PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen met Bitaxess bvba



Ismail
21/09/09, 16:17
Hoi iedereen,
Ik zit met een probleem met een vroegere hosting provider,ik zou graag jullie tips & raad willen vragen.

Na dat Collecthost overgenomen was had ik twee jaar geleden besloten om alles te verhuizen naar Bitaxess bvba,de eerste jaar hadden we geen downtime ondervonden alleen was de support zeer zwak. Daarmee had ik toch mijn resseler pakket verlengd maar na een tijdje begon de server zeer raar te doen,elke nacht ging hij plots down, elke provider kan zo iets voor hebben maar dit was echter geen uitzondering meer,zaakvoerder was nooit op de hoogte dat de server down was,ik moest hem telkens in de middag bellen dat de server down was,hij beloofde mij telkens dat hij dat probleem ging oplossen,na 48 uren down was ik kwaad,en had ik besloten om mijn abonnement onmiddellijk af te sluiten en alles te verhuizen naar een andere provider,in mijn aangetekende brief had ik zelf duidelijk aangewezen dat ik de resterende 10 maanden terug wou hebben,we gingen dan samen akkoord dat hij een creditnota ging opmaken voor de 10 maanden,die hij op het einde van de maand ging opsturen.

Hij heeft echter zijn belofte niet gehouden(ik was ondertussen voor een maand op verlof),na dat ik mijn rekening controleerde was ik er achter gekomen dat hij zijn belofte niet gehouden heeft..
Dus heb ik hem die zelfde dag terug gebeld met de vraag waarom hij zijn belofte niet gehouden heeft,hij zei dat één van zijn ouders in orde gingen maken,maar hij mij terug zou mailen waar er verkeerd verlopen is,na drie werkdagen had ik dus nog geen nieuws van hem!
Ik maar terug bellen hoe het nu in elkaar zit,hij beloofde mij nogmaals om alles in orde te maken.
Ik liet een brief opstellen door mijn raadsman en had ik een tweede maal een aangetekende brief gestuurd dat zo iets NIET kon en dat ik mijn raadsman de opdracht anders geef om hem uit te dagen voor de rechter. Na de twee aangetekende brief heeft hij mij geblokkeerd op msn en reageert niet meer op mails/telefoons.


Mijn vaag is nu,wat moet ik met zo’n geval doen?


Ismail

SF-Jeroen
21/09/09, 16:23
gestuurd dat zo iets NIET kon en dat ik mijn raadsman de opdracht anders geef om hem uit te dagen voor de rechter.

Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat, maar je kunt vrij weinig doen, behalve een rechtzaak beginnen.

Ismail
21/09/09, 16:30
Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat, maar je kunt vrij weinig doen, behalve een rechtzaak beginnen.

Inderdaad,maar is dit een normake zaken doen? Past dit voor een hosting provider? Ik wil hem nog een kans geven voor ik iets onderneem!

Hij zit ook op deze forum en langs deze weg wil ik hem duidelijk maken dat ik deze probleem wil oplossen!

frankske
21/09/09, 16:52
Mijn advies: stuur hem een aangetekend (moet hij op reageren!) schrijven met een laatste voorstel. Zeg er hem ook bij dat dit het laatste voorstel is, en dat als hij niet reageert, je geen andere kans hebt dan hem in de rechtbank te zien.

Doe wel een concreet voorstel in je brief.

Marin
21/09/09, 17:00
Ik heb in het verleden weleens zaken met hem gedaan, zonder problemen overigens. om die reden heb ik hem nog in mijn msn. Ik heb hem op de hoogte gesteld van dit topic. Hij zal zelf wel een reactie geven vermoed ik.

Succes in ieder geval!

Ismail
21/09/09, 17:01
Mijn advies: stuur hem een aangetekend (moet hij op reageren!) schrijven met een laatste voorstel. Zeg er hem ook bij dat dit het laatste voorstel is, en dat als hij niet reageert, je geen andere kans hebt dan hem in de rechtbank te zien.

Doe wel een concreet voorstel in je brief.

Dit heb ik twee maal gedaan zonder reactie!

Ik heb wel bewijzen dat hij mijn brieven persoonlijk heeft ontvangen.


