PDA

Bekijk Volledige Versie : Vaxon Networks: stay away!



mistermartin75
18/09/09, 10:18
Na lange tijd lijkt het me toch zinnig het volgende te delen bij wijze van waarschuwing, danwel te zoeken naar mensen met een vergelijkbare situatie.

Ik heb vorig jaar een VPS server bij Vaxon geprobeerd. Na enkele dagen heb ik besloten dat dit het niet ging worden en heb ik opgezegd. Twee maanden later werd er ineens meer dan honderd euro van mijn rekening afgeschreven zonder enige vorm van toestemming daartoe. Dit heb ik terug kunnen boeken en ik heb direct contact met Vaxon gehad. Dit zal door de administratie (die toen maar een dag per week beschikbaar was) opgelost worden. Na nog eens twee maanden gebeurde het weer. Ik heb toen contact gehasd met Bernard Buitenhuis, de eigenaar, die mij vertelde dat het opgelost werd en ik me nergens zorgen om hoefde te maken. Twee maanden later, je raad het wel, weer een afschrijving. Al die tijd zonder facturen en/of herinneringen.

Daarna stopte het, dacht ik. Want opeens vond ik eind juni een sommatie van een gerechtsdeurwaarder in de bus. Of ik even openstaande facturen wilde betalen, plus wat extra. Gelukkig kon ik vrij snel met Bernard contact opnemen, en als ik het verhaal naar hem mailde, zou hij de case op hold zetten bij de deurwaarder en het uitzoeken. Na enkele weken naar de status gevraagd, geen antwoord. Enkele weken later weer naar de status gevraagd, geen antwoord. Toen ben ik maar gaan bellen; de telefoniste mag niemand met Bernard doorverbinden. Dan zijn mobiel maar; wordt niet opgenomen. Tja, dan wordt het lastig. Dus ik de deurwaarder bellen om te zeggen dat ze bij Vaxon allerminst bereid zijn dit op te lossen of mij maar op enige manier te helpen. Nu zijn we weer een week verder en ik heb nog niets gehoord, en Bernard neemt zijn telefoon natuurlijk ook niet op.

Dus, hier komt de waarschuwing: ga niet met deze ontzettende prutsers in zee.

En hier komt de vraag (of komen de vragen): heeft iemand anders dit soort ervaringen met Vaxon? Is het normaal een sommatie te sturen zonder herinneringen of enig contact met de klant?

WeServIT
18/09/09, 10:38
http://www.webhostingtalk.nl/members/vaxon-networks.html

Misschien kun je nog proberen hem/haar een PM te sturen.
Ik denk dat als ze dit bericht lezen er ook wel meer vaart achter gaan zetten, vind dit niet echt iets voor een groot bedrijf zoals Vaxon.

mistermartin75
18/09/09, 12:56
Vanochtend weer naar het bedrijf gebeld, er zou een "spoed ticket" aangemaakt zijn, maar ruim twee uur later nog niets gehoord. Het is dus weer afwachten...

In4mation
18/09/09, 14:32
Tja vervelende situatie inderdaad. Ik kan je eigenlijk alleen maar zeggen dat ik vroeger nog met Vaxon samen heb gewerkt (als in Vaxon was een klant van het bedrijf waar ik voor werkte) en dat die samenwerking altijd prima is verlopen. In al die tijd had ik het idee dat er juist wel ontzettend met die man te praten viel. Nugoed, dat zegt natuurlijk niets over de situatie van vandaag, maar toch schrik ik hier van...

Mocht er echt geen enkele reactie meer komen uit het kamp van Vaxon zou ik er een advocaat op zetten vrees ik. De advocaat in ieder geval de brief / kosten bij de deurwaarder laten protesteren en dan zie je verder...

Veel succes in ieder geval!

mistermartin75
18/09/09, 17:16
Hartelijk dank voor het advies. Ik ben bang dat ik eind volgende week toch juridische hulp moet gaan zoeken (als ik dan nog geen reactie heb gehad natuurlijk).

Ik had dit ook nooit verwacht, vandaar dat ik voor Vaxon koos. Professionele uitstraling, gewoon telefonisch bereikbaar.

Anyway, ik heb nog steeds niets gehoord (ook niet als reactie op een ticket wat ik heb aangemaakt betreft een domeinnaam wat ze gaan verlengen, ondanks dat het al lang wegverhuisd is). Ik begin het idee te krijgen dat ik daar als persona non grata op een lijstje sta en dat ik gewoon genegeerd wordt. Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar het begint er steeds meer op te lijken. Laat ik van harte hopen dat ik het fout heb en dat ze dit snel oplossen.

Dufu
19/09/09, 11:39
Ik heb sinds een klein jaar ook een vps bij Vaxon en ik ben over de vps zelf zeer tevreden. Stabiel, goede performance en niet duur.

Administratief is het echter een drama. In het begin kreeg ik altijd netjes facturen die ik dan met IDEAL betaalde en deze werden dan ook netjes automatisch verwerkt. Sinds een maand of 2/3 functioneert het facturering systeem echter voor geen meter meer. Ik krijg geen facturen meer en betalingen worden niet automatisch verwerkt. Ik heb er al meerdere malen over gemaild en ik krijg alleen maar steeds te horen dat de betalingen wel verwerkt worden ook al lijkt het niet zo. Verder wordt er niets gedaan om het systeem te herstellen.

Ook duurt het doorgaans enkele dagen voor je een reactie krijgt van de support afdeling. Van dit verhaal ben ik ook wel geschrokken eigelijk, ik zie het dadelijk nog gebeuren dat ik ook aanmaningen krijg terwijl zij gewoon geen facturen sturen.

Te belachelijk voor woorden eigelijk dat je gewoon moet vragen of je een factuur mag krijgen om te betalen, jammer dat het met deze hoster blijkbaar zo berg af gegaan is...

mistermartin75
19/09/09, 11:43
Ja, ik vind het ook jammer. En let wel, ze sturen dus blijkbaar geen herinneringen. Een partij als XLSHosting stuurt netjes per post een herinnering, maar bij Vaxon niet, niet eens per e-mail. Ik zou het dus in de gaten houden als ik jou was.

Ik heb trouwens gister (vrijdag) tweemaal gebeld, 's ochtends en 's middags. Het spoedticket wat die ochtend was aangemaakt was wel door de heer Buitenhuis gelezen maar niet op gereageerd. Het tweede spoedticket weet ik niet, maar ik heb nog geen reactie.

Gedragscode.com kan ook weinig doen. Ze overtreden wel de gedragscode echter zegt xCat dat het meer voor de sier is, de website. Nog andere paden te bewandelen?

mistermartin75
20/09/09, 13:48
Het is zowaar gebeurd dat ik net na twee keer bellen teruggebeld werd, door Bernard zelf. Hij heeft mij weten te vertellen dat er een e-mail is verstuurd (die ik overigens niet ontvangen heb, ook niet in een SPAM folder) en dat de zaak afgesloten is en het op een fout rustte.

Bernard zei erg druk te zijn en in het buitenland geweest te zijn, ten tijde waarvan niemand dit soort zaken waarnam. Hierdoor heeft het dus zo lang geduurd (vanaf 29 juni 2009!!).

Het probleem met het domeinnaam loopt nog, maar Bernard wist me te verzekeren dat ik dat maandag telefonisch met de helpdesk op kon lossen.

/thread