PDA

Bekijk Volledige Versie : [TK] 2 x HP ProLiant DL380 G3 (variabele specs)



D. ter Horst
25/09/09, 12:33
Heren (en mogelijk dames),

Per direct beschikbaar: 2 x HP ProLiant DL380 G3 server in goede staat. Ik heb er meerderen staan en wil er 2 weg doen omdat ze niets staan te doen. Het lijkt mij het interessantst voor de koper om zelf een config samen te stellen zodat je niet vast zit aan de aangeboden configuratie.

Ik heb liggen:
2 x 2.4Ghz/400 Xeon
4 x 2.8Ghz/400 Xeon
2 x 3.06Ghz/533 Xeon
6 x 512MB
9 x 37GB SCSI 10KRPM hot swap
2 x BBU voor de raid controller
6 x 400Watt PSU

Kasten zijn verder gevuld met alle 8 fans en een VRM per processor. Rails kan ik helaas niet leveren maar deze zijn voor weinig op ebay te vinden. Houd er bij je keuze rekening mee dat dit dual socket machines zijn.

Wat verdere specs:


Integrated Lights-Out (iLO) Management standard on system board
Five Peer PCI Architecture up to 3.2 GHz processors and a 533MHz Front Side Bus
ServerWorks GC -LE Chipset
Integrated Smart Array 5i Plus Controller with optional Battery-Backed Write Cache (BBWC) Enabler option kit
Three available 64-bit PCI-X slots, including two hot pluggable 100MHz slots and one 133MHz slot
Two NC7781 PCI-X Gigabit NICs (embedded)
Support for up to six 1" Wide Ultra3/Ultra320 SCSI hot plug hard drives or for five hot plug hard drives and one AIT hot plug tape drive
User configurable single/dual channel drive backplane
Internal hot plug capacity 1.80 TB standard (6 x 300 GB 1" U320 HD)
400-Watt Hot Plug Power Supply (with optional redundancy)
Hot Pluggable Fans (with optional redundancy)
Automatic Server Recovery (ASR), ROM Based Setup Utility (RBSU), Status LEDs including system health and UID

Op dit moment staan ze alleen hier te koop en zijn deze machines op te halen in Capelle a/d IJssel of op afspraak in Sliedrecht. Fabrieksgarantie onbekend. Minder dan 100 euro bieden heeft geen zin, het mogen dan niet de nieuwste machines meer zijn maar mensen met ervaring met deze machines weten dat ze wat meer waard zijn dan de gemiddelde SM server. Graag vermelden of het een zakelijke of privé verkoop betreft.

vanman
27/09/09, 22:52
Geachte Heer ter Horst,

Ik plan het opzetten en wat ervaring op doen met een TS. Misschien zou u mij enige advies kunnen geven....

Het zal een server moeten worden voor max. 15 gebruikers. Te draaien software voor de cliënt is Word, Excel, Outlook en een ERP cliënt (DB op de ERP server).


Mijn opzet zou zijn:
HP ProLiant DL380 G3 kast.
2 x 2.8Ghz/400 Xeon
4 x 512MB
4 x 37GB SCSI 10KRPM hot swap
1 x BBU voor de raid controller
2 x 400Watt PSU

Wat zou me die kosten?

Mvg Geert

D. ter Horst
28/09/09, 11:08
Beste Geert,

Ik zat te denken aan een bedrag van EUR 250,-. Indien een factuur gewenst is is dit exclusief BTW. Ik kan je de machine eventueel ook aanbieden als dedicated server inclusief redundantie met een 2e server en Windows licenties voor een zeer aantrekkelijke prijs, maar ik mag helaas geen prijzen noemen in dit forum. Mocht dit interessant zijn, dan kunnen we dat het best even per e-mail afhandelen.

De config zelf kan makkelijk 15 TS clients aan welke gebruik maken van een office pakket. Afhankelijk van de belasting van de ERP applicatie (welke waarschijnlijk veel I/O en mogelijk geheugen zal gebruiken) kun je hier makkelijk nog vele malen meer clients op kwijt.

Met vriendelijke groeten,

Daniël ter Horst

StevenT
29/09/09, 16:22
hoi Daniel,

kan je voor mij een configuratie samenstellen dat minder dan 0.5A zou verbruiken ?

D. ter Horst
29/09/09, 17:16
StevenT, dat is met deze hardware niet haalbaar. Het minimale waar je op uit komt is een kleine amp bij gebruik van een enkele 2.4ghz proc, 2 x 512mb ddr en een enkele schijf.

D. ter Horst
04/10/09, 12:08
Deze zijn nog steeds te koop!

smiegt
21/10/09, 16:11
Hi D. ,

Ik heb interesse in de volgende setup :

HP ProLiant DL380 : -<
2 x 3.06Ghz/533 Xeon
4 x 512MB
3 x 37GB SCSI 10KRPM hot swap
1 x BBU voor de raid controller <- relatief onbekend met de term BBU maar is batery backup toch?
2 x 400Watt PSU

Wat zouden de kosten zijn voor deze setup,

Particuliere verzending / afhalen mits max 25km van Bergen op Zoom vandaan