PDA

Bekijk Volledige Versie : Diefstal van scripts 2



Heranto
21/09/09, 00:37
Beste allen,

aantal maanden geleden heb ik een topic geplaatst over dat een hosting bedrijf mijn webwinkel had gejat. Ik heb toen veel raadzame berichten gekregen en deze ook opgevolgd. De eigenaar van dat bedrijf en ik zijn een akkoord gegaan met een schadeclaim en hij heeft ook een voorwaarden brief ondertekent met zijn naam en bedrijfsnaam. Nou heeft hij het bedrag voor een kwart afbetaald en de rest wil die maar niet betalen en hij neemt ook geen telefoon meer op en reageert niet meer op mijn mails, maar wanneer ik een mail stuur via een andere naam reageert hij wel en wanneer ik zeg dat ik het ben reageert hij dus niet meer.

Mijn vraag is dus, is het nog steeds wel mogelijk om het bedrijf aan te klagen of aangifte te doen bij de politie aangezien dit 5 maanden geleden is gebeurd?

En kan ik eigenlijk wel winnen wanneer ik dit voor de rechter breng (dit is een vraag voor mensen die hier ervaring mee hebben).

P.S: ik zal de naam van het bedrijf niet in het onderwerp zetten, maar als je het toch wil weten om dus niet met dat bedrijf in zee te gaan zal ik je de naam geven, eventueel ook bewijs van diefstal. Eigenaar heeft toegegeven dat er diefstal is gepleegd door een medewerker.

Marin
21/09/09, 00:45
Als de afspraken goed op papier staan maak je zeker kans.

kutagh
21/09/09, 02:00
Ik zou het volgende naar de andere bedrijf mailen (of als het kan, aangetekend via de post):

Geachte <naam>,

Conform de voorwaardenbrief die u ondertekend hebt op <datum>, hebben we afgesproken dat u <bedrag> euro op rekening <nummer> zou storten. Omdat dit nog niet is gebeurd, wil ik u dringend verzoeken om het resterende bedrag, <onbetaald restand> euro, voor <redelijke datum dat hij de tijd heeft om de betaling over te maken, zeg maar 2-3 weken de tijd> te doen. Indien dit niet binnen de termijn is gedaan, zullen we juridische stappen ondernemen.

We hopen u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.

Hoogachtend,
<naam etc.>
Wat tussen < > staat, natuurlijk vervangen ;)


Als het kan, zou ik het aangetekend verzenden. Hierdoor kan de tegenpartij niet zeggen dat hij niets ontvangen heeft, en kan de rechter zeggen dat het had moeten gebeuren voor de datum die in de brief staat, en dat de tegenpartij voldoende gewaarschuwd was. (Oftewel, redelijkheid kan niet als argument door de tegenpartij worden gebruikt).

Zorg dat je bij de brief ook een kopie van de voorwaardenbrief toestuurt, zodat het excuus dat hij het kwijt geraakt is, niet geldt. Probeer het zo volledig mogelijk te maken (bewijs dat hij alleen een deel van het geld gestort heeft, is handig).

wonko
21/09/09, 08:58
maak die 2-3 weken maar 2 tot 4 bankwerkdagen. En stap hier verder mee naar een goed incassoburo, of een advocaat. Als alles op papier staat, moet hij wel betalen. hangt natuurlijk wel een beetje af van het bedrag...

The-BosS
21/09/09, 13:36
maak die 2-3 weken maar 2 tot 4 bankwerkdagen. En stap hier verder mee naar een goed incassoburo, of een advocaat. Als alles op papier staat, moet hij wel betalen. hangt natuurlijk wel een beetje af van het bedrag...

Klopt volledig, alleen zou ik de aangetekende brief vervangen door gerechtsdeurwaarder en als hier geen gehoor aan gegeven wordt alles door geven aan advocaat. Je moet je ook afvragen of dit alles nut heeft, als de kosten niet meer zijn dan de opbrengsten.

Even een kleine opmerking over aangetekende zendingen, maar een brief die in een envelop zit telt officieel niet als aangetekende zending aangezien je volgens de wet enkel de envelop en niet de inhoud aangetekend opzend. Deurwaarder overhandigd papier(en) en verteld sammenvatting van de inhoud (als je goede deurwaarder hebt). En laat je op papier tekenen dat je documenten ontvangen hebt en gelezen hebt.

Triloxigen
21/09/09, 13:37
Om wat voor bedrag gaat het?

Trafego
21/09/09, 13:53
Om wat voor bedrag gaat het?
Speelt dat een rol voor ons om te weten dan?

@TS, Ik zou een laatste sommatie doen met 72 uur de tijd, indien niet naar een gerechtsdeurwaarder stappen (niet naar een incasso)

Triloxigen
21/09/09, 14:20
Speelt dat een rol voor ons om te weten dan?

Ja, als het om 150,- gaat is mijn advies om het een keer bij een incasso bureau neer te leggen. Mocht dat niet lukken je verlies nemen.

Een advocaat huren, een zaak maken, etc is simpelweg niet rendabel.

Heranto
21/09/09, 16:55
Het bedrag is hoog, dus ik laat het zeker niet bij zitten.
Voor de rest, bedankt voor jullie advies. Ik zal eerst maar een brief sturen en
zien wat er gebeurt.

Het onderwerp kan wel op slot, ik weet genoeg. Bedankt! ;)