PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated met Teamspeak



the-future-web
03/10/09, 20:38
Beste WHT,

Ik zit met een probleem.
Op onze nieuwe dedicated server zijn wij het één en andere tegengekomen.
Zo was onze dedicated server slecht afgeleverd.
Er stonden nog meer dan 20gb aan bestanden op van de vorige eigenaar.
Ik heb veel bestanden moeten deleten die op de achtergrond draaide zoals IRC, de rest is gewoon te veel om dit allemaal op te gaan noemen.

Nu hebben we een teamspeak server er op gezet. Maar het probleem is dat enkel ik zelf er op in kan loggen. Maar andere gebruikers kunnen er niet op raken. Nu dacht ik dat dit gewoon even in de firewall te regelen zoals udp port toegeven. Maar dat helpt dus helemaal niks. Dan zonder firewall gedaan, en dan nog gaat het niet. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?


Met de meeste hoogachting,

Kevin, The Future Web

WebMeso
03/10/09, 20:50
Geef je de andere server admins wel de juiste port voor het control panel van teamspeak en heb je wel een admin user aangemaakt voor een server?

the-future-web
03/10/09, 21:01
Geef je de andere server admins wel de juiste port voor het control panel van teamspeak en heb je wel een admin user aangemaakt voor een server?

Beste WebMeso,

Ik geef gewoon de juiste port.
En ja ik heb een superadmin account.

Meschien dat je eens kan kijken of jullie er in kunnen raken.

Test server
94.228.215.49:8767

Met de meeste hoogachting,

Kevin, The Future Web

WebMeso
03/10/09, 21:07
Nee, ik kom er niet op. Heb je op superadmin account wel de server aangezet? Standaard staat een nieuw aangemaakte teamspeak server altijd uit en moet je die starten.

the-future-web
03/10/09, 21:10
Nee, ik kom er niet op. Heb je op superadmin account wel de server aangezet? Standaard staat een nieuw aangemaakte teamspeak server altijd uit en moet je die starten.


Beste WebMeso,

Jazeker staat de server aan.
Ik zit er namelijk zelf in.
Waarom ik er wel in kan snap ik niet.
Ik woon in belgie en server staat in nederland.

Met de meeste hoogachting,

Kevin, The Future Web

the-future-web
03/10/09, 21:14
Hier een screenshot dat ik er in ben :ohmy:


8054


Heb daarnet de firewall weer aangezet.
En toen kwam ik jou tegen met deze melding

Oct 3 20:15:10 the-future-web kernel: Firewall: *UDP_IN Blocked* IN=eth0 OUT= MAC=00:1f:d0:5a:e4:0e:00:0c:db:26:41:c0:08:00 SRC=77.250.131.236 DST=94.228.215.49 LEN=208 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=123 ID=4312 PROTO=UDP SPT=58630 DPT=8767 LEN=188

WebMeso
03/10/09, 21:15
Staat er een password op en is het wel een public server?

the-future-web
03/10/09, 21:18
Staat er een password op en is het wel een public server?


Er staat geen passw op.
Het is een public.


Met de meeste hoogachting,

Kevin, The Future Web

WebMeso
03/10/09, 21:20
Sorry, ik kan je niet helpen. Ik kom er niet op en jijzelf wel. Dat lijkt mij geen port block probleem, aangezien dan niemand erop zou kunnen komen. Je zou eens teamspeak opnieuw kunnen installeren en kijken of dat werkt.

Misschien is het handig om eens in de log te kijken van de teamspeak servers. Misschien dat je daar wijzer van wordt.

the-future-web
03/10/09, 21:22
Sorry, ik kan je niet helpen. Ik kom er niet op en jijzelf wel. Dat lijkt mij geen port block probleem, aangezien dan niemand erop zou kunnen komen. Je zou eens teamspeak opnieuw kunnen installeren en kijken of dat werkt.

Beste WebMeso,

Zal het eens herinstalleren.
Bedankt voor uw aandacht.

Met de meeste hoogachting,

Kevin, The Future Web

Randy
03/10/09, 21:22
Je eigen IP is gewhitelist toen je CSF installeerde. Die van de rest niet. De regel laat duidelijk zien dat er traffic naar TeamSpeak port 8767 geblokkeerd wordt. Stop CSF, en laat de rest het nog eens proberen. Je zult zien dat het dan wel werkt.

Laat verder je server nog even goed nakijken - of beter herinstalleren - op sporen van de vorige eigenaar. Bijvoorbeeld een ssh key in /root/.ssh/authorized_hosts.

