PDA

Bekijk Volledige Versie : Direct Admin probleem



ereemst
30/09/09, 01:31
Dag mannen voor een concullega stuur ik deze brandmail.. hij kan niet meer inloggen in Direc admin via Putty werkt het wel maar via de webbrowser niet meer.. het kan niet een pw lock zijn omdat hij meerdere accounts heeft geprobeerd. en ze mailserver ligt ook al plat..

wil iemand even de commando's geven die hij nodig heeft omde login weer werkend te maken of moet ie rebooten(headbang)

ereemst
30/09/09, 01:32
Hij heeft Direct admin al gemailt maar het is LAAT en De man Randy ligt te maffen...

ereemst
30/09/09, 01:37
opmerking": aanvulling: system went into read-only mode

Phu
30/09/09, 01:42
opmerking": aanvulling: system went into read-only mode

check eens of ruimte nog vrij is

commando "df -h"
read only is niet veel goeds

Phu
30/09/09, 01:44
service directadmin restart en ff de logs nakijken ?

ereemst
30/09/09, 01:48
ja maar hij kan niet inloggen

Erik H.
30/09/09, 01:49
ja maar hij kan niet inloggen

Op putty toch wel, dat zeg je net zelf ...

ereemst
30/09/09, 01:50
kan hij ff 1 van jullie bellen???? of jullie hem dan belt ie terug,, 06 512 47 608

ook tegen betaling..

shutdown -r now werkt ook niet?

Phu
30/09/09, 02:01
reboot gewoon ?

SF-Jeroen
30/09/09, 02:03
Log eerst gewoon eens via putty in en post de output van "df -h"
zoals Phu zei. Read only heeft over het algemeen iets met je harddiscs en filesysteem te maken.

Gaat het overigens om een centos bak?

Phu
30/09/09, 02:05
Vast een schijf die volgelopen is door de directadmin backups
heb daar wel eens last van gehad bij een dedicated van een klant.

kan je gewoon ff de oudere backups wissen in /home/backups/
of /home/reseller/user_backups

Freakingme
30/09/09, 02:07
Blijf het vreemd vinden. Webhosts die afhankelijk zijn van een config panel, welk panel dan ook...

Phu
30/09/09, 02:09
Blijf het vreemd vinden. Webhosts die afhankelijk zijn van een config panel, welk panel dan ook...

Naja shit happens maakt niet uit welke panel dit is.
zelfde problemen kan je ook met plesk of cpanel hebben.

kan een configfout zijn of een hardware mankement zoals een schijf die opeens niet meer wilt werken.

Randy
30/09/09, 07:42
Hij heeft Direct admin al gemailt maar het is LAAT en De man Randy ligt te maffen...

Ik zal mezelf even klonen, kan de andere helft de nachtdiensten doen. Ik heb geen e-mail gezien Erik, dan had Alex hem vanuit Kiev/Ukraïne wel opgepakt...
Zal zo even contact met jouw of Laszlo opnemen voor de afhandeling. (Vroeg in bed gaan - en vroeg is voor mij voor 1 uur 's nachts - heeft ook als voordeel dat je er weer vroeg uit bent).

:lovewht:

DutchTSE
30/09/09, 08:17
(Vroeg in bed gaan - en vroeg is voor mij voor 1 uur 's nachts - heeft ook als voordeel dat je er weer vroeg uit bent).
:lovewht:
Kwart voor 8 is voor mij uitslapen, ik ben 6 uur al op :lovewht:

Succes Randy!

Serveo
30/09/09, 13:28
Log eerst gewoon eens via putty in en post de output van "df -h"
zoals Phu zei. Read only heeft over het algemeen iets met je harddiscs en filesysteem te maken.

Gaat het overigens om een centos bak?

Lijkt mij inderdaad een hdd probleempje.

daveww
30/09/09, 15:19
Als het niet een hdd probleem is is het mogelijk dat het IP-adres is geblocked in DA


nano -w /usr/local/directadmin/data/admin/ip_blacklistControleer even of daar het IP van de gebruiker staat, indien ja even removen en hij kan weer inloggen.

cfmweb
30/09/09, 18:34
Ik ben nu wel nieuwsgierig geworden wat het was...
Is er al bekend wat het probleem veroorzaakte?

daveww
30/09/09, 20:56
Ik ben nu wel nieuwsgierig geworden wat het was...
Is er al bekend wat het probleem veroorzaakte?Inderdaad, ik ook wel en denk de rest ook :rolleyes:

Erik H.
30/09/09, 21:52
Ter info: het was een harddisk probleem