PDA

Bekijk Volledige Versie : iemand ervaring met dc oostkamp (be)?



jst
17/10/09, 14:40
iemand ervaring met dc oostkamp (be)?
www.dcoostkamp.be
bedankt,
mvg,
jst.

Robca
18/10/09, 17:22
Ja, heb er een rack staan en mag niet klagen!

IT-worX
18/10/09, 23:54
Welk soort ervaring wil je?
Ik heb daar een vps draaien, en gaat - in mijn opzicht - sneller dan scarlet!

IP : 81.95.117.59

In4mation
19/10/09, 01:15
Vroeger ooit eens contact mee opgenomen, maar toen boden ze hun diensten nog niet aan, aan het "grote publiek". Hoe dan ook kwamen ze heel professioneel over en werd ik netjes te woord gestaan. Heb regelmatig contact met een partij die er wel nog heeft gestaan en die was tevreden. Reden van verhuis was omdat de partij zelf ook richting Brussel trok en daar zijn er natuurlijk legio mogelijkheden dichtbij.

Volgens mij dus niks op aan te merken.

The-BosS
19/10/09, 14:21
Ik sta er ook met momenteel één rack, samenwerking verloopt vlot. Tijdens de kantooruren is er altijd iemand aanwezig die je kan helpen. En met de bouw van het 2de datacenter (aan de achterkant) van 3000m² is er zeker plaats voor uitbreiding.

Je kan er enkel afnemen vanaf één of meerdere racks, indien je minder rackspace wilt zul je met hun contact moeten opnemen en dan verwijzen ze je door met een on site partner die het beste bij je noden en wensen past.

CoNiO
23/12/09, 15:39
Ik zit daar ook, en ik ben er zéér tevreden over ! Goeie service, vlot toegankelijk, ... . Eigenlijk wel een aanrader !

GlobalServe
23/12/09, 17:02
Genoeg positieve dingen over gehoort, en ze zijn aan het uitbreiden, positiever kan volgens mij niet. :)

dcin
17/05/10, 13:05
Alles draait er prima en vlotte communicatie van het DC uit bij onderhoud en dergelijke. Absoluut geen klachten dus :)

avanmessen
17/05/10, 14:33
Ik verhuis een deel van mijn servers naar daar volgende zondag.
Ik post mijn ervaringen erna wel ...

:thumbup:

Beyoung ISP
17/05/10, 16:28
Hier ook van plan om te verhuizen naar DCO, als hun nieuwe datacenter geopend is (ergens rond september dacht ik).
Het hele nieuwe complex ziet er alleszinds al veelbelovend uit!

avanmessen
25/05/10, 23:01
Ben zondag dus servers gaan plaatsen op DCO.

Datacenter ziet er inderdaad recent uit, ruimte is
niet heel groot (twee rijen budget racks), echter
wel APC met interne koeling. Parking ruimte zat en
net voor de ingang.

Pluspunt is ook een meetingroom die kosteloos kan
gebruikt worden, ideaal voor de presentatie van het
DC aan potentiële klanten bvb.

Denk dat ik een goede zet heb gedaan. :thumbup:

IT-worX
25/05/10, 23:20
Alain : die 2 rijen kasten zijn niet allemaal budgetracks hoor. Een budgetrack is eigenlijk gewoon een Enterprise rack zonder de APC blok er in :-)

avanmessen
25/05/10, 23:25
Alain : die 2 rijen kasten zijn niet allemaal budgetracks hoor. Een budgetrack is eigenlijk gewoon een Enterprise rack zonder de APC blok er in :-)

Dus nog steeds "maar" twee rijen racks ;)

IT-worX
25/05/10, 23:35
Klopt, tenminste van de colocatieracks van derden. Daar staan 2 rijen van (ongeveer) 15 racks elk. Echter juist achter de meetingroom vind je nog 2 rijen van elk +/- 25 racks waar de servers staan van hun zaken rond government.

Tim.Bracquez
25/05/10, 23:42
Genoeg positieve dingen over gehoort, en ze zijn aan het uitbreiden, positiever kan volgens mij niet. :)
Uitbreiden is niet omdat ze ruimte te kort hebben maar eerder een toekomstvisie, hobby en overheidscontracten... Dat laatste zegt het vaak helemaal, en geeft je dan ook een partner waarvan je weet dat ze niet snel zonder geld gaan lopen. Dat weten banken ook :-)

Des te beter!

avanmessen
26/05/10, 00:00
Klopt, tenminste van de colocatieracks van derden. Daar staan 2 rijen van (ongeveer) 15 racks elk. Echter juist achter de meetingroom vind je nog 2 rijen van elk +/- 25 racks waar de servers staan van hun zaken rond government.

Heb duidelijk niet alles gezien :rolleyes:

IT-worX
26/05/10, 00:42
Alain,
Als je naar de coloruimte gaat passeer je links de meetingroom (en rechts de toiletten). Vlak voor de deur naar de coloruimte aan je linkerkant is er een afgesloten ruimte waar hopen servers staan. Deze ruimte kan je ook zien door de glazen kant van de meetingroom :)

The-BosS
26/05/10, 01:08
Alain : die 2 rijen kasten zijn niet allemaal budgetracks hoor. Een budgetrack is eigenlijk gewoon een Enterprise rack zonder de APC blok er in :-)

Niet alleen dat, maar ook mogelijkheid tot extra diensten zoals sateliet op het dak. Meer dan 16A per rack (max tot 128A). Mogelijkheid tot het gebruiken van eigen routing (AS, BGP) en nog wat paar dingen.

NexaNet
16/06/10, 09:06
Qua uptime en service zeker geen klagen! Een wereld van verschil tegenover mijn vroegere ervaringen bij Scarlet :) Heel vlot bereikbaar en een frituur op 2 minuten afstand (eten is ook belangrijk :p).

Heb gisteren nog eens langs achter rond het gebouw gereden, en DCO2 begint stilaan vorm te krijgen. Ben wel benieuwd hoe de prijzen daar gaan zijn eens het af is.

IT-worX
16/06/10, 13:25
@Andy
De prijzen zouden hetzelfde blijven is ons al meerdere keren gezegd.

The-BosS
16/06/10, 17:42
@Andy
De prijzen zouden hetzelfde blijven is ons al meerdere keren gezegd.

Op dco² gelijkvloers in ieder geval, maar wat nog sterker is is dat 90% van dco1 zaal 2 op termein zal verhuizen naar dco².

IT-worX
16/06/10, 17:56
Op dco² gelijkvloers in ieder geval, maar wat nog sterker is is dat 90% van dco1 zaal 2 op termein zal verhuizen naar dco².
Klopt, ook al gehoord...

nick@dcoostkamp
17/06/10, 14:47
Heb gisteren nog eens langs achter rond het gebouw gereden, en DCO2 begint stilaan vorm te krijgen.

Je kunt het ook volgen via
http://www.dcoostkamp.be/fotoalbumoverzicht.aspx
nieuwe foto's!

The-BosS
17/06/10, 19:02
Je kunt het ook volgen via
http://www.dcoostkamp.be/fotoalbumoverzicht.aspx
nieuwe foto's!

Het kan aan mij liggen, maar denk dat je week 35 vergeten bent Nick.

tvm
19/06/10, 12:27
vroeger heb ik er eens ene rondleiding gehad, zeer prof. Nu passeer ik er elke week meerdere malen en de vooruitgang van dco² merk je telkens weer.

nick@dcoostkamp
23/06/10, 12:33
Het kan aan mij liggen, maar denk dat je week 35 vergeten bent Nick.

Je bent een aandachtige bezoeker van de site.
Ik ben er die week even tussenuit geweest, dus geen foto's.
Trouwens nieuwe homepage voor DCO² http://www.dco2.be

Derek-Jan
23/06/10, 17:11
Wat kost dat nou zo'n datacenter?

