PDA

Bekijk Volledige Versie : Eweka verwijderd usenet posts?



rolandow
23/10/09, 15:12
Vandaag voor het eerst meegemaakt dat een artikel bij Eweka niet meer op de usenet server stond. Na contact met de supportdesk, bleek dat er artikelen worden verwijderd op zoek van auteursrechtshebbende. Opzich best logisch, alleen wordt dit nergens vermeld op de website, dus hoe kun je dit als consument weten?

Op mijn vraag of ik eventueel het geld terug zou kunnen krijgen, werd een beetje gepikeerd gereageerd. Jammer, want ik heb maanden met veel plezier gebruik gemaakt van Eweka.

De artikelen waren bij een andere provider overigens wel gewoon te downoaden, dus mijn verzoek om refunds waren m.i. helemaal niet zo gek.

Ben benieuwd wat jullie van onderstaand verhaal vinden.



You are now chatting with Supportdesk

Rolandow: hallo?
Supportdesk: goedemiddag
Rolandow: goedemiddag ... ik heb mijn account net geactiveerd via ideal, maar ik kan niks downloaden, de articles staan niet op de server.
Rolandow: ik gebruik newsleecher 3.9 final
Rolandow: op newsreader1
Supportdesk: u maakt wel connectie ??
Rolandow: ja, connectie gaat goed
Rolandow: de logs zeggen:
Rolandow: 10/23/2009 1:32:47 PM .............
10/23/2009 1:32:47 PM ¤ Article part (#150) not downloaded. Article "[ftn2day.nl] harry.potter.and.the.half.blood.prince.2009.nlsubb ed.telesync.xvid-depr0x - "hp6thb-depr0x.r01"" from server "Eweka".
10/23/2009 1:32:47 PM ¤ Server response: "430 No such article". Part Msg ID: "4a722d5b$0$31495$6d4158fb@reader.xsnews.nl". Part Format: "Unknown".
Supportdesk: Met Harry Potter kan dat wel kloppen, ja
Rolandow: hoezo?
Supportdesk: de auteursrechthebbende protesteren dan officieel, en dan moeten
Supportdesk: wij zulks weghalen vande srevr
Supportdesk: ik vermoed dat dat hier speelt
Rolandow: hm.. doen alle providers dat?
Supportdesk: ja, voor zo ver ik weet
Supportdesk: ik zie xsnews staan in die post?
Rolandow: xsnews?
Supportdesk: nee, laat maar
Rolandow: dat is van de poster toch
Supportdesk: inderdaad, sorry
Rolandow: kunnen jullie het abbo refunden?
Rolandow: ik heb hem net geactiveerd
Supportdesk: waarom?
Rolandow: omdat ik het dan ergens anders kan proberen
Supportdesk: ik heb zelf die post even ingeladen, hij is inderdaad leeg
Supportdesk: dus u wilt dat ik u geld ga terugstorten omdat een bepaalde film niet op de server staat ?
Rolandow: ja. ik heb dat nog nooit eerder gehad
Supportdesk: en dit vind u niet in de haak?
Rolandow: en ik zie nergens terug dat er artikelen worden verwijderd van de server...
Supportdesk: wonderlijke redenering van u
Rolandow: ik geloof jullie best dat het verwijderd moet worden, maar hoe had ik dit kunnen weten van te voren?
Supportdesk: momentje graag, ik ga even naar een klaant aamn de telefoon
Rolandow: maargoed, kan ik mijn geld terug krijgen of niet?
Supportdesk: ben ik weer. Wat ik voor u kan doen is eht account opschorten. Ik kan ookm de credits aan een andere klant geven, u weet vast wel iemand om ze cadeau te doen
Supportdesk: maar uw geld terugkrijgen om deze reden, nee, helaas
Rolandow: ok, jammer. via een ander provider werkt het namelijk wel, en kan ik nu gewoon downloaden.
Rolandow: vreemd dat dit nergens vermeld wordt.. dit was ook voor het eerst overigens, en tot nu toe was ik erg tevreden over eweka.
Supportdesk: welke is dat, als ik vragen mag?
Rolandow: xlned
Rolandow: jammer ook dat u zo'n onvriendelijke toon tegen me aanslaat, ik ben me verder van geen kwaad bewust.
Supportdesk: een zeer kleine provider dus, dat zal de reden zijn
Supportdesk: sorry, ik reageerde op uw toon dat u het geld terugwilde
Supportdesk: dat maak ik zelden of nooit mee
Supportdesk: en al helemaal nioet om deze reden
Supportdesk: het was niet mijn bedoeling om onvriendelijk over te komen
Rolandow: hoezo? kun je me aangeven waar ik had kunnen vinden en/of weten dat er bij jullie artikele verwijderd worden?
Rolandow: je doet net of ik de domme sukkel ben dat ik dat niet wist
Supportdesk: dat vind u nergens, dat klopt
Supportdesk: nee dat heb ik niet gesuggereerd volgens mij, inetgendeel
Supportdesk: ik geef u alle nodige informatie
Rolandow: Supportdesk: wonderlijke redenering van u
Supportdesk: het lijtk me niet verstandig deze discussie voort te zetten
Rolandow: ja, maar deze informatie heb ik achteraf... dus nu blijkt dat het account niet goed werkt, lijkt het me logisch dat ik mijn geld terug wil.. ik kon toch niet weten dat die artikele verwijderd worden?
Supportdesk: ik ga dit geval even overleggen
Supportdesk: en neem contact met u op per e-mail
Rolandow: nouja, laat die 7,50 maar zitten hoor
Supportdesk: het account werkt prima
Supportdesk: er staat een bepaalde post niet langer op om een bepaalde reden
Rolandow: nou goed, het is me duidelijk.
Rolandow: ik zal eens op fora e.d. gaan informeren of dit normaal is
Rolandow: oh, en met wie heb ik gesproken als ik vragen mag?
Supportdesk: wij geven geen persoonsnamen vrij, sorry
Rolandow: dat verbaasd me niets.. fijne middag

