PDA

Bekijk Volledige Versie : eigen nameservers



ericvanwenkop
30/09/09, 00:13
beste lezer,

Ik zou graag weten of het mogelijk is om als reseller je eigen nameservers te hebben?
Ik wil namelijk met een resellerpakket starten en dan komt het wel zo professioneel over als ik mijn eigen Nameservers heb.

Alvast bedankt,
Eric

WeServIT
30/09/09, 00:21
beste lezer,

Ik zou graag weten of het mogelijk is om als reseller je eigen nameservers te hebben?
Ik wil namelijk met een resellerpakket starten en dan komt het wel zo professioneel over als ik mijn eigen Nameservers heb.

Alvast bedankt,
Eric

Dit is vaak wel mogelijk, hiervoor moet je even contact opnemen met je reseller.
Indien je nog niet voorzien bent van een pakket kun je een topic aanmaken in het aanbieding gezocht forum.

ericvanwenkop
30/09/09, 00:22
Prima, bedankt. Wilde alleen even weten of dat uberhaupt wel mogelijk was. Wellicht kunnen jullie binnekort een 'aanbieding gezocht' van mij verwachten.

Triloxigen
30/09/09, 11:43
beste lezer,

Ik zou graag weten of het mogelijk is om als reseller je eigen nameservers te hebben?
Ik wil namelijk met een resellerpakket starten en dan komt het wel zo professioneel over als ik mijn eigen Nameservers heb.

Alvast bedankt,
Eric

Dat ligt aan de aanbieder.

Maar waarom komt het professioneler over? Je hebt geen eigen server voor de hosting, maar wel eigen nameservers?
Lijkt het je dan niet logischer 1 server te gebruiken voor hosting en dan een nameserver te huren?

DeziWeb
30/09/09, 12:13
... en dan komt het wel zo professioneel over als ik mijn eigen Nameservers heb.


Wanneer beide NS op 1 server lopen ben je verre van professioneel bezig

feniks
30/09/09, 12:28
Beste ericvanwenkop,

Ja dit is vaak mogelijk, veel webhosters bieden het aan om hun ns-servers te gebruiken en deze aan te spreken/gebruiken onder jouw eigen naam. Wij doen dit bijvoorbeeld voor clienten die onze nameservers gebruiken met een eigen domein voor de dsnservers.

MvG,
Feniks

SF-Jeroen
30/09/09, 13:52
Wanneer beide NS op 1 server lopen ben je verre van professioneel bezig

En waarom is dat? Als je maar 1 server hebt, wat boeit het dan of beide NS op dezelfde server lopen? Als de server down is zijn de websites toch niet bereikbaar...

feniks
30/09/09, 13:57
Beste,

Zover ik weet dienen volgens de regels van SIDN nameservers op gescheiden netwerken staan zodat ze redunant zijn. Buiten dat host niet elke hoster alle services op dezelfde machine, hierbij heb je dan wel een toegevoegde waarde van aparte dns-servers.

MvG,
Feniks

SF-Jeroen
30/09/09, 14:00
Beste,

Zover ik weet dienen volgens de regels van SIDN nameservers op gescheiden netwerken staan zodat ze redunant zijn. Buiten dat host niet elke hoster alle services op dezelfde machine, hierbij heb je dan wel een toegevoegde waarde van aparte dns-servers.

MvG,
Feniks

De TS zoekt een resellerpakket... bovendien maakt het ook niet uit als bepaalde services op een andere machine draaien (sql?), als de webserver down is is de website down. Er blijven natuurlijk altijd gevallen waarbij je ze wel gescheiden wil hebben, maar de kans dat de TS een dergelijke optie neemt is vrij klein. Wat betreft SIDN, ze controleren alleen of je 2 verschillende IP's gebruikt dacht ik.

t.bloo
30/09/09, 14:09
.de heeft DNS servers in verschillende subnetten nodig

Het voordeel van gescheiden nameservers is, dat dan de email nog even vastgehouden wordt als de server onbereikbaar is. Anders wordt email meteen gebounced als er geen DNS record te vinden is met een "domein bestaat niet" melding.

ericvanwenkop
30/09/09, 14:24
Bedankt voor al jullie reacties. Ik kan nu verder. Ik wilde alleen weten in hoeverre het mogelijk was, of jullie dat wel of niet als professioneel beschouwen moeten jullie zelf weten. Ik wil echter zelf starten met een zeer klein aantal website's die ik voor kleine klanten heb gemaakt, ik zit slechts in de beginfase van mijn bedrijfje.

