PDA

Bekijk Volledige Versie : veel spam op domein



timon
05/10/09, 14:50
Niet helemaal zeker of ik het hier moet plaatsen maar goed..

Ik host een aantal domeinen waarvan er 1 domein is met ongeveer 5 mailadressen waar echt heel veel spam naar wordt verstuurd. Deze worden netjes geblokt door zowel de MX1 als de MX2 maar er komt altijd wel een percentage door. Het is vooral 1 mailadres in dat domein dat de dupe is op dit moment.

Nu is mijn vraag hoe komt dit? Heeft de klant zijn mailadres een keer fout gebruikt en komt het dan op een soort spamlijst? Of heeft hij er een keer op gereageerd waardoor hij nu slachtoffer is? Of is het puur toeval. En natuurlijk, zijn er mogelijkheden hier wat aan te doen belave over te stappen op een ander domein?

Alvast bedankt,

Timon

WebMeso
05/10/09, 15:02
Met welke letters begint het mailadres of welk woord?

dicktump
05/10/09, 15:04
Staat er niet toevallig iets van catch all forwarding aan? Want dan krijg je ook veel spam, of veel van die return mails, omdat je domeinnaam wordt gebruikt als afzender voor spam.

timon
05/10/09, 17:55
Bedankt voor jullie reactie.


Met welke letters begint het mailadres of welk woord?

Het is geen standaard mailadres/naam zoals postmaster, admin, contact oid maar de naam van de persoon zelf. Verder is de domeinnaam ook niet echt makkelijk te raden


Staat er niet toevallig iets van catch all forwarding aan? Want dan krijg je ook veel spam, of veel van die return mails, omdat je domeinnaam wordt gebruikt als afzender voor spam.

Beide niet helaas.

Magnetronkip
05/10/09, 19:57
google het mail adres is misschien staat het wel op een of ander groot forum, waar dan een botje langs komt die aan het zoeken is op mail adressen.

TCM
05/10/09, 20:42
Is het het info@ adres? Daar komt gewoon altijd veel spam op.. Ook de andere bekende namen zoals postmaster krijgen veel spam..

timon
06/10/09, 10:10
google het mail adres is misschien staat het wel op een of ander groot forum, waar dan een botje langs komt die aan het zoeken is op mail adressen.

Heb het inderdaad geprobeerd maar kwam hem alleen tegen op 1 branche website


Is het het info@ adres? Daar komt gewoon altijd veel spam op.. Ook de andere bekende namen zoals postmaster krijgen veel spam..


Het is geen standaard mailadres/naam zoals postmaster, admin, contact oid maar de naam van de persoon zelf. Verder is de domeinnaam ook niet echt makkelijk te raden

Er zit denk ik niks anders op dan de spam maatregelen goed in de gaten te houden. Misschien dat vanaf nu (1 oktober) er ook wel minder nieuwsbrieven binnenkomen die hij zelf ook ziet als spam...

Serveo
06/10/09, 10:38
Heb het inderdaad geprobeerd maar kwam hem alleen tegen op 1 branche website

Er zit denk ik niks anders op dan de spam maatregelen goed in de gaten te houden. Misschien dat vanaf nu (1 oktober) er ook wel minder nieuwsbrieven binnenkomen die hij zelf ook ziet als spam...

Welke spam maatregelen heb je tot nu toe al genomen? Heb je toegang tot spamassasin o.i.d.?

nielsrenselaar
06/10/09, 10:40
Heb het inderdaad geprobeerd maar kwam hem alleen tegen op 1 branche website

Er zit denk ik niks anders op dan de spam maatregelen goed in de gaten te houden. Misschien dat vanaf nu (1 oktober) er ook wel minder nieuwsbrieven binnenkomen die hij zelf ook ziet als spam...

1 site is genoeg om opgenomen te worden in duizenden spamlijsten. Is een hosted anti-spam oplossing niet iets?

timon
07/10/09, 18:03
Hosted anti-spam ziet er leuk uit maar daar zit het probleem niet. De mails worden wel gewoon goed geblokkeerd.