PDA

Bekijk Volledige Versie : 2 letterige .de domeinen duur?



DingDong
20/10/09, 16:26
Ik probeerde net een 2 letterig .de domain te registeren, maar kwam er achter dat dit 20.000 euro kost via domaindiscount24.com:thumbup:

Iemand enig idee waarom dit zo duur is?

mdvz0r
20/10/09, 16:33
zijn er nog 2 letterige .de domeinnamen vrij dan? :p

martysmarty
20/10/09, 16:35
zijn er nog 2 letterige .de domeinnamen vrij dan? :p

Die komen vrijdag vrij. Samen met de 1 letterige en numerieke

Voor de een letterige betaal je inderdaad € 22.500,00 bij key-systems

DingDong
20/10/09, 16:40
En waarom is dat zo duur ?
Vraagt deNIC er zoveel voor dan?

WebMeso
20/10/09, 16:57
Waarom zo duur? Omdat het een enorm korte domeinnaam is die makkelijk is om te onthouden en daarnaast bestaan er niet enorm veel combinaties met 2 letters. Dus ze zijn zeldzaam. Ook hebben bedrijven vaak 2 of 3 letters als afkorting.

DingDong
20/10/09, 17:13
Hmm, de uitgifte van domein namen wordt blijkbaar niet gedaan door organisaties zonder winstbejag.
Wat dat bij het ontwerp van het Domain Name System eigenlijk wel de bedoeling ?

Toch een beetje jammer dat Hein h1.de niet kan registreren voor hobby site zonder daarvoor zijn auto te moeten verkopen. :-)

marcussmit
20/10/09, 17:15
1-letterig ? is duitsland daarmee de eerste? (tenminste: ik heb nog nooit een 1-letterig domein gezien)

Keizer
20/10/09, 17:22
nee, .nu heeft dat ook :) check m punt nu bv maar

marcussmit
20/10/09, 17:24
grappig...

hm, nu moet ik wel wat software aanpassen. een aantal van mijn applicaties checken dat een domeinnaam uit minstens twee karakters bestaan...

IT-worX
20/10/09, 17:25
www.x.org? (klik maar, wees gerust, tis geen xxx-site ;))

marcussmit
20/10/09, 17:27
*zucht* heb er dus weer eens niets van begrepen ;- )

Keizer
20/10/09, 17:27
idd ik zat ook net te kijken, hier zie je de regels: http://www.register.com/domain-extension-rules.rcmx

ook .tv mag één letter zijn...

kheb zelf nog wat tweeletterige zoals hd.nu, die kost me 'slechts' 500 per.. vind 22,500 wel veel hoor

EuroDNS
20/10/09, 17:49
Hmm, de uitgifte van domein namen wordt blijkbaar niet gedaan door organisaties zonder winstbejag.
Wat dat bij het ontwerp van het Domain Name System eigenlijk wel de bedoeling ?

Toch een beetje jammer dat Hein h1.de niet kan registreren voor hobby site zonder daarvoor zijn auto te moeten verkopen. :-)


Veel registrars geven wel de helft van de opbrengst, of meer, aan een goed doel...

Serveo
20/10/09, 18:02
xx.xxx vind ik overigens niet veel voor een LL.de extensie.

Apoc
20/10/09, 18:21
Ik probeerde net een 2 letterig .de domain te registeren, maar kwam er achter dat dit 20.000 euro kost via domaindiscount24.com:thumbup:

Iemand enig idee waarom dit zo duur is?

De reden dat dit zo duur is, is het feit dat elke registrar maar 4 domeinen per uur mag vastleggen zodra de registraties open gaan. Met andere woorden; de vraag is VEEL groter dan het aanbod.

Typisch voorbeeld van:

"Waarom?"
"Omdat het kan"

EuroDNS
20/10/09, 18:24
De reden dat dit zo duur is, is het feit dat elke registrar maar 4 domeinen per uur mag vastleggen zodra de registraties open gaan. Met andere woorden; de vraag is VEEL groter dan het aanbod.

Typisch voorbeeld van:

"Waarom?"
"Omdat het kan"


Per MINUUT meen ik

Apoc
20/10/09, 18:32
Per MINUUT meen ik

Ah ja, dat zou ook goed kunnen. Blijft hetzelfde idee natuurlijk.

Dat wordt flink cashen voor de .de registrars, want ze houden dat geld gewoon zelf. Vooral voor de kleinere jongens is dit erg interessant, want ook zij mogen 4 registraties per minuut de deur uit sturen.

martysmarty
20/10/09, 19:38
Apoc: Volgensmij was dat 4 per minut, niet per uur.

Apoc
20/10/09, 19:47
Apoc: Volgensmij was dat 4 per minut, niet per uur.

Echo! ;)

Randy
20/10/09, 19:50
4 per minuut inderdaad, uit betrouwbare bron ;) http://www.ispam.nl/archives/13718/denic-geeft-een-en-twee-letter-de-domeinnamen-vrij/

Een goede constructie denk ik. Zo zullen mensen die er werkelijk belang bij hebben er wat mee gaan doen. Ik kan me nog niet zo lang geleden een hoop gehuil herinneren van providers die geen nummerieke domeinen voor kun *kuch* klanten konden registreren, om ze vervolgens allemaal commercieel aan te bieden...

hoekie
22/10/09, 19:09
op dit moment: tv.de 202.500 EUR

zijn er meer mensen die sedo volgen? (ook bij het weten dat sedo slechts 2% kans heeft)

H.

Apoc
22/10/09, 19:20
Een goede constructie denk ik. Zo zullen mensen die er werkelijk belang bij hebben er wat mee gaan doen. Ik kan me nog niet zo lang geleden een hoop gehuil herinneren van providers die geen nummerieke domeinen voor kun *kuch* klanten konden registreren, om ze vervolgens allemaal commercieel aan te bieden...

Goede constructie? Mwa opzich niets mis mee.. behalve het feit dat ze het een WEEK (wtf..) van tevoren aankondigen. Je zal maar net op vakantie zijn of wat dan ook. Erg eerlijk is dit dan ook weer niet. Zoiets hoor je minimaal een aantal maanden van tevoren aan te kondigen.

hoekie
22/10/09, 19:28
Denic stond onder druk van een rechtzaak (eigenlijk meerdere). VW heeft de doorslag gegeven en toen heeft denic meteen actie ondernomen. Het hele verhaal speelde al veel langer en oplettenden waren dan ook al maanden van te voren begonnen met de voorbereidingen.

true: erg eerlijk is hier niets!

Domenico
22/10/09, 23:06
Nou SIDN komt er maar in zou ik zo zeggen. Eenletterige .nl namen mogen ook wat gaan kosten denk ik dan.

Triloxigen
23/10/09, 00:27
Zijn er al deelnemers geconstateerd die 10x deelnemer zijn?

Randy
23/10/09, 00:48
Nou SIDN komt er maar in zou ik zo zeggen. Eenletterige .nl namen mogen ook wat gaan kosten denk ik dan.

Ik zal alvast 35 mailservers installeren :lovewht: