PDA

Bekijk Volledige Versie : [tkg]



ErikKosters
17/10/09, 00:12
Ben opzoek naar een SuperMicro rackmount (1 of 2U) waar een Intel Quad Xeon processor in gaat komen met 8GB aan geheugen + 2 hardeschijven. Welke rackmounts zijn hier geschikt voor van SuperMicro? Evt. een aanbieding mag ook! Gaat in eerste instantie om 1 exemplaar, wellicht in de toekomst meerdere.

Gaat me dus meer om de capaciteit van de voeding en dergelijke voor een dergelijke setup. Hot-swap niet een must, maar wel handig!

ErikKosters
17/10/09, 01:15
Kan iemand de titel aanpassen naar [TKG] Rackmount oid? Tnx!

Piwi-Web
17/10/09, 01:43
heb hier hetzelfde draaien in een chieftec kastje (1u) en dat draait perfect.

Helaas niks 'over'.

WeServIT
17/10/09, 01:56
Neem even contact op met s3s.be die hebben vaak wel iets op voorraad liggen, en anders bestellen ze het voor je.

ErikKosters
17/10/09, 10:54
heb hier hetzelfde draaien in een chieftec kastje (1u) en dat draait perfect.

Helaas niks 'over'.

Wat voor een voeding zit daarin dan? Anders vraag misschien, aan een hoeveel watt voeding zal ik genoeg hebben om het stabiel te kunnen draaien. Dus ook dat er bij hogere loads de voeding niet de bottleneck is.

Piwi-Web
17/10/09, 11:18
Wat voor een voeding zit daarin dan? Anders vraag misschien, aan een hoeveel watt voeding zal ik genoeg hebben om het stabiel te kunnen draaien. Dus ook dat er bij hogere loads de voeding niet de bottleneck is.

Er zit 300 watt in (UNC-110S-B is het juiste type).

Heb dezelfde config ook in een supermicro 512L draaien alleen dan zonder raid kaart maar wel 2 harde schijven en dat draait ook stabiel (260 watt voeding).

Idle gebruikt het 0.4 Ampere
Load 0.6 Ampere

Chieftec kastjes kan je 2de hands goed aankomen.
512L Supermicro kastjes zijn nieuw te krijgen voor ca 75 euro (excl btw en verzendkosten).
Nadeel van de 512L kastjes (zeker met raid kaart en 2 harde schijven) is dat je erg weinig ruimte hebt maar het blijft toch allemaal vrij koel (CPU = 35 - 40 graden).

ErikKosters
17/10/09, 11:43
Ok, ben zelf van plan het onderstaande moederbord te gaan gebruiken. Welk moederbord gebruik jij voor deze opstelling?

SUPERMICRO PDSML-LN2+

santema
17/10/09, 11:45
Ik heb nog ~ 80 gebruikte chieftecs liggen Wit en Zwart), mocht je die zoeken...

ErikKosters
17/10/09, 11:46
Wil sowieso een nieuwe rackmount Peter (was het toch? :p).

santema
17/10/09, 11:48
Geen probleem, ik zag dat piwi-web het er over had. Wellicht zit er hier en daar een nieuwe tussen, maar dat ga ik (helaas) niet voor je uitzoeken.

Ik denk dat ahead-it je wel verder kan helpen.

Piwi-Web
17/10/09, 15:17
@ Erik, er zit een intel board in maar welke... al sla je me dood :)
Dat zou ik even voor je moeten opzoeken!

EDIT: Deze is het => Intel S3000AHV

WeServIT
17/10/09, 15:26
Wij hebben ook nog een 1U Supermicro server met 512L kast. Intel S3000 AHV moederbord en draait op 0.3 ampere idle. In totaal 6 van deze moederborden gehad en het zijn echte toppers. Alleen denk ik dat je beter voor een nieuwer type kunt gaan want dit moederbord is al vrij oud.

ErikKosters
18/10/09, 14:47
Ok ik weet voldoende jongens/meisjes! Bedankt!