SF-Jeroen
23/10/09, 15:15
Dus je wil je geld terug omdat er 1 bepaalde film niet beschikbaar is? Hoeveel films denk je dat ze WEL hebben die andere providers niet hebben? Natuurlijk gaan ze niet op de site zetten "Harry Potter kunt u bij ons niet downloaden". Ze hoeven immers ook niet aan te geven welke muziek/films toevallig beschikbaar zijn.

Ik geef Eweka groot gelijk, al had het nederlands wel iets beter gekund.

dicktump
23/10/09, 15:22
Ik vind het wel een beetje vreemd dat Eweka een gecensureerde newsdienst aanbiedt, terwijl ze dat niet zo op de site vermelden. Ik begrijp wel dat ze geen geld teruggeven, maar van Eweka uit mag de communicatie hierover naar toekomstige klanten toe ook wel iets duidelijker zijn, denk ik.

Dat zou hetzelfde zijn als een webhoster bepaalde email zou gaan filteren, zonder medeweten van de klant. De klant verwacht gewoon dat hij met zijn emailadres, overal email van kan ontvangen, ongeacht de inhoud of afzender.

De waarheid ligt dus een beetje in het midden in dit geval, naar mijn mening.

Apoc
23/10/09, 15:36
Met andere woorden: je komt hier klagen over het feit dat je bepaalde met auteursrecht beschermde data niet illegaal kunt downloaden via Eweka?

Helaas, maar dit soort discussies zijn hier niet welkom.


Ik vind het wel een beetje vreemd dat Eweka een gecensureerde newsdienst aanbiedt

Gecensureerd? Censuur is iets heel anders dan illegale bestanden verwijderen. Nu wordt dit enkel nog op verzoek van de auteur gedaan..