PDA

Bekijk Volledige Versie : hosting administratie



dutchwebber
16/08/02, 22:31
Ik vroeg mij af hoe webhosters hun administratie bijhouden.
In excel of zelf gemaakt script of programma.
Of bestaan er kant en klare software die dat doet.

Ik bedoel dus alles van een klant op een rij:

login
wachtwoord
ip
email
domain
adresgegevens
betaling
enz.

Ben benieuwd naar jullie reacties

HGM
16/08/02, 22:33
Zelf gemaakt met daaraan gekoppeld de administratie (incl. PDF facturen, automatisch).

Wachtwoorden worden trouwens niet bijgehouden, daarvoor is de klant zelf verantwoordelijk.

Deimos
16/08/02, 23:00
Een beetje crossposten he ;).

Maar ik dnek dat de meeste een eigen gebouwd programma gebruiken. Verder zijn er momenteel een aantal tools in ontwikkeling maar ik denk dat je het beste af bent met een eigen gebouwd progsel dat kan je zo uitbreiden als je wilt.

justonefee
17/08/02, 00:48
Wij maken gebruik van modernbill (www.modernbill.com) dat we zelf een beetje hebben aangepast aan onze noden; het werkt meer dan goed, en we zijn er dan ook heel tevreden over...

superior-is
17/08/02, 22:53
Origineel geplaatst door HGM
Zelf gemaakt met daaraan gekoppeld de administratie (incl. PDF facturen, automatisch).

Wachtwoorden worden trouwens niet bijgehouden, daarvoor is de klant zelf verantwoordelijk.

Idem bij ons. Trouwens er bestaat al een thread over dit onderwerp.

StarInternet
23/08/02, 17:26
Origineel geplaatst door HGM
Zelf gemaakt met daaraan gekoppeld de administratie (incl. PDF facturen, automatisch).

Wij slaan de meeste informatie op in een mySQL database hier lokaal en beheren hier alles via PHP scripts.
De wachtwoord staat alleen op de papieren.
Dus als zou de klant zijn wachtwoord vergeten krijgt hij zijn oude wachtwoord terug.
De script draait elke dag via een cronjob en kijkt of er facturen gemaakt moet worden.

tom
17/01/03, 14:59
Origineel geplaatst door justonefee
Wij maken gebruik van modernbill (www.modernbill.com) dat we zelf een beetje hebben aangepast aan onze noden; het werkt meer dan goed, en we zijn er dan ook heel tevreden over...

David,

Die facturen die door modernbill gegenereerd, zijn dat pdf's ?

WebBizz
17/01/03, 19:23
Voor zover ik weet maakt modernbill (en perlbill ook) alleen maar facturen die per e-mail worden verstuurd. Daarom vind ik dat systeem niet zo handig, hier in Nederland willen we toch altijd de factuur keurig per post krijgen in plaats van per e-mail.

StarInternet
17/01/03, 20:06
Dat is toch niet heel moeilijk?
Een php script aanpassen en een .pdf laten sturen ipv html code?
Ik ken zelf het hele bill systeem niet hoor dus neem mijn niet kwalijk als het niet kan :)

almar
18/01/03, 14:17
Origineel geplaatst door StarInternet
Dat is toch niet heel moeilijk?
Een php script aanpassen en een .pdf laten sturen ipv html code?
Ik ken zelf het hele bill systeem niet hoor dus neem mijn niet kwalijk als het niet kan :)

Wat dus eigenlijk weer neerkomt op een flinke hoeveelheid aanpassen. Dus kan je je tijd misschien toch maar beter steken in een eigen bouwsel.

StarInternet
18/01/03, 16:59
Het is gecodeert met Zend :(

Domenico
18/01/03, 17:33
Origineel geplaatst door StarInternet
Het is gecodeert met Zend :(

Niet de developer versie. :D

StarInternet
18/01/03, 23:41
Die is maar 6 maanden geldig :-)
met drie gecodeerde bestanden.
Maar alleen pdf module maken is minder werk dan dit helemaal na maken hoor!

