PDA

Bekijk Volledige Versie : CSS HomeServer



FTCD
18/10/09, 20:28
Hallo,

Ik vraag me eigenlijk af wat ik met mijn connectie hier thuis kan trekken qua CSS-gameserver. Ik vrees niet veel, maar ik wil het toch even weten.

Ik heb qua download een 480kb/s, qua upload een 50kb/s (ik vrees dat vooral die upload al een probleem zal vormen)

Hoeveel slots zou ik hiermee kunnen trekken (tick 33)

Verder vraag ik me ook af wat qua hardware genoeg zou zijn. Ik zou het willen doen, als mijn connectie toch iets ofwat kan trekken (waar ik dus voor vrees), op een dell poweredge 2500. 2 pentium's 3 @ 1333mHz. Als ik me niet vergis 2GB RAM. 3 SCSI-schijven 73GB. (Ik draai Debian)

ilnee
18/10/09, 20:41
Reken zo'n 7 kB/s per speler. Als je upload 50 kb(it)/s is, kun je het dus wel vergeten. Mocht je 50 kB(yte)/s bedoelen, dan zit je met acht spelers al gauw aan je limiet. Qua hardware zit het met zo weinig spelers wel snor. Overigens kun je met een beetje zoeken (http://www.google.com/search?q=srcds+bandwidth) bergen informatie hierover te vinden.

FTCD
18/10/09, 20:56
Ik heb inderdaad 50kB/s. Qua data moet het ook wel lukken. Ik ga niet 24/7 draaien, heb 30GB dataverkeer / maand. Als ik nu en dan wat minder download lukt dat wel :-). Verder heb ik ook een goede webserver in NL draaien (BE sucks, zie je aan mijn internet :P), waarom ik alle nodige bestanden kan laten downloaden. In elk geval al bedankt!

Achos
09/11/09, 01:35
Je geeft aan dat je denkt dat de upload een probleem zal vormen, dit is zeker het geval wil je een fatsoenlijke server neerzetten. (100tick!)

Naast het feit dat een thuisverbinding vaak trager is, zul je (in het algemeen) een behoorlijk hogere ping ervaren. Ook kan je wanneer er spelers op de server zitten je internet-verbinding zo goed als niet gebruiken. (of de spelers krijgen lag-stoten)

Verder succes met het opzetten en post een linkje als hij staat :)

Yourwebhoster
09/11/09, 08:17
Een thuis connectie heeft vaak een ping van 10 ms (als je gelukt hebt) of meer. Een server zit op een snel netwerk aangesloten met een ping van bijvb 1 ms tot 5 ms. Uiteindelijk gaat de homeserver een enorme vertraging opleveren in vergelijking met de server in het dc, niet alleen vanwege de uploadsnelheid maar ook vanwege de ping.

DC^
09/11/09, 09:24
Het lijkt mij niet handig om een server thuis te hosten.
Zowieso als er mensen op je server komen kunnen de andere mensen binnen je netwerk niet meer fatsoenlijk internetten.

En als er iemand uit Amerika op je server komt, heb je kans dat de hele server lagg krijgt.
Je dataverkeer is ook erg aan de krappe kant ik denk dat je zo door die 30Gb bent.

Handige link: Klik (http://forums.srcds.com/showthread.php?tid=2377)

BramICT
28/11/09, 03:07
50 kb/s moet wel 12 spelers trekken als je het goed insteld.. ik weet dat je met somigge games zelfs 24 spelers op 50 kb/s kan hosten.. cod series.. mohaa series.. moet je wel de maxrates instellen weet niet of dat met css ook kan.. gaming word er niet beter op btw als de maxrate te laag is

rensariens
30/11/09, 08:42
50 kb/s moet wel 12 spelers trekken als je het goed insteld.. ik weet dat je met somigge games zelfs 24 spelers op 50 kb/s kan hosten.. cod series.. mohaa series.. moet je wel de maxrates instellen weet niet of dat met css ook kan.. gaming word er niet beter op btw als de maxrate te laag is

Voor CSS wil je 100 tickrate, zoals eerder aangegeven. Dit gaat dus gewoon niet vanaf thuis.

BramICT
30/11/09, 23:00
hoe zit dat eigenlijk met die tickrates dan? wat zijn de bandbreethe specs?

Piwi-Web
30/11/09, 23:10
hoe zit dat eigenlijk met die tickrates dan? wat zijn de bandbreethe specs?

Genoeg (i.i.g. 100 tick). Heb ze een dik jaar geleden gehost en wanneer er mensen in zitten (stuk of 20) doe je toch een aantal mbits hoor!
Hoeveel precies kan ik mij niet herinneren maar ik schat 0.1 mbit p/speler

BDigitinternetdiensten
01/12/09, 19:36
Ik gok een slot of 10 dat haalbaar is.Heb er ene aantal ooit is gesproken die dit net aan redde

Tommi
01/12/09, 19:54
Genoeg (i.i.g. 100 tick). Heb ze een dik jaar geleden gehost en wanneer er mensen in zitten (stuk of 20) doe je toch een aantal mbits hoor!
Hoeveel precies kan ik mij niet herinneren maar ik schat 0.1 mbit p/speler

Verhaal van Pim kan ik inderdaad bevestigen, voornamelijk met de tickrates hoog wil het nog aardig wat dataverkeer wegslurpen hoor!

vipeax
01/12/09, 20:02
Dat doen we toch gewoon met google?

http://www.reece-eu.net/drekrates.php

MHz gedeelte kun je negeren natuurlijk (Pentium 3/4 vs C2Duo), maar de bitrates zullen vast wel iets opleveren.

Edit:
Of is dit het client gedeelte? (source games, bah)
Edit 2:
Laat ook maar,
Laatste activiteit: 20 October 2009 19:15.... :(

nalletje
04/12/09, 12:22
Anders stuur je mij even een berichtje ( info@pm-servers.nl ), kan waarschijnlijk wel wat gratis voor je regelen ^^

WeServIT
08/12/09, 22:22
Hier ook ervaring gehad met CSS servers, ook alle tickrates. Een volle public trekt inderdaad wel wat mbits weg. Een hoge upload snelheid wil trouwens ook niet altijd wat zeggen aangezien de internationale verbindingen ook goed moeten zijn anders krijg je te hoge pings.

xeonatx
29/12/09, 16:17
draai nu al een tijdje een css server thuis op tick100 met 16 man

die gebruik bij 16 spelers ong 2,2Mbit (heb upload van 5Mbit)
de data die per maand over de server gaat is och ruim 200Gb
en idd kwa ping zit je iets hoger, moet zeggen dat min server meestal we redelijk vol zit. en internetten is geen probleem, als je in je router qos kunt aanzetten.