PDA

Bekijk Volledige Versie : [GZ] Gezocht: 1U server cheap



StevenT
28/09/09, 21:15
ik zoek een cheap 1U server.

heb bijna deze promo hier gekocht:
http://www.ahead-it.eu/nl/shop/servers/1-x-intel-core-2-duoxeon/SCS216PROMO/

maar dan kwam ik op deze forum terecht en misschien kan ik wel een goedkopere of een betere op de kop tikken :)

ik zoek dus een 1U rack server,
het zal mijn eerste server zijn en dient dus om dingen te testen en gewoon de omgeving leren kennen en hoe alles te werk gaat.
Daarom cheap en niets professioneels.

Liefst gebruiksklaar zodat ik niet nog extra hardware moet gaan bijkopen. Configuratie is niet nodig, wil het graag wel eens zelf proberen :)

Licenties zijn niet nodig, zal GNU licenses gebruiken.

De server zal in een datacenter terechtkomen, dus 1U (goedkoopste) en liefst al het nodige om die vast te zetten :)

heb al zeker een paar interessante hier op het forum gezien maar er zijn er zoveel en van sommigen ben ik onzeker van of ze nog te koop staan.
(Cobalt, Supermicro, ProLiant ...)

En wie weet krijg ik hier meer aangeboden dan wat ar aangeboden stond :)

Ik woon trouwens in Belgie, Antwerpen, maar als het niet te ver over de grens is, wil ik best wel eindje rijden.


Alvast bedankt!

Randy
29/09/09, 10:12
Een Cobalt heb ik nog wel voor je.

P3-1000 Mhz
1024 Mb geheugen
40 Gbyte disk of groter
Draait momenteel Fedora core 4 of Fedora 7 op, geen idee

50,- euro, afhalen te Enschede of 60,- met verzending naar een Nederlands adres. (Verzendingen naar het buitenland zijn _niet_ mogelijk). Het betreft een prive verkoop, zonder BTW en factuur.

pvdpf
29/09/09, 10:30
Die van Ahead IT is een prima deal.
Persoonlijk zou ik die promo nemen als ik jou was.
Gratis verzending, en je hebt er garantie op zitten.

Heb hier de meest uitgebreide versie liggen.. prima ding!

BDigitinternetdiensten
29/09/09, 10:59
Ik heb nog een supermicro thuis liggen met volgende mij de volgende specs:
Server moederbord
Pentium 4 2.4 Ghz
1 of 2 GB
80 GB Sata (1 of 2)

Mag je hebben voor 75 euro op te halen in gouda
Mocht er interesse zijn zal ik vanavond even exact kijken viir he

eXtreme Service
29/09/09, 16:00
Wij hebben binnenkort opnieuw enkele servers beschikbaar waaronder Tyan GS10's , Supermicro P4 3Ghz, Supermicro Dual Xeon 2,8Ghz.
Korting bij de colocatie achteraf is ook mogelijk.

StevenT
29/09/09, 17:13
Een Cobalt heb ik nog wel voor je.

P3-1000 Mhz
1024 Mb geheugen
40 Gbyte disk of groter
Draait momenteel Fedora core 4 of Fedora 7 op, geen idee

50,- euro, afhalen te Enschede of 60,- met verzending naar een Nederlands adres. (Verzendingen naar het buitenland zijn _niet_ mogelijk). Het betreft een prive verkoop, zonder BTW en factuur.

klinkt al mooi!
kan je ook even stroomverbruik melden aub ?
wil niet te veel aan co-lo betalen ook niet ^^


Die van Ahead IT is een prima deal.
Persoonlijk zou ik die promo nemen als ik jou was.
Gratis verzending, en je hebt er garantie op zitten.

Heb hier de meest uitgebreide versie liggen.. prima ding!

ja zeker, heb al wat meer info over die promo server:
cpu is een 1.8ghz dual core E2160
en stroomverbruik is max 0.4A


Ik heb nog een supermicro thuis liggen met volgende mij de volgende specs:
Server moederbord
Pentium 4 2.4 Ghz
1 of 2 GB
80 GB Sata (1 of 2)

Mag je hebben voor 75 euro op te halen in gouda
Mocht er interesse zijn zal ik vanavond even exact kijken viir he

zou je ook even stroomverbruik willen melden aub?
je zegt 1 of 2 gb en 1 of 2 hdd's, wat wordt het als ik 2gb en 2x80gb wil ?


