PDA

Bekijk Volledige Versie : bereikbaarheid hostingbedrijven



guidovanh
14/10/09, 16:10
Het valt mij in negatieve zin op dat er hostingbedrijven zijn die m.i. erg lang op zich laten wachten voordat ze reageren op een per mail gestelde vraag.
Ook heb ik zeer slechte ervaringen met de telefonische bereikbaarheid van de hostingbedrijven.
Is dit een algemeen gehoorde klacht of zijn dit incidenten?

WebMeso
14/10/09, 16:16
Dat zal per bedrijf erg verschillen. Er zijn vele soorten bedrijven met verscheidene toegankelijkheden qua communicatie en responstijd.

Jesperw
14/10/09, 16:17
Als je telefonisch geen snel contact kan krijgen met hosting bedrijven dan zou ik even kijken of je wel echt met een bedrijf te maken hebt en niet met een student. Dat wil nog wel eens gebeuren in deze branche.

Per mail hangt het er vanaf hoeveel werk iets is. Maar zelf laat ik wel altijd even iets weten mocht het niet binnen 24 uur lukken.

swedendedicated
14/10/09, 16:18
Vaak heeft de beschikbaarheid te maken met iemands budget.

Triloxigen
14/10/09, 16:29
Het valt mij in negatieve zin op dat er hostingbedrijven zijn die m.i. erg lang op zich laten wachten voordat ze reageren op een per mail gestelde vraag.
Ook heb ik zeer slechte ervaringen met de telefonische bereikbaarheid van de hostingbedrijven.
Is dit een algemeen gehoorde klacht of zijn dit incidenten?

Dit is over het algemeen meer iets wat is wat samenhangt met de prijsklasse waarin je zoekt.

Wido
14/10/09, 16:39
De vraag aan jou: Hoe snel moet een hoster op e-mail reageren?

almar
14/10/09, 16:42
Andere vraag: Wat vind je lang?

Thijs
14/10/09, 16:42
Als je telefonisch geen snel contact kan krijgen met hosting bedrijven dan zou ik even kijken of je wel echt met een bedrijf te maken hebt en niet met een student. Dat wil nog wel eens gebeuren in deze branche.

Per mail hangt het er vanaf hoeveel werk iets is. Maar zelf laat ik wel altijd even iets weten mocht het niet binnen 24 uur lukken.

Ik ken hosters die reageren direct maar die moet je zovaak bellen omdat de support medewerkers en technische mensen niet weten wat ze doen....

Dan heb ik liever iemand die er goed in duikt en waar het iets langer duurt dan dagen proberen te vertellen wat een hoster niet weet omdat je zelf wel de kennis hebt maar voor uitbesteden koos.

Ja en grote bedrijven hier op dit forum blijken dat probleem ook te hebben.

Marin
14/10/09, 16:44
Nou, ik zie dat veel hostingbedrijven gerunt worden door studenten die tegelijkertijd op school zitten. (Of dat goed of slecht is wil ik in het midden laten, daar lopen genoeg topics over)

Maar ik kan me voorstellen dat deze personen moeilijk telefonische support leveren. Daarentegen betaal je dan vaak ook weinig voor de diensten. Er zijn veel andere bedrijven (waar wij ook toe behoren) die niet onder "goedkoop" vallen, maar wel een telefonische support leveren. Zoals eerder gemeld, het ligt eraan wat je ervoor wilt betalen. Voor 5 euro per jaar voor 10GB hoef je geen snelle support te verwachten..

-Kevin
14/10/09, 16:56
Wat ik vroeger heb ervaren

dat een mans zaken met 1/5 man personeel beter bereikbaar zijn dan bedrijven met een paar honderd man. Die weten van gek heid niet meer wat ze aan het doen zijn.

Maar dat heb je ook bij t-mobile die weten zelf ook niet waar een ander mee bezig is geweest. Alles loopt door mekaar in die grote bedrijven.