ProServe
23/06/10, 17:15
Paar eurotjes :)

The-BosS
23/06/10, 17:26
Paar eurotjes :)

Met nog een paar nulletjes achter :p

Derek-Jan
24/06/10, 00:25
Wat kost dat nou zo'n datacenter?

Is dit nu echt zo'n rare vraag? Ik heb namelijk geen flauw idee en zou het graag willen weten.

The-BosS
24/06/10, 03:38
Is dit nu echt zo'n rare vraag? Ik heb namelijk geen flauw idee en zou het graag willen weten.

Reken maar op een paar miljoen euro's, het is immers +-5000 vierkante meter groot met +-3500 vierkante meter datavloer en +-3500 vierkante meter aan zonnepanelen.

ProServe
25/06/10, 15:06
Is dit nu echt zo'n rare vraag? Ik heb namelijk geen flauw idee en zou het graag willen weten.

Het is van zoveel dingen afhankelijk, dat je niet kan zeggen: "een datacenter kost x euro".
Dit DCO2 zal zeker rond de 6 a 7 miljoen liggen denk ik. Maar dat is puur speculeren.

EK-Media
25/06/10, 20:00
Ik denk inderdaad dat je wel mag denken aan 5 tot 10 miljoen euro, opzich is het geen rare vraag hoor alleen ook voor ons blijft dit een schatting ;) er zijn maar een paar mensen die dat precies voor je kunnen zeggen en die gaan het denk ik niet vertellen.

The-BosS
25/06/10, 20:42
Het is natuurlijk ook te zien of je enkel de prijs van het gebouw wilt weten of het volledige concept inclusief racks, zonnepanelen, routers/switches, etc... Ik heb ongeveer een idee wat het kost maar het is ook niet aan mij om dit hier te verkondigen. Misschien dat als je het lief vraagt aan Nick hij het je wel wil vertellen of het hier online wil posten.

EK-Media
25/06/10, 22:00
Het is natuurlijk ook te zien of je enkel de prijs van het gebouw wilt weten of het volledige concept inclusief racks, zonnepanelen, routers/switches, etc... Ik heb ongeveer een idee wat het kost maar het is ook niet aan mij om dit hier te verkondigen. Misschien dat als je het lief vraagt aan Nick hij het je wel wil vertellen of het hier online wil posten.

Ik heb het vermoeden dat Derek-Jan doelt op het geheel en niet alleen op het gebouw, de gebouwen zijn vaak niet de duurste investering.

Beyoung ISP
26/06/10, 09:09
In het reportage filmpje van Focus WTV wordt er gezegd: "De investering bedraagt 4 miljoen euro".
Dit zegt genoeg denk ik :)

The-BosS
26/06/10, 10:18
In het reportage filmpje van Focus WTV wordt er gezegd: "De investering bedraagt 4 miljoen euro".
Dit zegt genoeg denk ik :)

Voor de 1ste fase wel jah ;)

Derek-Jan
26/06/10, 12:21
Ja de vraag was inderdaad het gehele concept, want een gebouw op zich is natuurlijk niet zo spannend.

Het is gewoon uit interesse dat deze vraag in mij opkomt en aangezien men zo openhartig is over het gehele concept vind ik het zeker niet zo vreemd als men ook het prijskaartje vernoemd.

En wat de concurrentie betreft, iemand die een dc wilt neerzetten zal toch wel weten wat het kost.

EK-Media
28/06/10, 20:10
Ja de vraag was inderdaad het gehele concept, want een gebouw op zich is natuurlijk niet zo spannend.

Het is gewoon uit interesse dat deze vraag in mij opkomt en aangezien men zo openhartig is over het gehele concept vind ik het zeker niet zo vreemd als men ook het prijskaartje vernoemd.

En wat de concurrentie betreft, iemand die een dc wilt neerzetten zal toch wel weten wat het kost.

