PDA

Bekijk Volledige Versie : Spookfacturen plushosting



eweps
20/10/09, 12:59
Zojuist kreeg een klant van mij een factuur van plushosting voor een domeinnaam die jarenlang bij mij heeft gestaan, maar sinds enkele maanden is opgezegd en vrijgegeven.

De betreffende domeinnaam staat nog steeds vrij.

Plushosting.nl verstuurt dus spookfacturen.

Ik wil jullie hier graag even van op de hoogte stellen, het kan namelijk zo zijn dat ze dit bij meer .nl domeinnamen doen die worden vrijgegeven.

nielsrenselaar
20/10/09, 13:26
En je hebt al contact met hen gehad hier over? Of je klant heeft contact met ze opgenomen? Vind het wat ruig om het gelijk zo te brengen... Ook al is het waar, ziet het er nu een beetje uit als vuur spuwen.

eweps
20/10/09, 15:27
In principe is dat het ook. De klant belt mij met de vraag hoe dit kan, het kost mij dus tijd. Ik kan natuurlijk ook een factuur sturen naar plushosting, maar in alle gevallen is het handig als iemand hetzelfde ondervind, dat er al een post over staat.

Daarnaast gaat het in dit forumonderdeel tenslotte om de ervaring met een bedrijf.

Serveo
20/10/09, 16:59
Misschien inderdaad handig om eerst contact op te nemen met plushosting hierover.

In4mation
21/10/09, 00:19
Jonges, jonges, ik aanzie dit topic gewoon weer als "een manier" om een bepaald bedrijf in een negatief daglicht te stellen. Vooraleer je dergelijke zaken post zou je inderdaad beter eerst contact opnemen met het bedrijf in kwestie, er bestaat namelijk ook zoiets als een vergissing en dat is nog steeds menselijk.

Komop zeg... :nono:

mauer
21/10/09, 08:58
Ben het met In4mation eens. Misschien hebben ze het domeinnaam per ongeluk niet uit hun facturerings systeem gehaalt?

jeffrey
21/10/09, 09:00
Heeft de klant via de reguliere weg een opzegging gedaan? en een bevestiging van zijn opzegging ontvangen?

jinxedworld
21/10/09, 09:24
Heeft de klant via de reguliere weg een opzegging gedaan? en een bevestiging van zijn opzegging ontvangen?

De klant heeft zijn domeinnaam opgeheven toen deze nog bij Eweps stond, dat maak ik op uit het verhaal, ik kan nergens in dit topic vinden dat de klant van Eweps ook klant was bij Plushosting. Misschien kan Eweps even melden of zijn klant ook klant was bij Plushosting, of dit nooit is geweest? Zou in ieder geval wat langs elkaar heen gepraat voorkomen :)

eweps
21/10/09, 13:39
De klant is in elk geval nooit klant geweest bij plushosting. Wel ontdek ik zojuist dat plus hosting onderdeel is van PINS. (Staat op de website van plus hosting nergens aangegeven)

Dan zou het een ander verhaal kunnen zijn, omdat ik niet weet of de klant daar ooit klant is geweest.

Maar ze factureren nu vanuit plus hosting, dus is het een spookfactuur over een domein dat niet bij ze is geregistreerd. (Domeinnaam heeft reeds enkele jaren bij mij gestaan)