Wij hebben binnenkort opnieuw enkele servers beschikbaar waaronder Tyan GS10's , Supermicro P4 3Ghz, Supermicro Dual Xeon 2,8Ghz.
Korting bij de colocatie achteraf is ook mogelijk.

uitstekend!
hoe snel is binnenkort ? dan wacht ik nog eventjes met een beslissing te nemen :)
stroomverbruik wil ik ook graag weten als je specs post :) thx!

systemdeveloper
29/09/09, 19:25
Als je niks met de hardware te maken wilt hebben, kun je voor de prijs van gem. colo natuurlijk ook een vps pakken. Lijkt me verstandiger indien je het gaat gebruiken om te testen omdat het iets sneller te herstellen/reinstallen is dan een unmanaged (oude) server.

Op welke termijn wil je iets? Ik geloof dat binnen een maand een 2.0ghz dualcore met 2gb, 80gb disk vrijkomt.

eXtreme Service
29/09/09, 19:35
GS 10's zijn al beschikbaar. De Supermicro's zouden in de loop van volgende week vervangen worden. Stroomverbruik zal ik dan ook mee posten.

StevenT
29/09/09, 19:40
Als je niks met de hardware te maken wilt hebben, kun je voor de prijs van gem. colo natuurlijk ook een vps pakken. Lijkt me verstandiger indien je het gaat gebruiken om te testen omdat het iets sneller te herstellen/reinstallen is dan een unmanaged (oude) server.

Op welke termijn wil je iets? Ik geloof dat binnen een maand een 2.0ghz dualcore met 2gb, 80gb disk vrijkomt.

vps is dan virtual private server?
is dat een huur van een server ?

wil eigenlijk leren managen, en de hardware zal ik dan ook voor lange tijd bijhouden, al dan niet co-located. wil natuurlijk klein en cheap starten, niet meteen honderden euro's aan hardware en dan nog eens honderden euro's per maand aan datacenter. Daarom zoek ik iets zuinig. al zeker en vast webserver proberen op te zetten en indien de specs het toelaat een game server

SF-Jeroen
30/09/09, 02:14
vps is dan virtual private server?
is dat een huur van een server ?

wil eigenlijk leren managen, en de hardware zal ik dan ook voor lange tijd bijhouden, al dan niet co-located. wil natuurlijk klein en cheap starten, niet meteen honderden euro's aan hardware en dan nog eens honderden euro's per maand aan datacenter. Daarom zoek ik iets zuinig. al zeker en vast webserver proberen op te zetten en indien de specs het toelaat een game server

Een VPS is ook unmanaged (behalve als je er management bij neemt) en juist zeer geschikt voor leren managen, omdat je als het fout gaat gewoon een nieuwe image van het OS kan inladen. Daarnaast zijn de kosten (veel) lager dan een colocated server, en heb je geen problemen met kapotte hardware.

StevenT
30/09/09, 04:58
Een VPS is ook unmanaged (behalve als je er management bij neemt) en juist zeer geschikt voor leren managen, omdat je als het fout gaat gewoon een nieuwe image van het OS kan inladen. Daarnaast zijn de kosten (veel) lager dan een colocated server, en heb je geen problemen met kapotte hardware.

op welke hardware draait die dan?
shared box gok ik ?

dan kan ik niet aan de box "knutselen", in datacenter linken met mijn laptop ?

dan zie ik VPS niet zo zeer zitten, alles is dan software matig.

wat ik wil leren is de eerste stap: het opzetten en configgen van hardware.
Thuis met puty gaan werken kan iedereen ...

BDigitinternetdiensten
30/09/09, 11:15
Ik gok op 0.5 ampere. Met extra hdd en geheugen zal het denk ik 0.6 zijn. Gister echter nacht werk geworden dus geen specs kunnen bekijken. Ik gok op 1gb met 2x80 sata iig!

Tevens kunnen wij ook voor hele lage prijzen colocatie aanbieden als je toch wilt testen. Aangezien je een lage ampere gebruik heb en ik denk dan ook een laag dataverkeer verbruik.

