PDA

Bekijk Volledige Versie : Punt van orde: moet die hele SIDN weblog hier?



spininhetweb
28/09/09, 11:25
Hoi allen,

Ik vroeg me af of het wel zo'n goed idee was dat SIDN die hele weblog van ze crosspost. Het is natuurlijk belangrijke informatie voor ons deelnemers, maar daarom houden we die weblog ook in de gaten via, tja, via de weblog. En de gekoppelde RSS natuurlijk.

Ik had zelf het idee dat dit forum meer bedoeld was voor discussies over SIDN dan mededelingen van SIDN, maar kan me vergissen. Het is een beetje alsof je op een forum over de landelijke politiek vooral mededelingen van de regering kan lezen.

Er staan ook wel andere berichten tussen, maar SIDN overwoekert het geheel een beetje. Wat jullie?

Groeten, Jelmer

Spyder01
28/09/09, 12:13
Het is maar waar jij je druk om wilt maken. Dit is een discussieforum en die tekst van de weblog kwam weer tot een discussie.

So what;s the problem... niets mis mee volgens mij.

Paul Jansen
28/09/09, 12:43
L.S.,

de posts van "SIDN Weblog Feed" worden door WHT zelf gedaan; het is de automatische RSS feed reader. Het zijn dan ook letterlijke copy/paste berichten van onze posts op het weblog.

Indien jullie vragen en/of opmerkingen over deze topics reageer dan via ons http://weblog.sidn.nl

Triloxigen
28/09/09, 12:49
Ik zie het nut er ook niet zo van in, maar veranderen gaat het toch niet dus geloof ik het verder wel ;)

Spyder01
28/09/09, 12:57
Wie zit hier in vredesnaam op "Wie is SIDN?" te stemmen? :lovewht:

Triloxigen
28/09/09, 13:21
Wie zit hier in vredesnaam op "Wie is SIDN?" te stemmen? :lovewht:
Inderdaad, dat is toch gewoon een telefoonlijn

DutchTSE
28/09/09, 13:25
Ik zie het nut er ook niet zo van in, maar veranderen gaat het toch niet dus geloof ik het verder wel ;)
+1

En aangezien er toch geen discussie's mogelijk zijn in die topics kunnen ze net zo goed weg blijven.

Pur
28/09/09, 13:46
+1

En aangezien er toch geen discussie's mogelijk zijn in die topics kunnen ze net zo goed weg blijven.

Hrmz? Ik zie toch gewoon een reageer knop staan?

Persoonlijk vind ik het wel prima. Ik discussieer liever hier over iets dan op een weblog. Je ziet dat het aanhalen / reageren op toch een stuk lastiger is op het weblog van SIDN.

DutchTSE
28/09/09, 14:02
Hrmz? Ik zie toch gewoon een reageer knop staan?

Klopt, alleen als de SIDN er niet reageert is er alsnog geen discussie :thumbup:

Ber|Art
28/09/09, 16:58
Klopt, alleen als de SIDN er niet reageert is er alsnog geen discussieMja, de SIDN reageert nu toch ook! ;) als je het niet wil lezen lees je het niet, en als je het op de SIDN weblog wilt lezen doe je dat, ik denk dat er meer mensen het op WHT als op de SIDN Weblog lezen ;)

spininhetweb
28/09/09, 17:03
True. Maar het probleem is niet dat mensen de items van de SIDN-weblog al dan niet lezen. Het probleem is dat ik af en toe een digest krijg van WHT, en daar zie ik een hele stapel posts van SIDN. Dus gooi ik het mailtje weg en geloof ik het wel (want die SIDN dingen krijg ik per RSS).

Gevolg: ik lees andere interessante vragen of opmerkingen in deze discussie niet meer. We zien door de Stichting de Deelnemers niet meer, zeg maar. ;-)

WH-Tim
28/09/09, 21:25
Nou luister. Het is heel simpel. Zolang alle deelnemers blijven klagen dat SIDN onvoldoende eraan doet om het iedereen duidelijk te maken wat gaat gebeuren, zullen deze berichten veelvoudig gepost blijven worden.

Ik ben zelf zeer actief voor SIDN hier op de forums, en daar komen niet alleen via wht maar ook per telefoon en via msn messenger erg positieve reacties op. Dat jij je er niet prettig bij voelt dat kan wel wezen, maar het weegt totaal niet op tegen alle positieve + klaag reacties van iedereen de afgelopen jaren. En juist daarom staat het er, en blijft het er staan! :)

Opgelost!

Apoc
28/09/09, 21:30
Het probleem is dat ik af en toe een digest krijg van WHT, en daar zie ik een hele stapel posts van SIDN. Dus gooi ik het mailtje weg en geloof ik het wel (want die SIDN dingen krijg ik per RSS).