Ik heb in het verleden weleens zaken met hem gedaan, zonder problemen overigens. om die reden heb ik hem nog in mijn msn. Ik heb hem op de hoogte gesteld van dit topic. Hij zal zelf wel een reactie geven vermoed ik.

Succes in ieder geval!

Mijn vermoeden komen uit,waarom blokkeerd hij mij op msn plaats van deze op te lossen? Waarom reageerd hij niet op mijn brieven?

Ik ben bereid om nog een oplossing te zoeken!

Cakkie
21/09/09, 17:35
...hij zei dat één van zijn ouders in orde gingen maken...
Dergelijke reactie getuigt mijns inzien niet echt van veel professionalisme... Probeer anders eens rechtstreeks contact op te nemen met die mensen, kan soms wonderen doen. De gegevens staan bij in de oprichtingsakte in het staatsblad, telefoon opzoeken kan waarschijnlijk wel via 1207.be

Ismail
21/09/09, 17:38
Dat verklaart naar mijn mening al veel. Probeer anders eens rechtstreeks contact op te nemen met die mensen, kan soms wonderen doen. De gegevens staan bij in de oprichtingsakte in het staatsblad, telefoon opzoeken kan via 1207.be

En als zij eens de telefoon opnemen kan ik gerust mijn zegje zeggen maar geen één tel wordt opgenomen.

Zelfs anonieme nummers niet.

Apoc
21/09/09, 19:07
Mijn advies: stuur hem een aangetekend (moet hij op reageren!) schrijven met een laatste voorstel.

Ben je in Belgie verplicht om te reageren op een aangetekende brief?

Ismail
21/09/09, 19:09
Ben je in Belgie verplicht om te reageren op een aangetekende brief?

normaal wel

frankske
21/09/09, 19:22
Apoc: van een klant/leverancier wel. Anders ben je het eens met de inhoud (tenzij de brief niks nieuws aanbrengt en je er eerder al op reageerde)

The-BosS
21/09/09, 20:38
Ben je in Belgie verplicht om te reageren op een aangetekende brief?

Ja en nee, je kan hem ook weigeren of niet ophalen in de post. Dan heb je hem ook niet ontvangen. Echter weet ik niet welke juridische gevolgen hier tegenover staan.

Dezo
21/09/09, 20:43
Ik liet een brief opstellen door mijn raadsman en had ik een tweede maal een aangetekende brief gestuurd dat zo iets NIET kon en dat ik mijn raadsman de opdracht anders geef om hem uit te dagen voor de rechter. Na de twee aangetekende brief heeft hij mij geblokkeerd op msn en reageert niet meer op mails/telefoons.


Naar waar heb je het aangetekend schrijven gestuurd ? Ik merkte dat ze nog steeds hun oude adres op de website staan hebben.

frankske
21/09/09, 20:47
THEBOSS: weigeren of niet ophalen wordt door de rechtbank als zeer kwalijk beschouwd. Doe dat en als het ooit een proces wordt, verlies je bijna gegarandeerd.

In heel wat gevallen staat niet ophalen trouwens gelijk met je akkoord verklaren met de inhoud. Bv als je een particulier via een betalingsbevel wil laten betalen (goedkope en papieren procedure voor de vrederechter), moet je je laatste aanmaning aangetekend versturen. Je moet dan 14 dagen wachten, en heb je niks gehoord van je klant OF heeft je klant het niet opgehaald, dan kan je naar de rechter. MAW: niet ophalen == niet-reageren == niet-protesteren == instemmen

The-BosS
22/09/09, 06:03
THEBOSS: weigeren of niet ophalen wordt door de rechtbank als zeer kwalijk beschouwd. Doe dat en als het ooit een proces wordt, verlies je bijna gegarandeerd.

