PDA

Bekijk Volledige Versie : Goedkope windows server licentie's



jansen mgj
03/10/09, 21:21
Geachte,

Ik ben net 2 nieuwe servers aan het plaatsen, maar ik zoek nog een windows server licentie, nu heb ik wel een mooi aanbod gehad van een andere hoster, maar ik wil graag zelf die licentie in handen hebben.

Heeft er misschien iemand een idee wat ik een mooie licentie kan bemachtigen?

Met vriendelijke groet,
Martijn Jansen,

Randy
03/10/09, 21:26
Wat wil je ermee gaan doen? Als je diensten aanbiedt aan derden, kom je op SLPA en kun je zelf partneren met Microsoft (gratis, op 2 uur werk en formuliertjes na). Windows Webserver kost je dan 10,69* per fysieke CPU per maand.
Is het puur voor eigen gebruik, had je bij aanschaf een OEM licentie moeten kopen. Ik weet niet of dit achteraf nog kan, maar anders kom je op een retaillicentie. Beiden zijn nieuw overigens duur (vanaf 500 euro voor OEM). SPLA is dan een goed alternatief.

* Bij webhosting, gameserver en teamspeak toepassingen. Voor Sharepoint/Exchange/Terminal Servers gelden andere prijzen en betaal je per gebruiker.

WebMeso
03/10/09, 21:29
Als je diensten aanbiedt aan derden, kom je op SLPA en kun je zelf partneren met Microsoft (gratis, op 2 uur werk en formuliertjes na). Windows Webserver kost je dan 10,69 per fysieke CPU per maand.

SLPA licenties zijn gratis als er een partnership wordt afgesloten met Microsoft? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Marin
03/10/09, 21:30
SLPA licenties zijn gratis als er een partnership wordt afgesloten met Microsoft? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Dat zegt hij toch niet? Hij zegt dat het partneren gratis is...

Verder zegt hij



Windows Webserver kost je dan 10,69 per fysieke CPU per maand.


10,69 is niet gratis volgens mij...

WebMeso
03/10/09, 21:31
Oke, sorry dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik kon het al niet geloven :). Laatst hoorde ik ook dat het toegestaan is om gameservers te hosten op een Windows Webserver licentie. Klopt dit en hoeveel kost dit dan per gebruiker? De kosten zijn dan per gebruiker, is dat per gameserver of gewoon de (host) dedicated server zelf?

Randy
03/10/09, 21:34
Oke, sorry dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik kon het al niet geloven :). Laatst hoorde ik ook dat het toegestaan is om gameservers te hosten op een Windows Webserver licentie. Klopt dit?

Ja hoor, zolang je maar geen gebruikers gaat authenticeren tegen de Active Directory, dan mag je met de unauth versie (ehm, non-outsourcing tegenwoordig) werken. Let er wel even op dat het bedrag per fysieke CPU is. In het geval van virtualisatie op basis van andere producten dan Hyper-V zelfs per CPU core. MS heeft dezelfde - hier kan iets staan met mannen in een uniform dat 60 jaar geleden gedragen werd - praktijken als Parallels heeft met Plesk binnen virtuozzo.

jansen mgj
03/10/09, 21:57
Wow, niet gedacht dat er snel zou reageren.

Ik heb een licentie via een hoster betaal dan 10 excl. btw, maar die heeft het dan weer via epliahsa ofzo iets, kon ook via officecentre doen maar die zijn nog erg prijzig..

Ik denk dan dat die optie via tussen hoster de beste optie is ??

Hartelijk dank!:thumbup:

Marin
03/10/09, 21:59
Ik denk dan dat die optie via tussen hoster de beste optie is ??


Dat ligt er een beetje aan wat je ermee wilt gaan doen??

jansen mgj
03/10/09, 22:00
Dat ligt er een beetje aan wat je ermee wilt gaan doen??

Ja ik heb dan de Webhost licentie, en is dan voor Teamspeak, Xampp en gameservers etc, zoals Gamecp.. en dergelijke.

Marin
03/10/09, 22:02
Ja ik heb dan de Webhost licentie, en is dan voor Teamspeak, Xampp en gameservers etc, zoals Gamecp.. en dergelijke.

Ja, dan wordt het SPLA

jansen mgj
03/10/09, 22:03
Ja, dan wordt het SPLA

Ik ben er nog niet helemaal in thuis, kunt u mij dan vertellen wat dat inhoud ?:sweatdrop:

Randy
03/10/09, 22:04
Wanneer jij diensten aan derden aanbiedt, moet je zelf partneren met Microsoft. Het verhaal coloaanbieder -> coloklant -> eindgebruiker gaat niet op met een licentie van jouw aanbieder. Meer over SPLA vind je hier (http://www.lmgtfy.com/?q=SPLA).