Domenico
18/01/03, 23:43
Origineel geplaatst door StarInternet
Die is maar 6 maanden geldig :-)
met drie gecodeerde bestanden.
Maar alleen pdf module maken is minder werk dan dit helemaal na maken hoor!

LOL! Dat zou je wel denken ja. :D

StarInternet
18/01/03, 23:55
Origineel geplaatst door Domenico


LOL! Dat zou je wel denken ja. :D

Wat valt er te lachen?
Maar even on topic blijven voor dat Demios begint te ICQen :)

Deimos
19/01/03, 10:34
Jaja pas maar op of ik gooi mijn Mod rechten in de strijd :X.

Domenico
19/01/03, 13:03
Origineel geplaatst door StarInternet


Wat valt er te lachen?


Nou, gewoon dat wat je zegt gewoon klopt. "Maar alleen pdf module maken is minder werk dan dit helemaal na maken"
Ik lach je niet uit hoor, he hebt gewoon gelijk en ik moest lachen. Ik ga nu even in een hoekje zitten huilen. :(
;)

Maar even ontopic. Een eigen administratie pakket dat helemaal dedicated geschreven is voor je eigen situatie en ook nog kan worden uitgebreid waar nodig is natuurlijk altijd beter maar ook vele malen duurder.

Modernbill vult dat gat en je kunt op hun forum ook gewoon vertellen wat je probleem is en welke functionaliteit je graag zou willen zien en wie weet zit die dan in de volgende build.

Deimos
19/01/03, 13:15
Origineel geplaatst door Domenico

Maar even ontopic. Een eigen administratie pakket dat helemaal dedicated geschreven is voor je eigen situatie en ook nog kan worden uitgebreid waar nodig is natuurlijk altijd beter maar ook vele malen duurder.

Modernbill vult dat gat en je kunt op hun forum ook gewoon vertellen wat je probleem is en welke functionaliteit je graag zou willen zien en wie weet zit die dan in de volgende build.
Het is wellicht wel duurder, maar je moet het ook zo bekijken. Stel dat je begint met webhosting. Je hebt dan tijd genoeg (even er vanuitgaande dat je je er direct fulltime op richt). In die tijd kan je gerust beginnen met het maken van je eigen factuurmodule. In het begin kan alles namelijk nog gemakkelijk worden gedaan met een simpele excell sheet of access database.

justonefee
17/02/03, 21:20
Sorry vooor de late reply, maar inderdaad - momenteel maakt modernbill geen .PDF facturen aan, maar die module is wel beloofd in een volgende build, en ik zag in de laatste build dat er al een aantal files klaarstaan voor deze module :)

Modernbill geeft trouwens nu al een erg mooie factuur op de site zelf - klikken, en printen, en het is klaar voor je boekhouding :) Maar inderdaad - ik wacht ook op de PDF module :)

clesoft
18/02/03, 00:20
Wij maken gebruik van ADB Plus Pro, en kunnen hiermee alle noodzakelijke gegevens invoeren, alsmede facturen en eventueel herinneringen/aanmaningen. Je kunt dit pakket ook waarschuwingsberichten meegeven wanneer de volgende factuur de deur uit moet. Werkt perfect.

unlimited-xs
08/03/03, 01:57
betr. modernbill :
1) verstuurt ie vanzelf facturen (in pdf)?
2) moet ik de status van de domein steeds bewerken of gebeurt dat vanzelf (dus bijv. van pending naar active)?

Dank u,

WebBizz
08/03/03, 07:25
Verstuurd standaard geen facturen in PDF formaat. Op je vraag aangaande de domeinen kan ik je geen antwoord geven, kijk eens naar de demo van het systeem op www.modernbill.com.

Speedesign
10/03/03, 22:30
Is wel 500$ als je unlimited klanten wilt... Ik ken een gelijkaardig script voor 30$

WebBizz
10/03/03, 22:32
Welk script is dat dan, aub met url ?

RobbertC
10/03/03, 22:55
Ik denk dat hij phpmanager bedoelt --> http://www.phpmanager.com

WebBizz
10/03/03, 23:10
Iemand ervaring met php manager?

xserve
11/03/03, 10:59
Die Alpha release van v2 ziet er erg mooi uit!

