PDA

Bekijk Volledige Versie : Printen via TS / Netwerk



WeServIT
19/10/09, 11:01
Beste WHTérs,

Ik heb de volgende opstelling draaien voor een klant van me:

Server 1:
Windows Server 2008
DC en AD en dns natuurlijk

Server 2:
Windows Server 2008
Bedrijfssoftware
Office en dergelijke programma's

Dat is even heel kort door de bocht maar zo is het in ieder geval duidelijk hoe de opstelling is. Op server 2 loggen d e gebruikers in het netwerk. Ieder krijgt zijn eigen schijfkoppelingen etc etc.
Nu is het zo dat ze op het bedrijf 1 printer hebben staan die in het netwerk staat. Deze printer is op iedere pc lokaal geïnstalleerd. Op de dag van installatie werkte alle printers volledig en snel. Ik moest de driver van de printer tevens op Server 2 installeren. Dit zodat als ze verbinding met TS maakte dat de printer omgeleid werd om te kunnen printen.

Nu is het zo dat als men wil printen het soms 20 minuten kan duren voordat er iet uitkomt, het kan zelfs soms zo zijn dat het een halve dag tot dag kan duren voordat er iets uit komt.
Ik heb de drivers al een keer overnieuw geïnstalleerd, ook op de server maar nog steeds werkt het niet altijd.
Heel soms komt hij er meteen uit, maar in de meeste gevallen kan het te lang duren, soms zelfs 1 dag!

Ik hoop dat iemand dit vaker mee gemaakt heeft zodat ik weet waar ik het probleem kan vinden en vooral snel kan oplossen. Ik hoor het graag bedankt!

Pirus
19/10/09, 11:21
ik neem aan dat er een dsl lijn tussen de 2 bedrijven aanwezig is ?
Hoe groot zijn de print opdrachten ?

WeServIT
19/10/09, 11:30
ik neem aan dat er een dsl lijn tussen de 2 bedrijven aanwezig is ?
Hoe groot zijn de print opdrachten ?

Het is 1 bedrijf dat gebruikt maakt er van. Ze maken gebruik van een DSL lijn, maar het gekke is dat ze hier de eerste paar dagen totaal geen problemen mee hadden. En ook als je een wordpad bestandje laat printen met 1 leesteken dan werkt het zelfs niet. Dus de grote heeft er niks mee te maken.

DC^
19/10/09, 14:14
Iets in de Firewall verandert ?

WeServIT
19/10/09, 14:29
Iets in de Firewall verandert ?

Nope, alles is het zelfde gebleven...

Tommi
19/10/09, 14:39
ping beiden locaties eens dan, misschien ziet er een enorme ms tussen..

WeServIT
19/10/09, 14:58
13ms..

mdvz0r
19/10/09, 15:27
als je een print opdracht hebt verstuurd en het duurt lang voordat het afdrukken begint. Probeer dan eens op de server waar de printer op is aangesloten met administrator het volgende in een command prompt: "net stop spooler" en vervolgens "net start spooler" om te kijken of dit het probleem oplost.

Triloxigen
19/10/09, 15:44
ping beiden locaties eens dan, misschien ziet er een enorme ms tussen..


Een ms is een vaste waarde en kan niet groter of kleiner worden.

"Een hele grote seconde" :p

Tommi
19/10/09, 15:53
bedoelde of er geen grote vertraging bijv inzit:)
haha!

WeServIT
19/10/09, 15:57
als je een print opdracht hebt verstuurd en het duurt lang voordat het afdrukken begint. Probeer dan eens op de server waar de printer op is aangesloten met administrator het volgende in een command prompt: "net stop spooler" en vervolgens "net start spooler" om te kijken of dit het probleem oplost.

Heb het nu geprobeert, even afwachten of de klant aangeeft dat het geholpen heeft. Bedankt iig voor je hulp!



bedoelde of er geen grote vertraging bijv inzit:)
haha!
Nee, zit geen vertraging in. Heb hem een half uur lang laten pingen, en hij schiet van 12 tot maximaal 15ms.

machit
20/10/09, 01:18
Hey,

Dat probleem kun je eenvoudig oplossen;

Maak een GPO aan met daarin je Terminal Server Easy Printer Driver geactiveerd. Installeer op de clients .net framework 3.5 met het Nederlandse taalbestand. Dit werkt veel beter dat de drivers van de printers installeren. Deze zijn meestal niet geschikt voor Terminal Servers.

Lukt dit niet? Mail dan even...

WeServIT
20/10/09, 10:44
Hey,

Dat probleem kun je eenvoudig oplossen;

Maak een GPO aan met daarin je Terminal Server Easy Printer Driver geactiveerd. Installeer op de clients .net framework 3.5 met het Nederlandse taalbestand. Dit werkt veel beter dat de drivers van de printers installeren. Deze zijn meestal niet geschikt voor Terminal Servers.

Lukt dit niet? Mail dan even...

Dag Machit, bedankt! Ik heb je even op msn toegevoegd en een PM hier op WHT gestuurd.

gjtje
20/10/09, 12:37
Easy print werkt nog lang niet met alle software, soms zien ze dan helemaal geen printer. Ook ga je er dan vanuit dat alle clients XP SP2 of hoger draaien.

Als je opdracht verstuurt, zie je die dan meteen op de client binnen komen of niet?

WeServIT
20/10/09, 13:11
Easy print werkt nog lang niet met alle software, soms zien ze dan helemaal geen printer. Ook ga je er dan vanuit dat alle clients XP SP2 of hoger draaien.

Als je opdracht verstuurt, zie je die dan meteen op de client binnen komen of niet?

Ik ben het nu aan het testen, heb de printer driver verwijderd en ben nu op de XP Sp3 cliënts de nieuwste .net sp1 aan het installeren.

Of ik de jobs op de cliënt zie binnen komen dat weet ik zo, ik dacht van niet.

WeServIT
24/10/09, 17:26
Het is nu opgelost. Bedankt Machit!

machit
24/10/09, 23:07
Geen probleem! En het probleem dat sommige software de printer alsnog niet ziet is heel eenvoudig te verhelpen! Als je op de terminal server een printer aanmaakt uit het steentijdperk dan werkt het meestal wel. Ik maak standaard op iedere ts een HP Inktjet aan die werkt op een parallelle aansluiting. Software als bijvoorbeeld Exact voor Windows ziet dan 9/10 keer wel alle printers..