Ik heb zon vermoeden dat dat niet gaat gebeuren, ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat van het datacenter welicht dat wij er ook wat gaan onderbrengen.

nick@dcoostkamp
08/10/10, 13:22
Vrijdag 1 oktober is ons nieuw datacenter DCO² officieel geopend.
Voor diegene die benieuwd waren naar het eindresultaat...
Enkele foto's
http://www.dcoostkamp.be/free/lcp_003851_400x256.jpg
http://www.dcoostkamp.be/free/lcp_003836_400x206.jpg
http://www.dcoostkamp.be/free/lcp_00007_400x299.jpg

T. Verhaeg
09/10/10, 16:41
Ziet er goed uit!

mikevdbroek
11/10/10, 11:35
Grote investering die zonnepanelen. Uiteindelijk verdien je het dubbel en dwars terug! Ziet er mooi uit.

GlobalServe
11/10/10, 12:22
Het brengt wel maar 10% op van het nodige vermogen :)

nick@dcoostkamp
11/10/10, 12:43
Het brengt wel maar 10% op van het nodige vermogen :)

Klopt, maar de grote besparing zit in de innovaties die we aan het project hebben toegevoegd.
De combinatie van de warme luchtgangen, aanvoer van buitenlucht en de waterbuffer hebben grotere groene impact als je het gehele plaatje bekijkt.
Maar de zonnepanelen zijn een mooie meerwaarde.

GlobalServe
11/10/10, 16:27
Tuurlijk Nick, heb ook niet gezegt dat het slecht is.
(Heb zelf prive maar 36 panelen liggen, 8.4 KwP)

Het is een zeer mooi aspect van het totaal concept. Het mag er zeker zijn.

nick@dcoostkamp
11/10/10, 16:57
Tuurlijk Nick, heb ook niet gezegt dat het slecht is.
.

Was ook niet zo overgekomen. Maar zoals je zelf al begrepen hebt zijn er vele aspecten die de optimalisatie kunnen realiseren.
Het zit ook in de details. De toegang (gebouw + racks) zal via biometrishe controle zijn maar ook de verlichting zal hiermee gestuurd worden. Dus enkel de noodzakelijke verlichting van het gangpad tot en met uw kast zal worden aangestoken. Dus geen volledige zaal voor 1 gebruiker. Nood ook de verlichting naar de WC wordt standaard voorzien. :)

The-BosS
11/10/10, 17:46
Vergeet ook niet dat de zonnepanelen gebruikt kunnen worden om de UPS'en op te laden in geval van storing om zo de generator te ontlasten. Dit kan zeer handig zijn in het geval de generator er plots mee zou ophouden, dan heeft de andere generator nog tijd genoeg om ook op te starten.

Enige nadeel dat ik gevonden heb is dat bij het gelijkvloers er een klein trapje is en geen ramp, dus niet rolstoel vriendelijk. Maar misschien dat ze dit probleem nog wel gaan oplossen.

GlobalServe
11/10/10, 17:59
Welke datacenter is er wel rolstoel vriendelijk?
Maar dit is wel eenvoudig op te lossen in het geval dat het noodzakelijk is.

The-BosS
11/10/10, 18:58
Welke datacenter is er wel rolstoel vriendelijk?
Uuuh allemaal waar ik al geweest ben (en dat zijn er tamelijk veel), zelf het slechtste DC van belgie Scarlet heeft naast de trappen aan de voorkant een op rij ramp.

Maar dit is simpel op te lossen door een metalen ramp ding voor de deur te leggen, maar ik merkte het even op omdat de lift voor naar 1ste en 2de verdiep wel toegankelijk is. En iemand tegen mij de opmerking maakte je mag als gehandicapte wel een enterprise rack of cage afnemen maar geen budget (gelijkvloers).

Tim.Bracquez
11/10/10, 19:47
Welke datacenter is er wel rolstoel vriendelijk?
Maar dit is wel eenvoudig op te lossen in het geval dat het noodzakelijk is.
Op de opening was er al iemand aanwezig die dit nodig had...

dennis0162
11/10/10, 19:50
Het is sowieso vrij onhandig als je in een rolstoel een server komt ophangen. Zeker ergens op unit 40:)

In een corridor past het waarschijnlijk ook niet.