Deimos
11/03/03, 11:17
ipv phpmanager kan je dan IMO beter www.clientexec.com gebruiken. Ziet er een stuk beter uit.

BlueServ
12/03/03, 11:43
Origineel geplaatst door Deimos
ipv phpmanager kan je dan IMO beter www.clientexec.com gebruiken. Ziet er een stuk beter uit.

ziet er goed uit..helaas niet in combinatie met control panel?

Deimos
12/03/03, 12:09
klopt, er komt geloof ik wel een plugin voor met Cpanel, maar dat weet ik niet helemaal zeker :). Heb immers zelf mijn eigen Control Panel en Beheer systeem en die bevallen goed :).

Leandros
24/03/03, 20:13
zag toevallig iets liggen bij Office Centre. Eenvoudig Facturen maar 19 euro dus meegenomen heb het nog niet helemaal uitgevogeld maar werkt volgens mij wel handig en je kan ook extra dingen opslaan dus inloggegevens ook verzorgt:)

eXite
01/04/03, 17:52
Wij hebben gewoon een programmeur in handen genomen die voor ons een handig, klein en makkelijk te gebruiken programma in elkaar heeft geflanst. Was niet eens zo duur! Raad anderen ook zeker aan om het even op maat te laten maken, scheelt je een hoop geld en tijd.

StarXS
01/04/03, 18:32
ben zelf nog aan het bedenken of ik het in MS Access zal gaan maken of met behulp van php/mysql.

zelf gaat mijn voorkeur uit naar php/mysql omdat ik zelf meer ervaring hiermee heb en weet tenminste hoe het allemaal in zijn werk gaat (de programmering).

en je kan het nog vanuit de hele wereld aanpassen/bekijken.
uiteraard beveiligt met encryptie passwd ;)

eXite
02/04/03, 11:28
Ja het blijft natuurlijk vele malen hackgevoeliger, een webbased script :) Maarja, onze database is ook gewoon toegankelijk via een VPN, of dat nou zo veilig is weet ik ook niet, maar dat is wel de enige oplossing als ik het vanaf iedere plek wil kunnen bekijken...

StarXS
02/04/03, 14:49
Origineel geplaatst door eXite
Ja het blijft natuurlijk vele malen hackgevoeliger, een webbased script :) Maarja, onze database is ook gewoon toegankelijk via een VPN, of dat nou zo veilig is weet ik ook niet, maar dat is wel de enige oplossing als ik het vanaf iedere plek wil kunnen bekijken...

jadat is idd waar,
maar als je wordt gebeld door een klant op je mobiel (vaste telefoon doorgeschakeld naar je mobiele telefoon als er niet opgenomen wordt) en je bent niet thuis maar wel op een ander plek waar je een comp. met inet verbinding heb staan is het beste handig om dat meteen te registreren.

Ik ben trouwens verlede week naar de KvK geweest om wat informatie op te vragen, maar ze wisten niet eens wat dat was (Webhosting/servers) na goed uitleggen snapte ze wel een beetje wat we ermee willen bereiken. maar toen we over het buitenland ging praten snapte ze het allemaal niet meer.
omdat ze geen informatie hebben over diensten voor het buitenland, hebben we ons tot nu toe informatie laten aanschaffen voor het binnenland. We gaan binnekort even naar de bank toe (ABN of Rabo, geen fortis want daar heb ik slechte ervaringen mee!) en daar navragen of hun er iets vanaf weten en meteen voor de aansprakelijkheidsverzekering en zakelijke rekeningen.

vondt het wel heel vreemd dat de KvK er niets over kon vertellen,
we gaan op een woensdag nog even langs de KvK omdat er dan een Balasingsadviseur zit waar je een goed gesprek mee kan voeren over hoe het in zijn werk gaat met de boekhouding e.d.

dus we wachten af.... :)

salunet
28/04/03, 17:35
Ben momenteel zelf 1 aan het ontwikkelen. Zit zeker een hoop tijd in denk dat ik hem over 2 weekjes wel af heb. Er zal dan een licenced versie komen.