PDA

Bekijk Volledige Versie : Ms SQL bijna 1GB in Ram, na reboot maar 100MB



CoNiO
15/10/09, 12:13
Het valt mij op dat wanneer mijn server een paar maand draait zonder te rebooten dat Ms SQL ongeveer 1GB ram geheugen in beslag neemt. Na een reboot van de server, heeft Ms SQL maar 100mb ram geheugen meer nodig.

Kan iemand dit verklaren ? Want dit lijkt mij toch wel vrij raar.

Spyder01
15/10/09, 12:30
Heb je gechecked of een database toevallig geinjecteerd word met shit?
Zo nee, zou ik dat eens doen.

Heb het al een aantal keer gezien. Na reboot weinig verbruik, na een tijdje loopt het op en op tot het enorm uit de hand begint te lopen.

Anders kan het ook nog in het querygebruik en een hoop daardoor openstaande processen die niet worden afgesloten.

Simple
15/10/09, 12:30
Ligt een beetje aan de grootte van je database, maar MS SQL zet (delen van) je database in het werkgeheugen. Werkgeheugen is sneller als de harde schijf in het systeem. Als je hebt gereboot, zal MS SQL bepaalde tabellen die veel aangesproken worden weer opnemen in het werkgeheugen.

Je kunt wel instellen hoeveel geheugen MS SQL maximaal mag gebruiken, als je geheugen te kort komt.

Piwi-Web
15/10/09, 12:38
Het is vrij normaal dat een SQL database gegevens gaat cachen zodat het sneller opgevraagd wordt.
Als het goed is zie je het gebruikte werkgeheugen ook oplopen na verloop van tijd (tenminste als je een redelijk drukke website hebt).

Zowel in mySQL als MS SQL kan je instellen hoeveel werkgeheugen, connecties, etc. gebruikt mag worden.

ARKO
15/10/09, 13:03
Dit is heel normaal, ook hier zien we het en het is niks om je zorgen over te maken.
Uitlegje van Microsoft zelf: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q321363