Geert-Jan
30/09/09, 14:31
Ik wil echter zelf starten met een zeer klein aantal website's die ik voor kleine klanten heb gemaakt, ik zit slechts in de beginfase van mijn bedrijfje.

Managed DNS servers, met eigen vrijheid, stabiliteit en lage maandprijs misschien iets?

Triloxigen
30/09/09, 14:44
En waarom is dat? Als je maar 1 server hebt, wat boeit het dan of beide NS op dezelfde server lopen? Als de server down is zijn de websites toch niet bereikbaar...

Maar je wil niet dat mailservers gedropt worden, want dan word mail direct gebounched ipv dat het later opnieuw verstuurd wordt.

Het maakt dus wel degelijk uit.

Pur
30/09/09, 18:20
Maar eigen nameservers heeft bij een reseller pakket mijn inziens geen toegevoegde waarde.

Als iemand kundig genoeg is om de nameservers op te zoeken (en 't de klant dus boeit) dan vind ie de rest vanzelf ook wel.

Dus vind het naar mijn mening bij een resellerpakket niet professioneel of professioneler staan.

aristo
30/09/09, 19:48
We hebben zelf daarvoor de volgende optie:
- We hebben ns1 op server zelf, ns2 en ns3 elders staan.
Per reseller pakket geven we de mogelijkheid om eigen NS records te hebben. Die verwijzen naar dezelfde nameservers, zodat je krijgt: ns1.resellerdomain.tld etc.
Of het professioneler is weet ik niet, wel is het zo als je een WHOIS-look-up doet, je de naam van de reseller ziet staan.

Vriendelijke groet, Eef

Geert-Jan
30/09/09, 22:39
We hebben zelf daarvoor de volgende optie:
- We hebben ns1 op server zelf, ns2 en ns3 elders staan.
Per reseller pakket geven we de mogelijkheid om eigen NS records te hebben. Die verwijzen naar dezelfde nameservers, zodat je krijgt: ns1.resellerdomain.tld etc.
Of het professioneler is weet ik niet, wel is het zo als je een WHOIS-look-up doet, je de naam van de reseller ziet staan.

Vriendelijke groet, Eef

Nu gaat die bak met ns1 plat, het gaat langer duren en je wil de data vlug op een andere server online zetten.
Hoe ga je (je reseller) nu de nameservers omzetten?

marsipulami
30/09/09, 23:26
Bij verschillende registrars kan je ook gebruik maken van whitelabel op hun nameservers, als het alleen maar om "professioneel" gaat zou ik dat aanraden

ericvanwenkop
30/09/09, 23:33
Bij verschillende registrars kan je ook gebruik maken van whitelabel op hun nameservers, als het alleen maar om "professioneel" gaat zou ik dat aanraden

Dat begrijp ik niet helemaal, kun je dat toelichten?:cool:

marsipulami
30/09/09, 23:42
Bij het bedrijf waar je je domeinen laat registrereren(registrar) , hebben ze ook hun eigen nameservers. En sommige van deze registrars bieden de mogelijkheid om via een whitelabel contract jou naam te laten zien ipv de nameservers van het bedrijf zelf.

Zo kan je dus hun nameservers gebruiken, en jou naam erbij hebben staan.

ericvanwenkop
30/09/09, 23:44
Is dat mogelijk bij transip? Heb namelijk goede ervaringen met dit bedrijf qua support en gebruiksvriendelijkheid van het controlpanel. Zal zelf ook even op onderzoek uitgaan!:lovewht:

MinardiF1
02/10/09, 00:06
Bij transip is dit een optie voor paar tientjes per jaar dacht ik...