Mocht je er niet uit komen, wil ik wel even voor je kijken. Heb een TS client hier om te testen. Maar probeer eerst zelf het bovenste even. Vergeet verder niet de query-poort en webpoort te openen in de firewall.

the-future-web
03/10/09, 21:30
Je eigen IP is gewhitelist toen je CSF installeerde. Die van de rest niet. De regel laat duidelijk zien dat er traffic naar TeamSpeak port 8767 geblokkeerd wordt. Stop CSF, en laat de rest het nog eens proberen. Je zult zien dat het dan wel werkt.

Laat verder je server nog even goed nakijken - of beter herinstalleren - op sporen van de vorige eigenaar. Bijvoorbeeld een ssh key in /root/.ssh/authorized_hosts.

Mocht je er niet uit komen, wil ik wel even voor je kijken. Heb een TS client hier om te testen. Maar probeer eerst zelf het bovenste even. Vergeet verder niet de query-poort en webpoort te openen in de firewall.

Beste Randy,

Het probleem doet zich ook voor als de csf uit staat.
Ook met dit gedaan service iptables stop
Geen enkel verschil dus.


Met de meeste hoogachting,

Kevin, The Future Web

vDong
03/10/09, 22:55
Beste WHT,

Ik zit met een probleem.
Op onze nieuwe dedicated server zijn wij het één en andere tegengekomen.
Zo was onze dedicated server slecht afgeleverd.
Er stonden nog meer dan 20gb aan bestanden op van de vorige eigenaar.
Ik heb veel bestanden moeten deleten die op de achtergrond draaide zoals IRC, de rest is gewoon te veel om dit allemaal op te gaan noemen.


Weet je zeker dat de server niet gehacked was ipv slecht afgeleverd?
Heb je al contact opgenomen met de leverancier?

Ik hoop wel dat je bewijs hiervan heb bewaard?

the-future-web
03/10/09, 23:06
Weet je zeker dat de server niet gehacked was ipv slecht afgeleverd?
Heb je al contact opgenomen met de leverancier?

Ik hoop wel dat je bewijs hiervan heb bewaard?


Beste vDONG,

Server is niet gehackt geweest.
Er stonden game scripts op en IRC. Ik zelf doe niks in games en IRC.
Een afgeleverde dedicated server met centos kreeg ik met een schijfruimte waarvan al 26gb in gebruik was.
Dat zegt al genoeg denk ik.
Ik heb alle bewijzen er van op screenshot.
Leverancier geeft zelf toe dat het niet zo had mogen gebeuren.
Ze hadden tijdnood en problemen in prive leven kreeg ik als antwoord.
En om de klant tevreden te stellen hebben ze het op zo manier gedaan.
De server draaide al een tijd. En omdat hij stabiel draaide altijd kreeg ik hem ->|

Heb ik even geluk :(


Met de meeste hoogachting,

Kevin, The Future Web

Moc
03/10/09, 23:20
Na wat je nu allemaal gezegd hebt, ben ik toch echt van mening dat het beter is om deze gehele server maar eens opnieuw te installeren.
Ben je in één keer van de problemen af, kun je met een schone server beginnen en dan weet je ook nog is zeker dat er geen troep meer op staat.

Zoals Randy al voorstelde, kijk eens naar je beveiliging:

Firewall: *UDP_IN Blocked*

the-future-web
03/10/09, 23:25
Na wat je nu allemaal gezegd hebt, ben ik toch echt van mening dat het beter is om deze gehele server maar eens opnieuw te installeren.
Ben je in één keer van de problemen af, kun je met een schone server beginnen en dan weet je ook nog is zeker dat er geen troep meer op staat.

Zoals Randy al voorstelde, kijk eens naar je beveiliging:


Beste Moc,

Ik heb de firewall daarnet er af gegooit compleet.
Ook dat maakt geen verschil uit.

En ook de firewall via ssh setup staat uit


Met de meeste hoogachting,

Kevin, The Future Web

Stewie
04/10/09, 00:20
Beste vDONG,

Server is niet gehackt geweest.
Er stonden game scripts op en IRC. Ik zelf doe niks in games en IRC.
Een afgeleverde dedicated server met centos kreeg ik met een schijfruimte waarvan al 26gb in gebruik was.
Dat zegt al genoeg denk ik.
Ik heb alle bewijzen er van op screenshot.
Leverancier geeft zelf toe dat het niet zo had mogen gebeuren.
Ze hadden tijdnood en problemen in prive leven kreeg ik als antwoord.
En om de klant tevreden te stellen hebben ze het op zo manier gedaan.
De server draaide al een tijd. En omdat hij stabiel draaide altijd kreeg ik hem ->|

Heb ik even geluk :(


Met de meeste hoogachting,

Kevin, The Future Web
Dan vraag je nu een herinstallatie aan, schone oplevering, en compensatie in de gemiste dagen. Daarna ga je lekker debuggen waarom dit en dat niet werkt.