Thijs
14/10/09, 17:27
Nou, ik zie dat veel hostingbedrijven gerunt worden door studenten die tegelijkertijd op school zitten. (Of dat goed of slecht is wil ik in het midden laten, daar lopen genoeg topics over)

Maar ik kan me voorstellen dat deze personen moeilijk telefonische support leveren. Daarentegen betaal je dan vaak ook weinig voor de diensten. Er zijn veel andere bedrijven (waar wij ook toe behoren) die niet onder "goedkoop" vallen, maar wel een telefonische support leveren. Zoals eerder gemeld, het ligt eraan wat je ervoor wilt betalen. Voor 5 euro per jaar voor 10GB hoef je geen snelle support te verwachten..

Je betaalt voor support, niet alleen voor de dienst zelf.

Dat wordt vaak vergeten.

marsipulami
14/10/09, 17:36
Nou, ik zie dat veel hostingbedrijven gerunt worden door studenten die tegelijkertijd op school zitten. (Of dat goed of slecht is wil ik in het midden laten, daar lopen genoeg topics over)

ik zelf doe hosting en zit momenteel nog en mn studie, als ik even niet te bereiken ben (zelden)bel ik wanneer het nummer bekend is binnen een halfuur tot een uur terug.
Het heeft ook een beetje te maken met hoeveel je voor je klanten wilt betekenen.

Service heet zoiets. Werk gaat voor mn studie, in mijn geval dan omdat het goed te combineren is met mijn studie.

Spyder01
14/10/09, 18:05
Ik was gisteren bij een klant (een inhouse dataruimte fatsoeneren) en daar had ik ook nog een gesprek mee. Hebben wel eens van die situaties dat de telefoon amper 2x overgaat en dat ze later een pissig mailtje krijgen met de vraag waarom ze niet fatsoenlijk bereikbaar zijn.

Het geduld van de gemiddelde mens is ook drastisch aan het dalen.

Qua bereikbaarheid zit het hier wel goed, maar ja, kan een keer door omstandigheden gebeuren dat we niet opnemen (neem brandoefening, een gaslek verderop in de straat en dat we direct van de brandweer weg moeten enz). Dat zijn 2 dingen die je niet een paar uur van te voren hoort en dan op je website kunt zetten dat de bereikbaarheid om die reden even minder is.

Piwi-Web
14/10/09, 18:05
Idem hier dat ik het naast mijn HBO studie doe wat goed te combineren valt.
Zou mij iemand bellen tijdens een college dan bel ik ze daarna wel terug of ze hebben tegen die tijd al een smsje de deur uit gedaan :)

Maar het ligt er inderdaad aan hoeveel je betaald en wat je er dan van verwacht. Voor een pakketje van 0,50 euro per maand hoef je geen telefonische support te verwachten.

frankske
14/10/09, 18:23
Je betaalt voor support, niet alleen voor de dienst zelf.

Dat wordt vaak vergeten.

Heel juist. Meer nog, support is steevast de grootste kost als wij prijsberekeningen doen. Tenzij voor colocatie of unmanaged dedicated servers, is dat altijd het geval!

In4mation
14/10/09, 18:37
Heel juist. Meer nog, support is steevast de grootste kost als wij prijsberekeningen doen. Tenzij voor colocatie of unmanaged dedicated servers, is dat altijd het geval!

Ik denk dat, dat overal het geval is ja ;) Al is dat eigenlijk geen excuus. Zelf een bedrijf met maar één vast persoon kan altijd bereikbaar zijn door de bedrijfstelefoon bij afwezigheid door te laten verwijzen naar zijn gsm / mobiel. Dat je niet altijd meteen kan opnemen spreekt voor zich, maar dan kan je op z'n minst zo snel mogelijk even terugbellen...