Dat is een hele andere formulering van het probleem, maar je hebt daar een goed punt. Dit is niet iets wat we op korte termijn kunnen veranderen, maar wellicht dat we de opties voor nieuwe berichten wat kunnen customizen (bijvoorbeeld dat elke gebruiker zou kunnen aangeven van welke forums hij/zij updates wil zien).

Domenico is momenteel niet beschikbaar, maar wellicht dat hij hier later op terug kan komen.

Als het je echt dwarszit, zou je al voorlopige oplossing natuurlijk zelf iets in elkaar kunnen klussen (bijvoorbeeld iets wat de RSS feed uitleest en daar bepaalde zaken uit filtert).

Geert-Jan
28/09/09, 21:32
Je kan i.d.d. overal over muggeziften. Ik zag de eerste berichten ook als een poging tot betere comminucatie, en nu een 2 weken verder, stoort het me geen eens meer en komt het 'nieuws' vaak nog eens eerder dan dat ik de weblog heb gelezen.

Dus stoort het je, dan doorbladeren, je kunt niet aan het zeiken blijven over alles...

spininhetweb
28/09/09, 21:38
Nou, de toon is weer vrolijk aan het worden. Mijn punt is dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien, omdat in de digest (wekelijkse mail van WHT met alle actieve onderwerpen van het SIDN-onderdeel van dit forum) veel SIDN-berichten genoemd worden.

Ik weet niet of WH-Tim echt namens SIDN spreekt. Zo ja, dan lijkt het me dat hij iets minder moet zeggen dat iets zo is en niet anders. Dat lijkt me toch niet echt de toon die SIDN tegenover zijn deelnemers moet aanslaan.

En Geert-Jan heeft gelijk: als WHT niets voor mij is, moet ik er ook niet komen. Maar ja, ik dacht dat het misschien best goed was om af en toe net te doen alsof wij in een wereld leefden waarin mensen iets konden voorstellen, waar dan wel of niet iets mee gedaan kan worden. Het is tenslotte niet alleen klagen.

Oja de enquete staat 18-15. Wat iets anders is dan 18-0. Zo'n achterlijke opmerking was het blijkbaar ook weer niet van me.

spininhetweb
28/09/09, 21:40
Nog een suggestie: een splitsing, met een onderdeel met de mededelingen van SIDN en een onderdeel met discussie over SIDN?

Apoc
28/09/09, 22:15
En Geert-Jan heeft gelijk: als WHT niets voor mij is, moet ik er ook niet komen. Maar ja, ik dacht dat het misschien best goed was om af en toe net te doen alsof wij in een wereld leefden waarin mensen iets konden voorstellen, waar dan wel of niet iets mee gedaan kan worden. Het is tenslotte niet alleen klagen.

Heb je mijn reactie wel gelezen? Ik zie dit niet als een klacht, maar als een suggestie.


Oja de enquete staat 18-15. Wat iets anders is dan 18-0. Zo'n achterlijke opmerking was het blijkbaar ook weer niet van me.

Om heel eerlijk te zijn, denk ik niet dat je die poll erg serieus kan nemen, gelet op het feit dat er ook 10 mensen gestemd hebben dat ze niet weten wat SIDN is (hetgeen redelijk onwaarschijnlijk is op WHT, al helemaal als je in het SIDN forum komt).

Apoc
28/09/09, 22:16
Nog een suggestie: een splitsing, met een onderdeel met de mededelingen van SIDN en een onderdeel met discussie over SIDN?

Kun je ook de motivering daarvan geven? Ik denk niet dat dit veel uithaalt, en ook qua digest zou dat geen verschil maken.

Pur
28/09/09, 22:34
Kun je ook de motivering daarvan geven? Ik denk niet dat dit veel uithaalt, en ook qua digest zou dat geen verschil maken.

Daarnaast lijkt het me niet verboden om te discussiëren over de weblog items hier op WHT. Het lijkt mij zinvol om ook hier een (brede) discussie mogelijk te maken over wat SIDN allemaal van plan is.

Voor discussies over SIDN is het leuk als ze zelf mee discussiëren (dus wie weet kunnen ze naast het eigen weblog ook gewoon hier mee discussiëren / antwoorden geven) en evengoed heb je SIDN op zichzelf natuurlijk niet nodig voor een discussie.

Ze lezen hier gewoon mee lijkt me, en anders zal WH-Tim ongetwijfeld de goede suggesties overbrengen.

Marin
28/09/09, 22:37
Ik zie het probleem niet.. Die info is toch juist handig? En als je het niet wil lezen, gewoon het topic skippen.. Ik snap niet dat er over zulke kleine ingen ellenlange topics moeten komen...

