PDA

Bekijk Volledige Versie : CoD: Modern Warfare 2 dedicated servers



Stewie
18/10/09, 19:07
Nou, wie roept? :nuke:
Wordt weer een pittige strijd de komende maand. Het is wederom drama bij de launch van een CoD game.

WeServIT
18/10/09, 20:30
Ja, ben benieuwd of het beter geregeld is als bij CoD: World at War, dat was namelijk echt een drama niet te geloven zeg. De linux binaries duren ook altijd lang, maar gelukkig hebben wij ook gewoon windows servers dus opzich is het geen probleem.
Minder dan een maandje en dan is de game er, ben zeer benieuwd.

Piwi-Web
18/10/09, 21:12
Er komen geen dedicated servers voor COD:MW2 had ik gehoord? :(

Tommi
18/10/09, 22:17
Klopt, dit hoorde ik ook.
Lijkt me toch een enorm fiasco als ze zo de hele scene op zouden lichten..
Maargoed, we zullen het wel zien.

WeServIT
18/10/09, 23:33
Het staat zelfs op Callofduty5.nl: Dan nog een laatste dingetje, er zullen geen dedicated servers zijn voor Modern Warfare 2. Waarom? Dat kun je binnenkort horen in de nieuwe aflevering van BashHandSlash. Of beluister de aflevering hier.

Ik weet echt niet waar ze mee bezig zijn.

Tommi
18/10/09, 23:40
zooitje daar, het zal ook eens niet vlekkeloos lopen..

Serveo
19/10/09, 11:59
Ik zag toevallig net een petitie hierover: http://www.petitiononline.com/dedis4mw/petition.html.

Julian
19/10/09, 14:46
De petitie hierboven is nu sinds een dag online en telt op dit moment 51249 aanmeldingen. Concludeer nou zelf, 50000 man is niet niks binnen zo'n korte tijd... alleen ik ga er echt niet van uit dat IW nu alsnog het hele bouwproject 'IW.net' zal stoppen.

Abba: money money money...

Piwi-Web
19/10/09, 17:46
Dan zullen de non-partner gamehostingbedrijfjes ermee moeten stoppen denk ik :)

COD:MW was/is toch wel het spel wat vele gamers aantrekt die allemaal een servertje willen :)

kutagh
19/10/09, 20:41
1 voordeel: Minder sponsor-aanvragen!!!

Piwi-Web
21/10/09, 13:03
Komen er nu helemaal geen dedicated servers of alleen voor partners?

Zonee, hoe gaat men dan online kunnen spelen want op een gemiddelde internetverbinding thuis krijg je geen fatsoenlijke game...

Stewie weet jij meer?

Julian
21/10/09, 13:52
Geen servers, zie http://gameinformer.com/b/news/archive/2009/10/20/modern-warfare-2-dedicated-server-response.aspx en http://www.fourzerotwo.com/?p=745

Piwi-Web
21/10/09, 15:03
Geen servers, zie http://gameinformer.com/b/news/archive/2009/10/20/modern-warfare-2-dedicated-server-response.aspx en http://www.fourzerotwo.com/?p=745

Ja dat las ik ook maar hoe wordt dan online gespeeld? Gaat IW zelfs servers opzetten of kan iedereen hun eigen server aanmaken thuis of ... ?

Maarja het is niet anders :) Kan ik mijn gamehosting helemaal weg doen want dat was het enige lichtpuntje om het nog aan te bieden ;)

Hendrik83
21/10/09, 15:35
IW gaat inderdaad zelf de servers regelen.
De zo gezegd private servers host je zelf om met je clan/vrienden te trainen etc.

En een reactie van Bowling dat je met een vrienden systeem werkt snap ik ook niet echt. Je word ingedeelt kwa skill op servers van IW.net, maar je kan wel met vrienden in een party op public servers komen.
Dus als die een hogere of lagere skill hebben dan is dat hele systeem toch nutteloos?

Als ik goed begrijp dat een public game gewoon servers van IW.net zijn.

Modern Warfare 2 on PC also makes it much easier if you want to party up with your friends, or again, with your clan for a match. You can utilize the friendslist to see when your friends are online, and invite them to your Party. A Party allows you to move from game to game as a group. It’s great for clan matches, because you can party of with your clan and move from public game to public game together.

