PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein opzegging probleem



MaxMax
13/10/09, 13:16
Beste,

Ik heb 3 jaar geleden een domein geregistreerd bij bovenstaande en na 1 jaar ook MEERDERE malen geannuleerd per email. Het probleem is hun reageren niet op hun emailadres en ik krijg nu nog steeds aanmaningen dat ik moet betalen!

Ik kan geen telefoonnummer vinden en weet niet wat ik moet doen. Domein heb ik ook verkocht maar is schijnbaar nooit overgenomen op naam. Had hem voor een appel en een ei verkocht, want de naam was niet specifiek iets waard of iets dergelijks. Gewoon een vrij simpel domeintje dus.

Kent iemand deze mannen en hoe kom ik in contact met hun?

Indien deze topic verkeerd staat mijn excuses.

marsipulami
13/10/09, 13:29
aangetekende brief versturen?

MaxMax
13/10/09, 13:37
Denk dat ik ze eerst wil bellen maar wil graag wat ervaringen van anderen horen. Ook zeggen ze dat annuleren van een domein alleen via hun systeem kan en dat is volgens mij niet waar, want als ik duidelijk per mail aangeef niet te willen verlengen lijkt mij dat ook prima.

Marin
13/10/09, 13:41
Beste,
MEERDERE malen geannuleerd per email.

Dat is dan sowieso jouw fout. In hun AV staat duidelijk:


Opzegging dient schriftelijk te geschieden met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand tegen het einde van de overeengekomen periode.

Check even in de whois van hun domein, daar kun je wel een telnummer vinden.

MaxMax
13/10/09, 13:43
WHOIS nummer doet het niet. Hun AV staat nooit boven de wet en volgens mij mag je ook per mail danwel schriftelijk annuleren.

Marin
13/10/09, 13:45
Ja, je kunt nu heel moeilijk gaan spuien over dit bedrijf, maar de eerste stap lijkt me nu toch een aangetekende brief. Als je daar geen zin in hebt kunnen wij je ook niet helpen...

MaxMax
13/10/09, 13:46
Oh zeker wel hoor geen probleem alleen aangezien hier veel hosters zitten wilde ik graag wat ervaringen horen van anderen :)

maxnet
13/10/09, 13:50
Altijd fijn: anonieme klachten van dubieuze debiteuren op websites.


Het is heel simpel:

Voor overdrachten hebben we -voor zover het een .nl domein betreft- een "Formulier voor wijziging domeinnaamhouder" nodig dat ondertekend is door beide partijen.
Zolang die niet bij ons binnen is, en verwerkt is, blijft de huidige domeinnaamhouder verantwoordelijk voor de kosten.

Indien deze wel verwerkt zou zijn, zou je hiervan zowel van ons als van SIDN (op het admin-c adres) een e-mail van moeten hebben ontvangen.


Opzeggingen dienen inderdaad schriftelijk te gebeuren.
Via ons beheerscherm is het mogelijk een "Formulier voor opheffing .nl-domeinnaam" aan te maken, dat voor het gemak reeds ingevuld is, en alleen nog maar ondertekend hoeft te worden.
Maar je kan een leeg formulier ook van de SIDN site plukken.


In beide gevallen is het je eigen verantwoordelijkheid en risico dat het formulier bij ons aankomt.
Ontvangen opzeggingen worden altijd door ons bevestigd.

We accepteren nadrukkelijk geen opzeggingen per e-mail of telefoon.

Marin
13/10/09, 13:51
Oh zeker wel hoor geen probleem alleen aangezien hier veel hosters zitten wilde ik graag wat ervaringen horen van anderen :)

Maar wat schiet je ermee op dan? Je wilt toch je probleem opgelost hebben lijkt me? Je zegt zelf inderdaad dat hier veel "hosters" zitten. Dus geen klanten van de door jouw genoemde hoster..

Edit; ondertussen kwam de zeer duidelijke reactie van de hoster zelf binnen ;)

MaxMax
13/10/09, 13:54
Altijd fijn: anonieme klachten van dubieuze debiteuren op websites.


Het is heel simpel:

Voor overdrachten hebben we -voor zover het een .nl domein betreft- een "Formulier voor wijziging domeinnaamhouder" nodig dat ondertekend is door beide partijen.
Zolang die niet bij ons binnen is, en verwerkt is, blijft de huidige domeinnaamhouder verantwoordelijk voor de kosten.

Indien deze wel verwerkt zou zijn, zou je hiervan zowel van ons als van SIDN (op het admin-c adres) een e-mail van moeten hebben ontvangen.


Opzeggingen dienen inderdaad schriftelijk te gebeuren.
Via ons beheerscherm is het mogelijk een "Formulier voor opheffing .nl-domeinnaam" aan te maken, dat voor het gemak reeds ingevuld is, en alleen nog maar ondertekend hoeft te worden.
Maar je kan een leeg formulier ook van de SIDN site plukken.


In beide gevallen is het je eigen verantwoordelijkheid en risico dat het formulier bij ons aankomt.
Ontvangen opzeggingen worden altijd door ons bevestigd.

We accepteren nadrukkelijk geen opzeggingen per e-mail of telefoon.

Jullie accepteren die opzeggingen niet maar wat accepteert de wetgeving? Dat vind ik vele malen interessanter als jullie AV en dat wil ik graag weten. Ik zit namelijk bij 2 hosters die het zelfs per msn accepteren en het voor hun klanten invullen (zo kan het ook) en dat zijn ook geen kleine partijen.

@Maxnet kan ik een pm sturen met klantgegevens? Want een aanmaning met binnen 8 dagen betalen of deurwaarder ben ik niet zo van gediend en ik wil dit binnen die 8 dagen opgelost hebben.

Apoc
13/10/09, 14:02
Jullie accepteren die opzeggingen niet maar wat accepteert de wetgeving?

Heeft niets met de wet te maken. Als in de AV staat dat je per post dient op te zeggen, dan dien je dat simpelweg te doen (er vanuit gaande dat je die AV geaccepteerd hebt).


Dat vind ik vele malen interessanter als jullie AV en dat wil ik graag weten.

Dat had je moeten uitzoeken voordat je een overeenkomst aanging, niet nu je deze wilt beëindigen.


Ik zit namelijk bij 2 hosters die het zelfs per msn accepteren en het voor hun klanten invullen (zo kan het ook) en dat zijn ook geen kleine partijen.

Maar natuurlijk - jij beweert dat er grote hostingbedrijven zijn die opzeggingen per MSN accepteren. Het maakt je verhaal er niet geloofwaardiger op, want dit is natuurlijk pure onzin.


@Maxnet kan ik een pm sturen met klantgegevens? Want een aanmaning met binnen 8 dagen betalen of deurwaarder ben ik niet zo van gediend en ik wil dit binnen die 8 dagen opgelost hebben.

Lijkt me een simpel verhaal: betaal je openstaande verplichtingen, stuur een (eventueel aangetekende) brief met opzegging, klaar. WHT is geen helpdesk en dit soort zaken horen hier simpelweg niet thuis.