In heel wat gevallen staat niet ophalen trouwens gelijk met je akkoord verklaren met de inhoud. Bv als je een particulier via een betalingsbevel wil laten betalen (goedkope en papieren procedure voor de vrederechter), moet je je laatste aanmaning aangetekend versturen. Je moet dan 14 dagen wachten, en heb je niks gehoord van je klant OF heeft je klant het niet opgehaald, dan kan je naar de rechter. MAW: niet ophalen == niet-reageren == niet-protesteren == instemmen

En wat als je dan juist op vakantie bent, trouwens staat er ergens niet zo iets in de wet dat een aangetekende brief zonder envelop moet zijn. Want dat het anders alleen op de envelop slaat die aangetekend is. Want op zich is een aangetekende brief nog altijd vragende partij zijn woord tegen schuldeiser, aangezien geen 3de partij dit kan bevestigen wat de correcte inhoud is. Trouwens het grootste probleem is dat de wet in belgie (misschien nederland) contstant zichzelf tegenspreekt en dat er wetten zijn die bestaan maar niet nageleeft worden. Zo is er de zeer domme wet dat niet getrouwde koppels niet samen in tent of caravan mogen slapen op een camping, en zo zijn er nog tal van voorbeelden.

Goendi
22/09/09, 09:49
THEBOSS: weigeren of niet ophalen wordt door de rechtbank als zeer kwalijk beschouwd. Doe dat en als het ooit een proces wordt, verlies je bijna gegarandeerd.

In heel wat gevallen staat niet ophalen trouwens gelijk met je akkoord verklaren met de inhoud. Bv als je een particulier via een betalingsbevel wil laten betalen (goedkope en papieren procedure voor de vrederechter), moet je je laatste aanmaning aangetekend versturen. Je moet dan 14 dagen wachten, en heb je niks gehoord van je klant OF heeft je klant het niet opgehaald, dan kan je naar de rechter. MAW: niet ophalen == niet-reageren == niet-protesteren == instemmen

Dat is niet waar. Als jij een patroon kunt aantonen, en je effectief kunt aangeven dat ze nooit correct bezorgd zijn (zoals ik eens heb voorgehad), dan is geen enkele aangetekende zending legitiem. Pas op, het gaat dan wel om een patroon over meerdere aangetekende zendingen. De ene afhalen en de andere niet, telt niet. Punt is dat sommige postbodes aangetekende zendingen wel eens niet correct durven afleveren. Post die in andermans brievenbus terecht komt en niet to bij jou geraakt, kun je bezwaarlijk voor verantwoordelijk gesteld worden.

Ismail
22/09/09, 12:34
Naar waar heb je het aangetekend schrijven gestuurd ? Ik merkte dat ze nog steeds hun oude adres op de website staan hebben.

Op de factuur stond de juiste adres,hij heeft zelf ook persoonlijk ondertekend dat hij de aangetekende brief heeft ontvangen.
Ik had een aangetekende brief met antwoord gevraagd,dat wil zeggen dat ik een bewijs heb dat hij persoonlijk heeft ontvangen!


THEBOSS: weigeren of niet ophalen wordt door de rechtbank als zeer kwalijk beschouwd. Doe dat en als het ooit een proces wordt, verlies je bijna gegarandeerd.

In heel wat gevallen staat niet ophalen trouwens gelijk met je akkoord verklaren met de inhoud. Bv als je een particulier via een betalingsbevel wil laten betalen (goedkope en papieren procedure voor de vrederechter), moet je je laatste aanmaning aangetekend versturen. Je moet dan 14 dagen wachten, en heb je niks gehoord van je klant OF heeft je klant het niet opgehaald, dan kan je naar de rechter. MAW: niet ophalen == niet-reageren == niet-protesteren == instemmen

Dit klopt 100%! Ik heb dankzij door niet te reageren een rechtzaak gewonnen,waar eigenlijk hij meer kans had om te winnen..
Let dus zeker op met aangetekende brieven.


En wat als je dan juist op vakantie bent, trouwens staat er ergens niet zo iets in de wet dat een aangetekende brief zonder envelop moet zijn. Want dat het anders alleen op de envelop slaat die aangetekend is. Want op zich is een aangetekende brief nog altijd vragende partij zijn woord tegen schuldeiser, aangezien geen 3de partij dit kan bevestigen wat de correcte inhoud is. Trouwens het grootste probleem is dat de wet in belgie (misschien nederland) contstant zichzelf tegenspreekt en dat er wetten zijn die bestaan maar niet nageleeft worden. Zo is er de zeer domme wet dat niet getrouwde koppels niet samen in tent of caravan mogen slapen op een camping, en zo zijn er nog tal van voorbeelden.

