PDA

Bekijk Volledige Versie : 2 mail clients, probleem...



Plr
29/09/09, 04:06
Situatie bij een klant waar ik grijze haren van krijg: 8 werkstations, mixed Vista en XP. Allemaal Thunderbird. Stupid: zodra er 1 thunderbird connect naar een IMAP server, krijgt de rest messages "Can't connect". Zodra die ene Thunderbird wordt afgesloten, kan een andere client gewoon weer connecten...

Gecheckt:

- Router, maar heeft geen bijzondere instellingen
- Networktraffic (met Wireshark) laat wel wat retransmission requests zien, maar van een niet relevant IP-adres
- Thunderbird instellingen, niets bijzonders

Ik word langzaamaan gek! Het lijkt erop alsof network traffic maximaal naar 1 IP gerouteerd wordt... MAAR WAAR KOMT DAT VANDAANNNNNNN;-)

Gek wordt ik... iemand?

PeterT
29/09/09, 07:20
max connections per IP instellen op de MTA. Waarschijnlijk gaan ze daar overheen.

Plr
29/09/09, 08:38
max connections per IP instellen op de MTA. Waarschijnlijk gaan ze daar overheen.

Thx voor je antwoord, maar die staat op unlimited. Heb inmiddels situatie nagebouwd met zelfde router en vanuit een andere plek kan ik ook vlekkeloos op de server connecten zonder dat Thunderbird gaat liggen miepen...

Heb nog 'ns goed naar de Wireshark recording gekeken: het lijkt alsof er op het netwerk packets verdwijnen waardoor elke tweede machine gewoon natuurlijk stupide staat te wachten....

Maar goed, dank voor je moeite.

Rob77
29/09/09, 10:16
Bij die ene client het max aantal simultane verbindingen terugschroeven ? Standaard staat die op 5.