WebMeso
03/10/09, 22:04
http://www.microsoft.com/netherlands/partner/uwperspectief/service_providers/splalicentiemodel.aspx
Hier staat alles wat je wilt weten op de site van microsoft zelf.

jansen mgj
03/10/09, 22:07
Nice mensen super bedankt, maar mijn tussenpersoon ( ik zeg even Weservit ) die levert.. hij is gepartneerd met de Microsoft! - dus dan snap ik uit eigen woorden dat ik dus legaal bezig ben ?

Randy
03/10/09, 22:12
Nice mensen super bedankt, maar mijn tussenpersoon ( ik zeg even Weservit ) die levert.. hij is gepartneerd met de Microsoft! - dus dan snap ik uit eigen woorden dat ik dus legaal bezig ben ?

Jij biedt diensten aan op basis van Microsoft producten aan JOUW klanten, niet je colocatieaanbieder. Jij moet dus partneren volgens de SPUR (kleine letters). Als dit van tijdelijke aard is doet Microsoft niet zo moeilijk, maar uiteindelijk zul je zelf de zaken moeten regelen.

jansen mgj
03/10/09, 22:12
oke hartelijk dank, voor jullie gegevens, ik ga me eigen er is even in storten..

Hartelijk dank nogmaals!

Randy
03/10/09, 22:15
Samengevat:

- Registreren bij MS als registered member en deelnemen aan Webhost program
- Contact opnemen met een SPLA leverancier (Insight bijvoorbeeld) en daar een overeenkomst mee sluiten (3x 24 pagina's)
- Software / ISO's kun je downloaden, licentiekeys staan online (enkele dagen later)
- Eind van de maand stuurt je SPLA leverancier (Insight) je een formulier [voorbeeld (https://www.ispi.nl/dump/SPLA/Corporate%20SPLA%20Pricelist%202009%20(September)% 20New.xls)]. Deze vul je in met je gebruik en stuur je terug. Enkele dagen later krijg je een rekening.

jansen mgj
03/10/09, 22:18
Oke super bedankt, ik ga de informatie even voor me in laten werken,, hartelijk dank!

baahmi
04/10/09, 02:08
Na wat lezen : Maken jullie ook gebruik van het Microsoft Action Pack (MAPS) of gebruiken jullie ook MSDN ?

EDIT: ook betekent, dat ik een MSDN subscription heb :)

jansen mgj
04/10/09, 12:37
Ik wil erbij vermelden dat mijn site verouderde informatie bevat, en dat onze nieuwe site begin volgende week maandag gelanceerd zou worden ;) ( ik heb eerst een poosje resell gedaan - en een leuk buffertje op kunnen bouwen, waardoor ik nu kan investeren en nog beter op de markt kan komen ).

Marin
04/10/09, 12:47
Ik wil erbij vermelden dat mijn site verouderde informatie bevat, en dat onze nieuwe site begin volgende week maandag gelanceerd zou worden ;) ( ik heb eerst een poosje resell gedaan - en een leuk buffertje op kunnen bouwen, waardoor ik nu kan investeren en nog beter op de markt kan komen ).

En wat heeft dat met je vraag te maken? Wij weten toch niet wat jou site is...

Randy
04/10/09, 17:05
Na wat lezen : Maken jullie ook gebruik van het Microsoft Action Pack (MAPS) of gebruiken jullie ook MSDN ?

EDIT: ook betekent, dat ik een MSDN subscription heb :)

Ja, maar MAPS is voor intern gebruik (demonstraties, training, etc.) en mag niet gebruikt worden voor commerciele doeleinden. Wel krijg je 10x Vista (Windows 7) en Office die je op je eigen PC's mag installeren voor o.a. je personeel. MAPS kost 320,- per jaar (Download only, wil je fysieke media betaal je 120,- extra).

Misschien daarvoor even zoeken, daar lopen al wat draadjes over hier in het forum.

baahmi
04/10/09, 18:15
Bedankt voor de informatie Randy.. Ik zal eens een serieuze vergelijking doen tussen de 2. Ik heb eigenlijk alleen MSDN zodat ik toegang heb tot alle OS'en (in alle talen) voor integratie (ben zelf geen gebruiker meer van MS os'en). Maar naar dagen uitpluizen kwam ik erachter dat ik dit niet kon gebruiken voor derden die aan het ontwikkelen zijn en deze thread heeft me eigenlijk op de perfecte oplossing gewezen, die ook makkelijk door te belasten valt... Ik denk dat ik MS maar eens aan het werk zet om voor mij het perfecte scenario uit te denken..

Mvgr,
Martin