SF-Jeroen
30/09/09, 12:43
op welke hardware draait die dan?
shared box gok ik ?

dan kan ik niet aan de box "knutselen", in datacenter linken met mijn laptop ?

dan zie ik VPS niet zo zeer zitten, alles is dan software matig.

wat ik wil leren is de eerste stap: het opzetten en configgen van hardware.
Thuis met puty gaan werken kan iedereen ...

Hoe bedoel je het configgen van de hardware?

99,9% van het serverbeheer is gewoon via SSH de software besturen, een harddisc vervangen kan iedereen. En opzetten van hardware is niet echt van toepassing als je een server koopt, koop dan losse onderdelen :)

Piwi-Web
30/09/09, 13:02
Naar gelang je budget heb ik nog wel een leuke Dual Core (AMD) voor je in de aanbieding
Ca. 300 ex btw als ik mij niet vergis (is een nieuwe server)

StevenT
30/09/09, 13:23
Ik gok op 0.5 ampere. Met extra hdd en geheugen zal het denk ik 0.6 zijn. Gister echter nacht werk geworden dus geen specs kunnen bekijken. Ik gok op 1gb met 2x80 sata iig!

Tevens kunnen wij ook voor hele lage prijzen colocatie aanbieden als je toch wilt testen. Aangezien je een lage ampere gebruik heb en ik denk dan ook een laag dataverkeer verbruik.

met 1gb en 1x 80gb zal ik dan wel toekomen.
ik erger mij vooral aan het stroomverbruik want ik wil graag de server zo lang mogelijk co-locaten zonder te veel te betalen voor wat het nodig is.
0.5A klinkt zeer netjes.
Wel beetje jammer van single core :p

hoe komt trouwens dat die nieuwe promo server (zie first topic) supermicro scs216 met 1.8ghz dual core E2160 slechts 0.3A-0.4A verbruikt?!!
dat is echt laag voor dual core!!


Hoe bedoel je het configgen van de hardware?

99,9% van het serverbeheer is gewoon via SSH de software besturen, een harddisc vervangen kan iedereen. En opzetten van hardware is niet echt van toepassing als je een server koopt, koop dan losse onderdelen :)

hehe :)
dan klinkt het allemaal zo gemakkelijk. Maar als je een nieuwe unit plaatst, moet je de NIC toch instellen enz. ? dat moet dan ter plaatse want SSH werkt dan nog niet.
Of hoe werkt het eigenlijk? hehe :p



Naar gelang je budget heb ik nog wel een leuke Dual Core (AMD) voor je in de aanbieding
Ca. 300 ex btw als ik mij niet vergis (is een nieuwe server)

klinkt leuk :)
heb je specs en stroomverbruik aub ? :)

BDigitinternetdiensten
30/09/09, 13:42
Ik verwacht dat een c2d systeem ook al gauw 0.5/0.6 gaat verbruiken hoor:)

systemdeveloper
30/09/09, 13:45
hehe :)
dan klinkt het allemaal zo gemakkelijk. Maar als je een nieuwe unit plaatst, moet je de NIC toch instellen enz. ? dat moet dan ter plaatse want SSH werkt dan nog niet.
Of hoe werkt het eigenlijk? hehe :p

Je zegt 'thuis met putty gaan werken kan iedereen..' ...
Daar laat ik me even niet over uit, maar het 'eenvoudige werk' kan iedereen.

En het eenvoudige is: de juiste hardware bestellen, in dc hangen of laten hangen en de kabeltjes in de switch, power en kvm stoppen.
Een beetje DC medewerker doet dat gratis of voor een paar tientjes.

Als je dat wilt leren... ben je ook met 5 minuten klaar, he ;)

Maar dat beetje prutsen met ssh ben je rest van de komende 3 jaar aan het doen...

StevenT
30/09/09, 14:03
Ik verwacht dat een c2d systeem ook al gauw 0.5/0.6 gaat verbruiken hoor:)

heb nog eens in live chat gevraagd en ze beweren echt wel 0.4A voor de C2D ... echt wel laag als je P4 al 0.5A verbruikt


Je zegt 'thuis met putty gaan werken kan iedereen..' ...
Daar laat ik me even niet over uit, maar het 'eenvoudige werk' kan iedereen.

En het eenvoudige is: de juiste hardware bestellen, in dc hangen of laten hangen en de kabeltjes in de switch, power en kvm stoppen.
Een beetje DC medewerker doet dat gratis of voor een paar tientjes.