Ik kan wel egrip hebben voor die WHT samenvattingen, het zou mooi zijn wanneer dat per topic kan worden aangegeven. Dan is iedereen tevreden toch lijkt me?

Geert-Jan
28/09/09, 22:39
En Geert-Jan heeft gelijk: als WHT niets voor mij is, moet ik er ook niet komen. Maar ja, ik dacht dat het misschien best goed was om af en toe net te doen alsof wij in een wereld leefden waarin mensen iets konden voorstellen, waar dan wel of niet iets mee gedaan kan worden. Het is tenslotte niet alleen klagen.


wow, ik wil helemaal geen gelijk... Ik wil alleen aangeven dat als dingen je storen, je er overheen moet (kunt) lezen.
Niet alles wat hier gebeurt bevalt mij ook, maar ik ben de tijd voorbij dat ik me daar allemaal aan stoor.
10 mensen, 10 meningen, geen probleem hoor, zolang eenieder elkander repecteerd.

De reactie van Tim kan ik me ook goed voorstellen. Laten we wel wezen, de laatste maanden zijn 'we' hier met z'n allen tegen alles wat begint met S en eindigd op N.
Nu ze proberen daar toch iets aan te doen, moeten ze ook een kans krijgen. Vandaar dat jouw voorstel daarom misschien ook niet positief is ontvangen.
En ja, ook ik praat als deelnemer, die niet overal gelukkig mee is....

Marin
28/09/09, 22:42
Wijze woorden geert-jan ;)

Maar je hebt helemaal gelijk, het kan hier niet iedereen naar zn zin gemaakt worden.. Maar t valt me wel op dat er altijd dagenlange discussies komen als er iets nieuws is op WHT :D

WH-Tim
28/09/09, 22:43
@spininhetweb: het was niet aanvallend bedoeld, ik zie je reactie meer in 1 lijn met alle andere negatieve reacties. Wat ik in mijn vorige post heb gezegd sta ik echter nog steeds achter.

Laat het eens op zijn beloop gaan, en lees eens mee met mijn eigen topic in de SIDN categorie. Ik weet zeker dat je het leuk vindt om te lezen dat ik binnen een goede 48 uur antwoorden heb terwijl anderen er wekenlang naar moeten vragen. Gebruik die kracht, gebruik mijn handreiking als hulpmiddel. En maak geen bezwaar tegen het verstrekken van duplicate content informatie op websites: de wht bezoekers zijn niet de sidnweblog bezoekers en zullen de informatie zeker niet voor de tweede keer gaan lezen.

t.bloo
29/09/09, 00:23
denk ik niet dat je die poll erg serieus kan nemenleek me een leuke "mij maakt het niets uit" optie :innocent:

je kunt die info op meerdere plekken tegen komen, vind het hier noch handig noch onhandig

spininhetweb
29/09/09, 11:33
Jullie hebben allemaal gelijk. Maar als ik op maandag het WHT-mailtje krijg met nieuwe topics in het SIDN-forum, dan zie ik allemaal topics die ik al ken uit de RSS-feed. Het gaat juist niet om SIDN-bashen, want ik vind het een bijzonder goed plan van SIDN om ons op deze wijze van een lopend proces op de hoogte te houden. Maar nogmaals: het zijn zoveel items dat je andere discussiepunten over SIDN (al dan niet bashen, je kan er natuurlijk ook vragen kwiijt als "hebben jullie eigenlijk al een rekening gehad over het 2e kwartaal"?) niet goed meer ziet. Ik met mijn beperkte brein (en tijd) althans.

Daarom nogmaals de suggestie: een apart forum waarin de SIDN weblog wordt gecrosspost, en eentje waarin 'we' kunnen babbelen over SIDN-gerelateerde zaken.

@WH-Tim: ik vind echt dat iemand die namens SIDN lijkt te handelen (dat doe je toch?) niet moet zeggen: zo is het en zo gaan we het houden. Gaat een beetje in tegen de goede instelling dat mensen bij processen worden betrokken, tenslotte.

De poll is verre van serieus, maar de voor-tegen telling is ook niet helemaal nietszeggend, die andere optie wordt denk ik vooral gekozen door mensen die "who cares" willen zeggen.

Affijn, mijn 2 cent zijn behoorlijk uitgerekt door mijzelf en anderen, dus ik houd er weer mee op.

Jelmer

spininhetweb
29/09/09, 11:35
Kun je ook de motivering daarvan geven? Ik denk niet dat dit veel uithaalt, en ook qua digest zou dat geen verschil maken.

Nog even een toevoeging hierop. Als je twee forums hebt (SIDN-mededelingen en SIDN-discussie), dan kan je kiezen van welke je de digest in je mailbox wilt krijgen...

WH-Tim
29/09/09, 17:16
OK! Ik zal erop letten :)