PDA

Bekijk Volledige Versie : auth.code probleem



janneman50
18/10/09, 14:32
Hallo,ik heb een probleem, ik heb mijn site bij SEVION in Deurne ondrgebracht.
Dit ging een jaar goed, maar na een jaar ging de site uit de lucht en de firma Sevion Hosting was met de noorderzon vertrokken.
Nu heb ik een eigen bedrijfje en is het heel belangrijk voor me dat de site in de lucht is.
Probleem met Sevion is dat ze niet reageren op mail en zelfs aangetekende brieven worden niet beantwoord.
Overstappen gaat niet naar een ander hostingbedrijf omdat ik dan de auth. code nodig heb, die ik dus niet kan krijgen door de problemen met Sevion.
Mijn domeinnaam komt over ong. een jaar pas weer vrij dus daarop wachten is geen optie.
Probleem is ook dat domeinnaam eindigt met .net
Iemand een idee om de code te krijgen of en andre manier om de site in de lucht te krijgen??
Behalve een andere naam te nemen want beletterig en drukwerk is in gebruik.
groet Janneman650

Triloxigen
18/10/09, 14:52
Je kunt domeinnamen ook middels een fax en ondertekening verhuizen. Domeinnaam dient hiervoor wel op je eigen naam te staan uiteraard.

janneman50
18/10/09, 15:52
Je kunt domeinnamen ook middels een fax en ondertekening verhuizen. Domeinnaam dient hiervoor wel op je eigen naam te staan uiteraard.

probleem blijft dat ik de auth.code nodig heb en zoals gezegd, Sevion is onbereikbaar en geeft dus geen code's

SF-Jeroen
18/10/09, 16:02
probleem blijft dat ik de auth.code nodig heb en zoals gezegd, Sevion is onbereikbaar en geeft dus geen code's

Welke extensie is het domein? .com?

janneman50
18/10/09, 16:04
nee zoals in mijn bericht het is .net

SF-Jeroen
18/10/09, 16:06
nee zoals in mijn bericht het is .net

Maar zoals Trix zegt kun je dus ook via een FAX transfer het domein verhuizen. een auth-code is dan niet nodig. Enige voorwaarde is dat het domein op jouw naam staat. Je nieuwe hosting bedrijf zal je daar vast mee kunnen helpen.

t.bloo
18/10/09, 16:16
[off-topic]

https://www.ispgids.com/gegevens/sevion

http://www.webhostingtalk.nl/shared-webhosting/141759-sevion-puffff-2.html

hmmm, dit zou wel eens lastig kunnen worden:

Status: Uitgeschreven uit het Handelsregister

janneman50
18/10/09, 16:26
OKE bedankt ga ik proberen.

fmanders
18/10/09, 16:37
Je kan ook proberen contact op te nemen met Key-Systems, als ik het goed heb heeft Sevion de domeinen daar ondergebracht.

http://www.key-systems.net/

Triloxigen
18/10/09, 19:02
probleem blijft dat ik de auth.code nodig heb en zoals gezegd, Sevion is onbereikbaar en geeft dus geen code's

Het idee van de Fax is dat je zonder actie van de registrar een domeinnaam toch kunt verhuizen.

DutchTSE
18/10/09, 19:10
Janneman50, neem even contact met ons op via PM (of ga naar onze website en neem via daar contact op). Wij zijn de ex-leverancier van Sevion en kunnen via via nog contact met hem krijgen, ik wil het via ons via via contact wel even proberen voor je.

janneman50
20/10/09, 18:51
Beste DutchTSE

Ik ben zeer geinteresseerd in een oplossing voor het probleem van de auth.code van Sevion, als jij me kunt helpen dan graag.
Graag even contact opnemen via jan@meeuws.net of even bellen 0646278485
alvast bedankt
Groetjes
Jan.

Erik H.
20/10/09, 20:21
@ janneman50: stuur hem dan even een PM zoals hij vroeg, dan leest hij het wellicht sneller/eerder ...

janneman50
20/10/09, 21:50
Erik, bedankt voor de tip ik wist niet eens wat een PM was dus zo maar gedaan , lijkt me dat dit een persoonlijk bericht is heb ik inmiddels verstuurd.
Ja het is helemaal niet mijn branche daarom vraag ik hier ook om hulp.
Iedereen die tot nu toe gereageerd heeft, hartelijk dank.

Jan.

janneman50
25/10/09, 18:57
Jammer dat ook dit niet lukte.

Geert-Jan
25/10/09, 19:25
Jammer dat ook dit niet lukte.

wat lukte niet?

DutchTSE
25/10/09, 22:55
wat lukte niet?

Heb contact gehad met Key Systems, ze geven aan dat .net/ICANN de regel hanteert dat diegene die als houder staat vermeld in de whois ook de enige echte eigenaar van het domein is.

Nu is het mogelijk om een dispuut te starten bij ICANN waarbij je aangeeft dat het domein op verzoek van Janneman50 is geregistreerd, maar je dient dit wel te bewijzen, bijvoorbeeld door de factuur te overleggen waarin Sevion de domeinnaam factureert aan Janneman50. Helaas beschikt Janneman50 niet over een factuur, waardoor het lastig te bewijzen valt dat de registratie op verzoek van Janneman50 is uitgevoerd.

Mijn viavia contact heeft helaas nog niet gereageerd op de vraag of hij de auth code kan achterhalen. Dit is dus de laatste optie. Key Systems ging dit verhaal nog toetsen bij hun legal afdeling, ook dat antwoord is nog niet binnen.

Geert-Jan
25/10/09, 23:04
Jeroen,

Ik vond het al wat vreemd waarom het jou niet zou kunnen lukken en mij.... (dan ook niet)
Weet je wat nou het lullige van dit verhaal is?



Je kunt domeinnamen ook middels een fax en ondertekening verhuizen. Domeinnaam dient hiervoor wel op je eigen naam te staan uiteraard.


Maar zoals Trix zegt kun je dus ook via een FAX transfer het domein verhuizen. een auth-code is dan niet nodig. Enige voorwaarde is dat het domein op jouw naam staat. Je nieuwe hosting bedrijf zal je daar vast mee kunnen helpen.


Heb contact gehad met Key Systems, ze geven aan dat .net/ICANN de regel hanteert dat diegene die als houder staat vermeld in de whois ook de enige echte eigenaar van het domein is.


Mag ik opmaken dat janneman50, na 2x vragen, nadrukkelijk de vragen heeft ontweken? :angry:

DutchTSE
26/10/09, 00:32
Geen idee, mogelijk overbodig om te zeggen maar het domein staat dus niet op naam van Janneman ;)

Triloxigen
26/10/09, 00:36
Dan kunnen we kort zijn.
Het domeinnaam is niet van Janneman50 dus einde verhaal.

DutchTSE
26/10/09, 09:34
Mwah, ik durf wel te zeggen dat de domeinnaam van Janneman50 is (zeker gezien de content die erop stond in de cache).. Alleen het bewijzen dat de registratie op zijn verzoek is gebeurd is lastig

VinceSTM
26/10/09, 09:58
-never mind-

daveww
26/10/09, 10:57
Als het niet meer lukt; hou in het vervolg de gegevens up-to-date.

Wij hebben ook vaak dat mensen proberen te verhuizen en vervolgens niet lukt omdat de gegevens niet kloppen of omdat ze simpelweg geen EPP-code willen geven.