PDA

Bekijk Volledige Versie : IP(v6) administratie tool



Rob77
28/09/09, 14:10
Ik ben benieuwd welke tools jullie (van plan zijn te) gebruiken, om de administratie van IPv6 adressen bij te houden.

Met wat google'n kom ik uit op HaCi ( http://sourceforge.net/projects/haci/ ), wat er zo op het eerste gezicht redelijk uitziet.

Iemand ervaringen mee, of met een ander administratie programma ?

Bij voorkeur Linux/Mysql/PHP gericht, er moet wat tegenaan gescript kunnen worden . . .

dicktump
28/09/09, 14:59
Bij ons was het probleem dat geen enkel pakket aan onze eisen voldoet en zou gaan voldoen, ook omdat we binnen de eigen administratie koppelingen willen hebben. Zo koppelen we IP adressen bijvoorbeeld ook aan onze DNS tool en aan servers. We hebben er daarom voor gekozen om gewoon zelf de beheertools te ontwikkelen.

Veel tools die kant en klaar zijn, zijn het toch vaak net niet. Of ze zijn zo extreem uitgebreid dat het configureren net zolang duurt als zelf iets schrijven.

frankske
28/09/09, 22:36
voor v4 gebruik ik iptrack bij ons. Helaas geen v6 versie. Ben aan het overwegen het er zelf in te hacken...

Rob77
28/09/09, 23:47
voor v4 gebruik ik iptrack bij ons. Helaas geen v6 versie. Ben aan het overwegen het er zelf in te hacken...

Bij ons idem, we gebruiken nu een zelf ontwikkelde applicatie, maar het zou een hoop tijd kosten om aan te passen/om te bouwen.

marcussmit
29/09/09, 16:52
QIP kan met IPv6 overweg, maar da's bepaald geen goedkoop pakket..
Voor onze eigen hosting ben ik zelf een beheerpakket aan het schrijven.