien....

De CPU is een Athlon II x2 / 245 met 4GB aan geheugen.... De schijf kan eventueel vervangen worden door een VelociRaptor indien dat uitmaakt... (Heb er nog eentje liggen ;-) )

Alle informatie die ik kon vinden is vrij oud of specifiek voor bestaande oplossingen...

mdvz0r
27/10/09, 13:08
iedere virtuele server kost weer resources, het is dus in principe altijd beter om gewoon geen VPS te gebruiken. Aan de andere kant, als je windows en unix wilt gaan gebruiken is een VPS een ideale oplossing. Ik heb zelf een tijdje gebruik gemaakt van vmware en daar wat game servers op gedraaid (o.a. quake2 en quake3) en dit ging zonder problemen.

Keizer
27/10/09, 13:27
welke games wil je installeren die geen linux server beschikbaar stellen?

ik zou die VPSjes lekker achter wege laten, trekt alleen maar

DC^
27/10/09, 16:15
Natuurlijk kan je daarvoor een VPS draaien.
Ik denk dat het ook niet zoveel kwaad kan als je een gameserver naast de andere programma's draait. Mocht je toch voor een VPS gaan kan ik je aanraden om wel wat weer geheugen te geven dan het aangeraden zeker als je server druk bezocht word zul je dit nodig hebben.

Succes!

ralphhosting
27/10/09, 18:03
Ja, als ik jou was zou ik een vps nemen met redelijk wat geheugen, je wilde gamehosting draaien zei je? Dan kun je eens kijken naar de software GameCP.

Serve-xs
30/10/09, 14:18
Welke techniek is op dit moment de beste keus, als die al bestaat, voor het draaien van een gameserver op een VPS?

Geen..