DC^
22/10/09, 12:14
Dus als die een hogere of lagere skill hebben dan is dat hele systeem toch nutteloos?

Ja, lijkt mij ook. Denk ook niet dat het leuk is om alleen tegen mensen van je eigen skill te spelen, juist van de mensen die beter zijn kan je wat leren.




Als ik goed begrijp dat een public game gewoon servers van IW.net zijn.
Lijkt erop van wel.

Overigens denk ik als mensen thuis servers moeten gaan hosten dat het niet veel goeds beloofd.

WeServIT
22/10/09, 12:19
Overigens denk ik als mensen thuis servers moeten gaan hosten dat het niet veel goeds beloofd.

Ik denk dat als ze dat 4/5 jaar geleden hadden gedaan dat het onmogelijk zou zijn, maar met de verbindingen van deze tijd denk dat dat op zich niet zon heel groot probleem moet zijn. Alleen de vraag blijft natuurlijk altijd wat de pings van de tegenstanders zijn. Wie weet zitten je tegenstanders wel ergens in hongkong, dan zal het inderdaad niet goed kunnen draaien lijkt me.

Het is toch zo dat ze net zoals bij de Playstation 3 de gene nemen met de beste verbinding om de server op te hosten? Of zal dat bij IW zo niet gaan? Of heb ik het nu helemaal verkeerd? :chinese:

Ik ben benieuwd wat het nu allemaal gaat worden, ik dacht dat dit de grootste game zou worden voor beide partijen.. Gebruikers en hosters. Maar ik denk dat dat niet het geval zal worden voor de hosters helaas.

DC^
22/10/09, 14:55
Het is toch zo dat ze net zoals bij de Playstation 3 de gene nemen met de beste verbinding om de server op te hosten?


Volgens mij is dat ook met de Xbox360.
Correct me if I'm wrong.

Stewie
22/10/09, 15:03
Bij goedkope games wel - goede triple A titels gebruiken wel dedicated servers.

WebMeso
23/10/09, 00:17
Een reactie is binnen.
http://tweakers.net/nieuws/63206/inifinity-ward-reageert-op-ontbreken-dedicated-servers-modern-warfare-2.html

Serveo
23/10/09, 00:37
Een reactie is binnen.
http://tweakers.net/nieuws/63206/inifinity-ward-reageert-op-ontbreken-dedicated-servers-modern-warfare-2.html

Wat een onzin. Dit is puur een commercieel belang...

WeServIT
23/10/09, 10:27
Wat een onzin. Dit is puur een commercieel belang...

Dit zegt dus genoeg, het zal er nooit gaan komen waarschijnlijk. De petities hebben verder ook geen nut als ik dat verhaal zo lees. Grote nadeel voor de gamehosters dit denk ik!:huh:

Piwi-Web
23/10/09, 12:54
Dit zegt dus genoeg, het zal er nooit gaan komen waarschijnlijk. De petities hebben verder ook geen nut als ik dat verhaal zo lees. Grote nadeel voor de gamehosters dit denk ik!:huh:

Niet alleen de hosters, ook de gebruikers die gaan klagen over lag want dat zal geheid komen!

Domenico
23/10/09, 13:39
Dit zegt dus genoeg, het zal er nooit gaan komen waarschijnlijk. De petities hebben verder ook geen nut als ik dat verhaal zo lees. Grote nadeel voor de gamehosters dit denk ik!:huh:

Niet voor Stijn denk ik...

Tommi
23/10/09, 13:50
Er is dus ook geen eerlijke concurrentiestrijd geweest, lijkt me zo..

Domenico
23/10/09, 14:19
Er is dus ook geen eerlijke concurrentiestrijd geweest, lijkt me zo..

Nou ik denk van wel, een strijd die enkele jaren heeft geduurt. Hoe het verder gaat zijn weet ik ook niet en of het eerlijk is laat ik buiten beschouwing maar het zal geen verassing zijn dat grote partijen hun eigen wereldwijde hosting netwerken opbouwen of op z'n minst zelf kunnen beslissen wie waar voor hun de hosting doet voor de games die ze uitbrengen. Microsoft doet het al jaren met xbox live bijvoorbeeld maar nu is ook de PC aan de beurt.

Vind je dit raar?