Mark17
11/10/10, 19:56
Welke datacenter is er wel rolstoel vriendelijk

Verschillende datacentra die ik ken zijn wel rolstoel vriendelijk. Vaak is het dit dan wel zonder er echt bij na te denken denk ik, ze zijn dan rolstoel vriendelijk want dat is wel zo makkelijk met karretjes waar servers op liggen.

nick@dcoostkamp
12/10/10, 10:52
Op de opening was er al iemand aanwezig die dit nodig had...

Fijn jullie bezorgdheid te zien. Maar die avond was er een wegneembare ramp voorzien voor de bewuste rolstoelgebruker. Hebben we niet nodig gehad daar hij blijkbaar zelf een systeem meehad in zijn rolstoel.

Ik kan jullie zeggen dat het nog op ons lijstje staat.
Het is niet alleen handig voor rolstoelen maar ook voor karretjes met servers op. ;)

Voor de 1e en 2e verdieping is dit al in orde daar deze met de lift te bereiken zijn.

The-BosS
12/10/10, 12:02
Mooi om te horen dat ook aan de minder mobiele mens gedacht is.

T. Verhaeg
12/10/10, 12:56
Ja, in mijn ogen scoor je daar wel punten mee.

nick@dcoostkamp
12/10/10, 13:04
Ja, in mijn ogen scoor je daar wel punten mee.

Uptime is wel het belangrijkste voor een datacenter maar we proberen het voor de bezoeker/ technieker ook zo optimaal mogelijk te maken.
Voordat iemand wilde voorstellen begint op te sommen...
Wat we zullen voorzien zal passen binnen het concept 'datacenter' :whistling:

T. Verhaeg
12/10/10, 13:52
Dat klopt, maar toch erg netjes dat er naar gekeken wordt.

vne
21/10/10, 01:23
FF iets anders: ik was op de opening verschrikkelijk veel te laat en merkte op dat er echt niet veel licht is in de server gangen met die leds, ik weet niet of daar nog iets op voorzien zal worden?

The-BosS
21/10/10, 01:26
FF iets anders: ik was op de opening verschrikkelijk veel te laat en merkte op dat er echt niet veel licht is in de server gangen met die leds, ik weet niet of daar nog iets op voorzien zal worden?

Dat is de verlichting op stand-by, eens je ingelogt bent zullen de leds tot aan je rack feller branden en de verlichting naar het wc aangaan.

IT-worX
21/10/10, 01:28
Zelfs als het "feller" brand is het nog niet alles hé. Met dat licht kan je onmogelijk je onderste servers zien als je aan het werk bent. En als je een beetje voorover gebogen staat helemaal al niet.

Een beter (helaas ook duurder) idee zou zijn om de LED verlichting links en rechts te hangen ipv bovenaan...

vne
21/10/10, 01:32
naast een schroevendraaier, scherm, keyb en muis in het rack voortaan ook een TL lamp :D

The-BosS
21/10/10, 01:40
Een beter (helaas ook duurder) idee zou zijn om de LED verlichting links en rechts te hangen ipv bovenaan...

Wij weten de oplossing wel he, heb ze hier trouwens al liggen. Kan nog kiezen tussen wit of die met kleurkes. Handig toch die zweedse winkel in gent naast de e40 ;).

vne
21/10/10, 01:45
Wij weten de oplossing wel he, heb ze hier trouwens al liggen. Kan nog kiezen tussen wit of die met kleurkes. Handig toch die zweedse winkel in gent naast de e40 ;).

kzou gaan voor groene, anders strook je met het ontwerp van het DC :D
ter zijde: ben jij mijn rack buur niet? (de mijne is in de rij tegen het raam, rack 6)

The-BosS
21/10/10, 02:26
kzou gaan voor groene, anders strook je met het ontwerp van het DC :D
ter zijde: ben jij mijn rack buur niet? (de mijne is in de rij tegen het raam, rack 6)