Als je dat wilt leren... ben je ook met 5 minuten klaar, he ;)

Maar dat beetje prutsen met ssh ben je rest van de komende 3 jaar aan het doen...


ik begrijp je nu :)
toch wil ik het eens gedaan krijgen die 5 à 15 minuutjes helemaal alleen ik :)
dan kan ik trots zijn op mezelf ^^

SF-Jeroen
30/09/09, 14:05
heb nog eens in live chat gevraagd en ze beweren echt wel 0.4A voor de C2D ... echt wel laag als je P4 al 0.5A verbruikt




ik begrijp je nu :)
toch wil ik het eens gedaan krijgen die 5 à 15 minuutjes helemaal alleen ik :)
dan kan ik trots zijn op mezelf ^^

Dus je betaald 2x zoveel per maand voor die 5 a 15 minuten :)

Kan je beter hetzelfde thuis doen? Oude pc en routertje.

StevenT
30/09/09, 14:07
Dus je betaald 2x zoveel per maand voor die 5 a 15 minuten :)

Kan je beter hetzelfde thuis doen? Oude pc en routertje.

maar nadien kan ik ook heel wat doen he :)
webserver of game server of dergelijke.
moet ik de download meter van thuis niet vullen

daarom zoek ik ook een heel goed kope en zuinige server zodat het ook goedkoop in datacenter zal blijven

Piwi-Web
30/09/09, 14:18
klinkt leuk :)
heb je specs en stroomverbruik aub ? :)

AMD Athlon II 215 (Dual Core 2.7 GHz)
4 GB RAM
Asus moederbord (M4A785D-M PRO)
Supermicro kastje (512L)
Supermicro kabeltjes (voor de front)
Supermicro rails
1u AM2/3 koelertje

Totaalprijs exclusief BTW: 310,00
Verbruikt: ca. 0,5 Ampere

Er zit alleen nog geen diskset bij en zag dat een 500 GB schijf op dit moment 55 euro inclusief BTW kost.

Kan je daar trouwens ook een leuke colo prijs bij duwen ;)

WeServIT
30/09/09, 16:33
Ik heb ook nog wel een supermicro server liggen, ik praat hier over de volgende specs:

Supermicro:
Processor: Intel Core2Duo E4400
Geheugen: 2GB DDR2
Harddisk: 80GB HDD
stroom 0,5 ampere ongeveer.

150 euro excl BTW.

Deze wil ik wel aan je kwijt samen met colocatie?

The-BosS
30/09/09, 16:33
ik begrijp je nu :)
toch wil ik het eens gedaan krijgen die 5 à 15 minuutjes helemaal alleen ik :)
dan kan ik trots zijn op mezelf ^^

Ik betwijfel of je dit helemaal alleen zou mogen doen voor de 1ste keer, bij mij is juist de policy om nieuwe klanten de 1ste keer te begeleiden. Tenzei ze natuurlijk al een positieve reputatie hebben opgebouwt.

Want bij de meeste hosters zal het niet gelijk zijn in welke poorten je netwerkkabel en stroomkabel insteekt. Tenzei je natuurlijk strikte richtlijnen gekregen hebt.

Om even over je putty verder te gaan, ja iedereen kan putty downloaden en opstarten. Maar of je daarmee daadwerkelijk alle cli's kent en kunt gebruiken is een ander verhaal. Iedereen kan een auto kopen, maar of je er mee kan rijden is ook iets heel anders.

Remote werken is eigenlijk het zelfde of het thuis of op kantoor doen met toetsenbord en scherm. Dus als het je thuis al niet lukt waar je nog reinstall/restart etc kan doen dan lukt het je zeker niet remote. Als je bvb thuis een kernel install verkeerd doet kan je nog herstellen. Wanneer je dit remote doet en geen kvm hebt zal je naar datacenter mogen gaan om het te herstellen. Dus mijn tip is zet een oude pc (zoals al gezegd) op een linux distro en maak daar je development server van waar je mee kunt spelen en herinstalleren zoveel je wilt. Eens je de basis onder de knie hebt kan je overstappen naar datacenter server.