Serveo
14/10/09, 20:21
Ik denk dat, dat overal het geval is ja ;) Al is dat eigenlijk geen excuus. Zelf een bedrijf met maar één vast persoon kan altijd bereikbaar zijn door de bedrijfstelefoon bij afwezigheid door te laten verwijzen naar zijn gsm / mobiel. Dat je niet altijd meteen kan opnemen spreekt voor zich, maar dan kan je op z'n minst zo snel mogelijk even terugbellen...

Hier gaat dat inderdaad op dezelfde manier. Onze vaste lijn verwijst ook direct naar onze mobiel, dan hoeven we niet iedere keer de verwijzing in te schakelen. Als wij zien dat er een oproep is gemist, dan bellen wij z.s.m. terug.

frankske
14/10/09, 20:36
Ik denk dat, dat overal het geval is ja ;) Al is dat eigenlijk geen excuus. Zelf een bedrijf met maar één vast persoon kan altijd bereikbaar zijn door de bedrijfstelefoon bij afwezigheid door te laten verwijzen naar zijn gsm / mobiel. Dat je niet altijd meteen kan opnemen spreekt voor zich, maar dan kan je op z'n minst zo snel mogelijk even terugbellen...

Hoeveel seconden supporttijd is er ingerekend in een hostingpakket van 15 eur per jaar, waar dan nog eens een domeinnaam van 5 of 6 euro inzit?

No offence voor de mensen die spelen in die regionen ...

t.bloo
14/10/09, 21:07
Ha, wij hebben van die mini pakketjes. Er is domweg geen support tijd ingerekend. Met het maken van de factuur is de koek wel weer op. Van alleen die klanten kan het bedrijf dan ook zeker niet draaien. Maar ieder gezond bedrijf heeft wel een activiteit waar het eigenlijk op toelegt, maar die er toch bijhoren.

In4mation
14/10/09, 21:07
Hoeveel seconden supporttijd is er ingerekend in een hostingpakket van 15 eur per jaar, waar dan nog eens een domeinnaam van 5 of 6 euro inzit?

No offence voor de mensen die spelen in die regionen ...

Dat hangt deels ook af van de goodwill van de partij in kwestie natuurlijk. Wij hebben ook goedkope pakketten (tot heel dure), maar kunnen iedere klant ook gewoon de nodige support die ze verwachten aanbieden en zo zijn er nog heel veel webhostingbedrijven. No offence voor jullie hé, in tegendeel ;)

Thijs
14/10/09, 21:37
Hier gaat dat inderdaad op dezelfde manier. Onze vaste lijn verwijst ook direct naar onze mobiel, dan hoeven we niet iedere keer de verwijzing in te schakelen. Als wij zien dat er een oproep is gemist, dan bellen wij z.s.m. terug.


Dus ben jij je winst al weer kwijt aan de doorschakeling :)

Marin
14/10/09, 21:41
Dus ben jij je winst al weer kwijt aan de doorschakeling :)

Sommige VoIP providers doen dit gratis..

Thijs
14/10/09, 22:12
Sommige VoIP providers doen dit gratis..

Kost altijd geld, ze laten uitbellen en gaan dat echt niet gratis doen ;)

Kost hun toch ook traffic, ookal is er ams-ix.

Marin
14/10/09, 22:15
Kost altijd geld, ze laten uitbellen en gaan dat echt niet gratis doen ;)

Kost hun toch ook traffic, ookal is er ams-ix.

En toch doet die van ons het gratis (zeggen ze) Heb nooit op mn specificatie gekeken hoor. Maar het staat op de site Ik schakel mijn toestel altijd door naar mijn GSM als ik van mn bureau weg ben.

In4mation
14/10/09, 22:55
En toch doet die van ons het gratis (zeggen ze) Heb nooit op mn specificatie gekeken hoor. Maar het staat op de site Ik schakel mijn toestel altijd door naar mijn GSM als ik van mn bureau weg ben.

Er zijn inderdaad partijen die dit gratis doen. En ook al wordt er iets voor aangerekend, hier in België is dat nauwelijks het spreken waard...