Kost bij TransIP € 39,= per jaar, eerste jaar is gratis...

fmanders
02/10/09, 00:42
inderdaad €39,- per jaar, eerste jaar gratis.
Hier mee heb je je nameservers op onze whitelabel staan en voor .nl domeinen komt de registrar ook op een whitelabel terecht.

vDong
02/10/09, 03:48
beste lezer,

Ik zou graag weten of het mogelijk is om als reseller je eigen nameservers te hebben?
Ik wil namelijk met een resellerpakket starten en dan komt het wel zo professioneel over als ik mijn eigen Nameservers heb.

Alvast bedankt,
Eric

Misschien ben ik degene die iets mist, maar ik zie geen enkele reden om je nameserver namen niet fijn zelf te benoemen en te verwijzen naar de ip's van de nameservers waar ze werkelijk op staan. Alleen in een situatie waar deze nameservers van ip wijzigen is dat een klein, maar snel op te lossen probleem.

Dit lijkt mij nou niet echt een service die een ISP extra aanbied, dit moet gewoon bij elke hoster werken.

Mocht je eigen reverse dns willen op je nameservers dan wordt het wel iets ingewikkkelder, maar zelfs dan hebben we het over een pakketje van een paar euro per maand.

Geert-Jan
02/10/09, 19:32
inderdaad €39,- per jaar, eerste jaar gratis.
Hier mee heb je je nameservers op onze whitelabel staan

whitelabel of eigen nameservers?

SF-Jeroen
02/10/09, 19:39
whitelabel of eigen nameservers?

Voor die 39 euro krijg je de whitelabel registrar + whitelabel nameservers (ns0.nl ipv ns1.transip.nl o.i.d.)

DiedX
02/10/09, 19:49
Misschien ben ik degene die iets mist, maar ik zie geen enkele reden om je nameserver namen niet fijn zelf te benoemen en te verwijzen naar de ip's van de nameservers waar ze werkelijk op staan. Alleen in een situatie waar deze nameservers van ip wijzigen is dat een klein, maar snel op te lossen probleem.

Ik denk dat het probleem vaak uit twee delen bestaat:

1) Weeeeeeeeer kennis van een protocol erbij. Wie houdt PowerDNS/Bind/Whatever bij?
2) Je hebt al je webserver, wie gaat je secondairy draaien?

Wat dat betreft zie ik zeker wat in dienstverlening als Openprovider/TransIP die dedicated DNS aanbieden. Als kleine partij wil je niet overal verstand van hebben!

Geert-Jan
02/10/09, 19:53
Voor die 39 euro krijg je de whitelabel registrar + whitelabel nameservers (ns0.nl ipv ns1.transip.nl o.i.d.)

Wat schiet je daar mee op?
Het is ook niet wat TS vroeg, EIGEN nameservers....


Ik wil namelijk met een resellerpakket starten en dan komt het wel zo professioneel over als ik mijn eigen Nameservers heb.

Randy
02/10/09, 19:53
En waarom is dat? Als je maar 1 server hebt, wat boeit het dan of beide NS op dezelfde server lopen? Als de server down is zijn de websites toch niet bereikbaar...

Het gaat niet om de websites, maar de mail die meteen als undeliverable teruggeketst wordt omdat het domein opeens niet meer bestaat.

SF-Jeroen
02/10/09, 19:54
Wat schiet je daar mee op?
Het is ook niet wat TS vroeg, EIGEN nameservers....

Dit was antwoord op jouw vraag over dat TransIP pakket...

vDong
02/10/09, 20:56
Ik denk dat het probleem vaak uit twee delen bestaat:

1) Weeeeeeeeer kennis van een protocol erbij. Wie houdt PowerDNS/Bind/Whatever bij?

Niet relevant, de provider die nu de nameservers doet blijft dat doen.


2) Je hebt al je webserver, wie gaat je secondairy draaien?

Ook niet relevant, heb je uberhaupt wel gelezen wat ik zei?


Wat dat betreft zie ik zeker wat in dienstverlening als Openprovider/TransIP die dedicated DNS aanbieden. Als kleine partij wil je niet overal verstand van hebben!
Het enige punt wat ik wilde maken is dat de naam die je de nameserver geeft compleet arbitrair is en dat het geen klap uitmaakt wie ze werkelijk draait.

Geert-Jan
02/10/09, 21:19
Dit was antwoord op jouw vraag over dat TransIP pakket...

Ja, klopt joh, ik bekeek het inhoudelijk.....