StevenT
30/09/09, 17:37
AMD Athlon II 215 (Dual Core 2.7 GHz)
4 GB RAM
Asus moederbord (M4A785D-M PRO)
Supermicro kastje (512L)
Supermicro kabeltjes (voor de front)
Supermicro rails
1u AM2/3 koelertje

Totaalprijs exclusief BTW: 310,00
Verbruikt: ca. 0,5 Ampere

Er zit alleen nog geen diskset bij en zag dat een 500 GB schijf op dit moment 55 euro inclusief BTW kost.

Kan je daar trouwens ook een leuke colo prijs bij duwen ;)

mmhh hdd bijkopen komt beetje dure kant uit :)



Ik heb ook nog wel een supermicro server liggen, ik praat hier over de volgende specs:

Supermicro:
Processor: Intel Core2Duo E4400
Geheugen: 2GB DDR2
Harddisk: 80GB HDD
stroom 0,5 ampere ongeveer.

150 euro excl BTW.

Deze wil ik wel aan je kwijt samen met colocatie?

deze klinkt zeer mooi.
die BTW ... kan je die ook prive verkopen? of maak het 150 incl BTW ? :D
Geen idee waar Geffen ligt.
Ik woon in Antwerpen , BE. Misschien een afspreekpunt tussen Antwerpen en Geffen ? :)


Ik betwijfel of je dit helemaal alleen zou mogen doen voor de 1ste keer, bij mij is juist de policy om nieuwe klanten de 1ste keer te begeleiden. Tenzei ze natuurlijk al een positieve reputatie hebben opgebouwt.

Want bij de meeste hosters zal het niet gelijk zijn in welke poorten je netwerkkabel en stroomkabel insteekt. Tenzei je natuurlijk strikte richtlijnen gekregen hebt.

Om even over je putty verder te gaan, ja iedereen kan putty downloaden en opstarten. Maar of je daarmee daadwerkelijk alle cli's kent en kunt gebruiken is een ander verhaal. Iedereen kan een auto kopen, maar of je er mee kan rijden is ook iets heel anders.

Remote werken is eigenlijk het zelfde of het thuis of op kantoor doen met toetsenbord en scherm. Dus als het je thuis al niet lukt waar je nog reinstall/restart etc kan doen dan lukt het je zeker niet remote. Als je bvb thuis een kernel install verkeerd doet kan je nog herstellen. Wanneer je dit remote doet en geen kvm hebt zal je naar datacenter mogen gaan om het te herstellen. Dus mijn tip is zet een oude pc (zoals al gezegd) op een linux distro en maak daar je development server van waar je mee kunt spelen en herinstalleren zoveel je wilt. Eens je de basis onder de knie hebt kan je overstappen naar datacenter server.

ja daar zit wat.
ik heb al eerder op gehuurde dedicated game servers met putty geknutseld. alleen kernel updates heb ik laten doen.
verder was er niet veel aan.
wil eigenlijk ook wel bandbreedte van colo gebruiken ipv thuis.
maar de server gaat natuurlijk eerst tijdje thuis liggen, zoals je zei :)

WeServIT
30/09/09, 17:56
deze klinkt zeer mooi.
die BTW ... kan je die ook prive verkopen? of maak het 150 incl BTW ? :D
Geen idee waar Geffen ligt.
Ik woon in Antwerpen , BE. Misschien een afspreekpunt tussen Antwerpen en Geffen ? :)

Nee sorry, moet excl btw, dus wil hem dan voor 175 euro aan je verkopen incl. BTW.
Maar ik doe hem alleen weg in combinatie met colocatie, want kan hem namelijk zelf ook goed gebruiken omdat deze servers zeer gewild zijn.
Als je interesse hebt kun je contact met me opnemen.

StevenT
30/09/09, 19:09
Nee sorry, moet excl btw, dus wil hem dan voor 175 euro aan je verkopen incl. BTW.
Maar ik doe hem alleen weg in combinatie met colocatie, want kan hem namelijk zelf ook goed gebruiken omdat deze servers zeer gewild zijn.
Als je interesse hebt kun je contact met me opnemen.

aww
dat is jammer,
ik wil het namelijk colocaten in de datacenter in mijn buurt

WeServIT
30/09/09, 19:31
aww
dat is jammer,
ik wil het namelijk colocaten in de datacenter in mijn buurt

Ja dacht ik al, dan hou ik hem helaas zelf.
Succes met zoeken en met de nieuwe server die je gaat aanschaffen!

WeServIT.