PDA

Bekijk Volledige Versie : gezocht zoek opdracht in eigen site



Anoniem
11/10/09, 15:12
hallo mensen ik ben op zoek naar iemand die op een bestaande site een script kan maken
om in de eigensite te zoeken naar een onderdeel (pdf file)
als dat onderdeel bestaat (pdf file) dan moet hij dat tonen
het zijn diverse pdf files die in sub catogaries zitten als dat kan
ik heb een cd met 1800 pdf files en die komen er in te staan
om nu al die pdf files in 1 lijst te zetten op de site zie ik niet zitten dan krijg je een giganties lange page
ik zat te denken aan iets van een database of iets dergelijks
wie o wie weet iets en kan mij helpen
vg Herman

stennkool
12/10/09, 13:00
even voor de duidelijkheid is het de bedoeling om te zoeken naar de inhoud van de PDF files of alleen naar de titel/bestandsnaam?

Anoniem
12/10/09, 13:37
even voor de duidelijkheid is het de bedoeling om te zoeken naar de inhoud van de PDF files of alleen naar de titel/bestandsnaam?

nee alleen naar de pdf files of de eerst 5 caracters of iets wat er op lijkt denk ik zo
ik weet niet wat handig is om te maken

vg herman

kutagh
12/10/09, 14:31
Het is handig als je even vertelt wat voor zoekwoorden we kunnen verwachten, wat voor bestandsnamen het zijn (bijvoorbeeld <datum>-<onderwerp>.pdf of?) en of er zoekwoorden aan bestanden moeten worden gekoppeld (als ik op dier zoek, moet hij dus alle artikelen waarin het over dieren gaat laten zien, of alleen bestandsnaam dat dier bevat of?)
Dat kan al een heel verschil zijn.

Moet het trouwens in een bepaalde taal (php of ASP.NET)? Heeft de bestaande website al elementen die met die talen werken (dus werkt php of ASP.NET op de website, want anders heeft het niet zoveel zin om het te doen)