WebMeso
23/10/09, 14:48
Hopelijk wordt het een flop ik denk dat veel gamers er niet blij mee zijn dat er geen serverlist is en dat modders en tuners niet hun gang kunnen gaan ("Volgens hem stelt Infinity Ward het belang van de spelervaring boven dat van modders en tuners").

Veel gamers zullen zich gaan irriteren aan bugs en andere glitches die via een mod eruit gehaald zouden kunnen worden. Cod(5)Waw werd al een flop. Dit zou helemaal een flop kunnen worden, want Infinity vindt een rankhack belangrijker dan wat gamers zelf belangrijk vinden.

DC^
23/10/09, 15:38
We zullen zien wat er van komt.
Maar ik denk dat Infinity Wizard zichzelf nog wel tegen komt met de dingen die ze nu besloten hebben.

Domenico
23/10/09, 16:20
Deze game wordt de meest verkochte game van 2009 dus ik denk niet dat ze hierover zullen gaan klagen. Ik begrijp de frustratie wel maar ze willen de controle hebben dus ja dat doen ze zo. Ik denk eigenlijk dat het meer gaat om illegale copieen waar je nu wat betreft multiplayer niets meer aan hebt.

Julian
23/10/09, 17:51
Het zal ongetwijfeld weer een superverkoop worden voor IW - maar ik hoop persoonlijk dat ze toch wel degelijk hostingmogelijkheden zullen integreren (daar ga ik overigens niet vanuit, was wel degelijk toegegeven dat er geen ruimte voor was).

rensariens
23/10/09, 19:15
Heeft niks met piraterij te maken zegt IW, men vindt altijd wel een weg (humachi ed.).

Ik denk niet dat de verkoop zo goed gaat uitpakken. Het zal niet slecht zijn maar zeker minder dan COD4. In amazon top 100 ging ie binnen 4 dagen van P1 naar P65.

Randy
23/10/09, 19:22
Een goede zet denk ik. Zo kan een uitgever meer controle uitoefenen op de kwaliteit van het online product door met een select aantal partners in zee te gaan.

rensariens
23/10/09, 21:06
Een goede zet denk ik. Zo kan een uitgever meer controle uitoefenen op de kwaliteit van het online product door met een select aantal partners in zee te gaan.

De kwaliteit van het online product zal dalen als een baksteen. Je moet nu vanaf thuis hosten, met alle gevolgen voor latency en lag. Ja dit zal wel mooi weggefilterd worden, maar de hitregistratie zal vreselijk zijn.

Het gaat hier niet om een BF-achtige benadering.

Randy
23/10/09, 22:33
Ahh, heb ik het verkeerd begrepen Rens. Nou ja, voor die hitrate heb ik mijn aimbot wel. Zie het positief, ook geen GGC-bans meer :)

DC^
24/10/09, 11:55
Om cheaters tegen te gaan hebben ze VAC (Valve Anti Cheat System).
Anti Cheat Systeem dat ook bij Counter-Strike: Source e.d word gebruikt.

rensariens
24/10/09, 21:01
Om cheaters tegen te gaan hebben ze VAC (Valve Anti Cheat System).
Anti Cheat Systeem dat ook bij Counter-Strike: Source e.d word gebruikt.

Jup en we weten hoe geweldig dat werkt ;) Punkbuster is matig, VAC is een drama. Ach, er komen andere mooie games die het wel gaan overnemen. Voorlopig maar gewoon cod2 en 4 blijven doen :)

Tommi
28/10/09, 09:58
yup, idd.. maargoed, misschien zijn ze zo geschrokken van het hele drama genaamd cod waw, dat ze het nu zo eens willen aanpakken. Echter zie ik dit ook niet goed komen.

jansen mgj
30/10/09, 15:15
Dat kunnen ze toch niet maken ? en voor alle cod games zijn nog dedicateds beschikbaar geweest, alleen niet voor consoles dan.

McG_NL
03/11/09, 18:47
Stewie?

Hoe zit dit dan?

http://i3d.nl/call-of-duty-6-modern-warfare-2-game-servers.php

bert2178
05/11/09, 17:30
Stewie?

Hoe zit dit dan?

http://i3d.nl/call-of-duty-6-modern-warfare-2-game-servers.php

Zal dat daar niet staan omdat i3d een Activision geauthoriseerde hoster is.

Codmw2 is wel uit de bestelpage gehaald na de bekendmaking dat er geen dedicated serverfiles zijn..