Nie echt nee, mijn rack is dat met die router er in tegen het raam.

nick@dcoostkamp
21/10/10, 11:10
kzou gaan voor groene, anders strook je met het ontwerp van het DC :D
ter zijde: ben jij mijn rack buur niet? (de mijne is in de rij tegen het raam, rack 6)

Ik wel een 'blind date' organiseren voor jullie :-). Misschien bloeit er iets moois...

nick@dcoostkamp
21/10/10, 11:28
Wat die Led verlichting betreft hebben metingen uitgewezen dat je meer lux hebt in je kast dan met de traditionele verlichting.
Trouwens voor iedereen in de rij is er evenveel licht per kast. Bij TL lampen heb je geluk als je net onder een lamp staat....
De testen waren tot op heden positief (ook van de gebruikers) en het systeem wordt indien nodig bijgestuurd.

The-BosS
21/10/10, 13:06
Wat die Led verlichting betreft hebben metingen uitgewezen dat je meer lux hebt in je kast dan met de traditionele verlichting.
Trouwens voor iedereen in de rij is er evenveel licht per kast. Bij TL lampen heb je geluk als je net onder een lamp staat....
De testen waren tot op heden positief (ook van de gebruikers) en het systeem wordt indien nodig bijgestuurd.

Niet dat ik hier veel last van heb, je weet dat ik zeer energie zuinig ben he nick en zelf het licht niet eens aan steek ;). Maar ik denk dat andere hiermee vrezen dat als je server onderaan hangt en je lichaam/... boven je server zich bevindt dit het "directe licht" teveel zal blokeren.

PS: die blind date hoeft niet hoor, als vne goed kijkt weet die direct in welk rack ik zit. Trouwens als hij beetje logisch denkt zou hij het ook moeten weten (dank aan nick om mij speciaal dit rack te geven ;))

Tim.Bracquez
21/10/10, 13:24
Niet dat ik hier veel last van heb, je weet dat ik zeer energie zuinig ben he nick en zelf het licht niet eens aan steek ;). Maar ik denk dat andere hiermee vrezen dat als je server onderaan hangt en je lichaam/... boven je server zich bevindt dit het "directe licht" teveel zal blokeren.
Stoort mij ook niet, altijd een LED lamp mee die met een magneet op de deur / zijkant hangt. Er is altijd wel licht te weinig voor sommige dingen.

ProServe
21/10/10, 15:08
Helaas is het zo dat je met zwarte racks geen reflectie hebt van het licht, waardoor je erg goed moet nadenken waar je de verlichting hangt. Wij hebben daarom gekozen voor witte/grijze racks, scheelt toch stevig.

nick@dcoostkamp
21/10/10, 15:25
Helaas is het zo dat je met zwarte racks geen reflectie hebt van het licht, waardoor je erg goed moet nadenken waar je de verlichting hangt. Wij hebben daarom gekozen voor witte/grijze racks, scheelt toch stevig.

Goeie tip geef ik door aan APC

nick@dcoostkamp
21/10/10, 17:35
PS: die blind date hoeft niet hoor, als vne goed kijkt weet die direct in welk rack ik zit. Trouwens als hij beetje logisch denkt zou hij het ook moeten weten (dank aan nick om mij speciaal dit rack te geven ;))

Jammer dat het niet nodig is, leek me een leuk idee....
:thumbup:

Robca
28/10/10, 10:32
@nick: hoeveel uren ga je nodig hebben om die zwarte kasten in een ander kleurke te spuiten :p

ik hoor nu ook plots geruchten dat er al mensen commercieel actief zijn in dco 2 klopt dit?

nick@dcoostkamp
28/10/10, 14:49
@nick: hoeveel uren ga je nodig hebben om die zwarte kasten in een ander kleurke te spuiten :p

ik hoor nu ook plots geruchten dat er al mensen commercieel actief zijn in dco 2 klopt dit?

Geruchten zijn voor WHT. voor de correcte info neem ik contact met je op ;)