PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS de juiste oplossing voor mij



samoa
22/09/09, 10:53
ik ben nu een tijdje aan het googlen op de mogelijkheden om een eigen server te huren, ik ben er niet zo in thuis en zoek wat advies.

Ik werk voor een bedrijf met een vestiging in Nederland en in China. In China hebben we een server in een datacenter draaien. We hebben momenteel de websites die we gebouwd hebben ondergebracht bij een partij waar we vanaf willen.

We overwegen een eigen server te gaan huren om daar de hosting voor de websites onder te brengen, maar ook Exchange, Sharepoint/TFS e.d. Idealiter willen we de server mirroren met die in China.

Momenteel gaat het om <10 websites, maar dit zou wel eens meer kunnen worden. Het personeel in China kan de server beheren, men geeft daar aan alleen maar een server nodig te hebben waar VM esxi 4 op draait, de rest kunnen ze zelf verzorgen. Sterker nog, het heeft hun voorkeur het zo te doen.

Ik heb zitten kijken naar de aanschaf van een 1U machine en die dan laten co-locaten, maar ik lees op dit forum dat het eigenlijk 'altijd' verstandiger is om een VPS te nemen, en ik denk dan dat dan unmanaged zou kunnen zijn ivm het beheer/inrichting vanuit China.

Ik zit niet/nauwelijks in deze materie, dus wat is wijsheid ?

Randy
22/09/09, 10:58
Als je VMware ESXi wilt draaien, kom je per difinitie op een eigen server die je gaat colocaten. De licentievoorwaarden laten (mee)levering niet toe op een gehuurde server. Als tussenoplossing verhuren providers wel eens een dedicated server met KVM toegang, waarbij de klant zelf zijn eigen software kan en mag installeren.

Wil je zelf Virtual Machines (VPS) aanmaken, heb je dus niet genoeg aan een VPS. Wel kun je bij VMware partners een zogenoemde 'resource pool' afhuren, een gedeelte van een omgeving met een x hoeveelheid opslagruimte, geheugen en rekenkracht. Hierbij moet je meer aan een clouddienst denken. Daarbij verdeel je zelf het geheugen, de diskspace en de processorkracht over de virtuele machines. Het antal VM's (VPS'en) moet je wel vooraf doorgeven en afrekenen, omdat providers licentiegelden moeten afdragen aan VMware (vanaf 8,80 per VPS per maand).

samoa
22/09/09, 12:27
dank voor je snelle reactie Randy, na wat verder zoeken heb ik besloten een dedicated server te huren waar ESXi 4 free door hun op geplaatst word ..

ik ben dus voorzien inmiddels

gjtje
22/09/09, 17:45
Zoals Randy zegt mag dat dus niet, een dedicated met ESXi.