In deze geval was hij niet op vakantie,dit kan ik aantonen met smsjes en met antwoord van de aangetekende brieven.


Dat is niet waar. Als jij een patroon kunt aantonen, en je effectief kunt aangeven dat ze nooit correct bezorgd zijn (zoals ik eens heb voorgehad), dan is geen enkele aangetekende zending legitiem. Pas op, het gaat dan wel om een patroon over meerdere aangetekende zendingen. De ene afhalen en de andere niet, telt niet. Punt is dat sommige postbodes aangetekende zendingen wel eens niet correct durven afleveren. Post die in andermans brievenbus terecht komt en niet to bij jou geraakt, kun je bezwaarlijk voor verantwoordelijk gesteld worden.

Dit is niet van toepassing omdat ik een bewijs heb van ontvangst.


Ik vraag aan Stijn om deze probleem op een professionele manier op te lossen.
Zo niet moet Stijn van bitaxess bvba de gevolge zelf opdragen!

Goendi
22/09/09, 13:13
Een bewijs van ontvangst is andere situatie uiteraard :)

Ismail
22/09/09, 14:17
Een bewijs van ontvangst is andere situatie uiteraard :)

Inderdaad.
Stijn bezoekt deze topic maar reageerd niet,dit wilt toch vee zeggen vind ik..

®on
22/09/09, 14:38
Stijn bezoekt deze topic maar reageerd niet,dit wilt toch vee zeggen vind ik..
Waarom zou hij openbaar reageren? Zoiets los je niet op door WHT als machts/drukmiddel te gebruiken. Je kunt adviezen vragen, maar afdwingen dat iemand gaat reageren gaat je niet lukken.

Ismail
22/09/09, 14:43
Waarom zou hij openbaar reageren? Zoiets los je niet op door WHT als machts/drukmiddel te gebruiken. Je kunt adviezen vragen, maar afdwingen dat iemand gaat reageren gaat je niet lukken.

Ik gebruik WHT zeker niet als drukmiddel wel om te vragen naar advies,ik wil met reageren zeggen dat hij op zijn minste kan reageren op mijn mails!
Als ik hem wil dwingen stap ik gewoon naar de rechtbank.

Mijn excuses moest je het zien als drukmiddel,dit is zeker niet van toepassing.

frankske
22/09/09, 15:01
Dat is niet waar. Als jij een patroon kunt aantonen, en je effectief kunt aangeven dat ze nooit correct bezorgd zijn (zoals ik eens heb voorgehad), dan is geen enkele aangetekende zending legitiem. Pas op, het gaat dan wel om een patroon over meerdere aangetekende zendingen. De ene afhalen en de andere niet, telt niet. Punt is dat sommige postbodes aangetekende zendingen wel eens niet correct durven afleveren. Post die in andermans brievenbus terecht komt en niet to bij jou geraakt, kun je bezwaarlijk voor verantwoordelijk gesteld worden.

Er zijn wel degelijk wetten die stellen dat het niet ophalen van een aangetekend schrijven gelijk staat met niet reageren en met niet-protesteren. Zo bv de "Summiere rechtspleging om betaling te bevelen" (hoofstuk XV van het Gerechtelijk Wetboek).

Artikel 1.339 zegt dat je je klant aangetekend moet aanmanen:

Het verzoekschrift wordt voorafgegaan door een aanmaning tot betalen die hetzij aan de schuldenaar wordt betekend bij deurwaardersexploot, hetzij aangezegd bij ter post aangetekende brief met ontvangstbewijs....

Artikel 1.340 stelt wat er daarna moet gebeuren: een brief sturen naar de rechtbank om de case te openen. Je moet een aantal stukken meesturen, waaronder:

Bij het verzoekschrift worden gevoegd:
...
2° ofwel het exploot, ofwel het afschrift van de aangetekende brief waarbij het ontvangstbewijs wordt gevoegd, ofwel het origineel van die brief waarbij het bewijs wordt gevoegd dat de geadresseerde de brief geweigerd of niet bij de post afgehaald heeft en een verklaring waaruit blijkt dat de schuldenaar is ingeschreven op het adres dat in het bevolkingsregister is vermeld.

