PDA

Bekijk Volledige Versie : Installatie CentOS 5 op een Intel Quad-Core Xeon



ErikKosters
26/10/09, 12:30
Mensen,

Ik ben momenteel bezig met het installeren van CentOS 5 op onderstaande configuratie:

Intel Quad-Core Xeon X3230 processor
SuperMicro PDSML-LN2+ moederbord
8GB DDR2/667MHz ECC Reg. geheugen
2x Samsung 320GB SATA-300 hardeschijven

Dit alles in een SuperMicro rackmount. Het opstarten verloopt allemaal vlekkeloos, en de CentOS installatie cd start ook gewoon zoals gewoon op. Ik installeer het in text modus en loop alle stappen door. Gewoon niets geen poespas erop of eraan, een kale CentOS installatie.

Als hij eenmaal bezig gaat met het formatteren van de schijven, duurt dit echt heel lang (zeg 2/3 uur, niet normaal meer). Nadat dit voltooid is blijft hij in het blauwe scherm hangen, of althans.. je hoort hem zo af en toe wel wat doen.. maar verder is hij nog niet gekomen.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Alle hardware is op de correcte wijze aangesloten namelijk. En in de bios kan ik zelf zo ook 123 niets bijzonders vinden.

WeServIT
26/10/09, 12:32
Heb dit ook wel eens meegemaakt, kijk eens in de BIOS bij de instellingen van je disken, bij mij stond het de vorige keer op een verkeerde mode.

MMaI
26/10/09, 12:46
verander inderdaad je hdd mode van AHCI naar legacy of SATA (afhankelijk hoe je mobo dit noemt) voor AHCI modus zijn standaard geen drivers in de installer aanwezig en ontstaat er dus een probleem. Heb hetzelfde probleem ooit gehad op een PowerEdge T10x met debian

ErikKosters
26/10/09, 12:54
Bedankt voor de antwoorden! Installatie verloopt nu vlekkeloos! :)

Zat hem inderdaad in de bios.