Zo zijn er nog voorbeelden te vinden, zowel in de wet als in de rechtspraak.

In4mation
23/09/09, 00:12
Het is weldegelijk zo dat het niet afhalen van een aangetekend schrijven bijzonder kwalijk genomen wordt als het tot een rechtzaak komt. Enige uitzondering hierop vormt inderdaad dat je op reis bent als de aangetekende zending wordt aangeboden. Het enige wat je dan kan doen is als er ooit verder mee gegaan wordt factuur / vliegtickets van je reis voorleggen waar de data opstaan.

Ik kan je uit ervaring zeggen dat het niet reageren op aangetekende zendingen je nooit goed doet. Een aangetekend schrijven heeft nog steeds erg veel waarde als het tot een rechtzaak komt.

Ismail, ik kan je alleen maar zeggen dat ze niet alleen jou aangetekend schrijven negeren, maar ook die van bijvoorbeeld ons. Waar ze mee bezig zijn weet ik het niet, maar is het volgens mij niet met hun bedrijf... Jammer...

IT-worX
24/09/09, 00:10
Heb je het over Stijn - Cirque CVOA & BITaXess BVBA?
Deze staat anders bij mij hier gewoon online op MSN.

Overigens woont deze persoon inderdaad bij zijn ouders nog. Ooit eens een serverkast van SuperMicro opgehaald terwijl hij op skiverlof was. Aangename mensen overigens!

Marin
24/09/09, 00:36
Hij staat bij mij ook in MSN. Ook positief zaken mee gedaan. Ik heb hem op dit topic gewezen.

Ismail
24/09/09, 00:57
Heb je het over Stijn - Cirque CVOA & BITaXess BVBA?
Deze staat anders bij mij hier gewoon online op MSN.

Overigens woont deze persoon inderdaad bij zijn ouders nog. Ooit eens een serverkast van SuperMicro opgehaald terwijl hij op skiverlof was. Aangename mensen overigens!

Inderdaad,ik heb over deze Stijn,Dat hij bij zijn ouders woont zegt niks!
Neen ik heb geen zin om even langs te gaan bij hem :-).


Hij staat bij mij ook in MSN. Ook positief zaken mee gedaan. Ik heb hem op dit topic gewezen.

Hij wilt eigenlijk deze probleem/misverstand verder uitvechten langs een rechtbank.

Ron,
Mijn bovenstaande mening is niet om hem druk uit te oefenen ;-).

Marin
24/09/09, 00:59
Heb je buiten WHT om niks meer van hem vernomen?

Ismail
24/09/09, 01:01
Heb je buiten WHT om niks meer van hem vernomen?

Ik heb na mijn aangetekend brief nooit meer gehoord of gezien..

WHT topic was eerder bedoelt advies te vragen,die heb ik ook gekregen daarvoor mijn dank :)

Dezo
24/09/09, 20:19
Overigens woont deze persoon inderdaad bij zijn ouders nog. Ooit eens een serverkast van SuperMicro opgehaald terwijl hij op skiverlof was. Aangename mensen overigens!

Wat was dan het adres 'Luikerstraat' dat op zijn site staat ? Heb ooit er een aangetekend schrijven naar gestuurd om mijn account op te zeggen en dit kwam terug. heb hem erop gewezen en nu maanden later staat dit foutief adres nog steeds op de site.

Ben er eigenlijk ook vertrokken om dezelfde redenen als TS .. regelmatige downtimes en moeilijke bereikbaarheid soms. Verder waren de ervaringen wel positief met Stijn zelf.

IT-worX
24/09/09, 20:26
Neen dat was op een ander adres, maar ook te Lede

Ismail
24/09/09, 22:01
Wat was dan het adres 'Luikerstraat' dat op zijn site staat ? Heb ooit er een aangetekend schrijven naar gestuurd om mijn account op te zeggen en dit kwam terug. heb hem erop gewezen en nu maanden later staat dit foutief adres nog steeds op de site.

Ben er eigenlijk ook vertrokken om dezelfde redenen als TS .. regelmatige downtimes en moeilijke bereikbaarheid soms. Verder waren de ervaringen wel positief met Stijn zelf.

Waarom zet je ervaring met hem niet op ispgids? Dan zijn er geen slachtoffers meer..