PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting Project



Christianb
13/09/09, 18:21
Nou, helemaal nieuw op het forum. En natuurlijk ben ik hier terecht gekomen omdat ik een vraag heb. Het zit zo:

Ik moet voor mijn studie een project over webhosting uitvoeren. Het is de bedoeling dat ik voor een opdrachtgever een webhosting set-up oplever met de volgende simpele eisen:
Hij wil een CMS (optioneel meeleveren) en een CP meeleveren aan de "Klanten".

Het uitvoeren van de techniek is voor mij geen probleem, maar ervaring met verschillende software/pakketten die er zijn wel.

Maar ik dacht op dit forum hebben mensen verstand van zaken en hoop ik dus dat jullie mij een suggestie kunnen geven over:
- OS
- ControlPanel Software
- CMS software
- En eventueel andere benodigde software

Open source is een must, aangezien we geen budget krijgen.

Hopelijk hebben jullie wat suggesties, en alvast bedankt

:clown:

WebMeso
13/09/09, 18:35
Ik heb even de zoekfunctie gebruikt op het forum "open source cmd" en dit gevonden, kijk maar of het iets is of dat je het kan gebruiken. Ikzelf vind DA het meest simpele control panel of wil je deze ook zelf bouwen?
http://www.webhostingtalk.nl/bugtraq-mailing-lijst/91534-echo_adv_27-2006-angelinecms-0-8-1-installpath-remote-file.html

®on
13/09/09, 18:38
Als het voor een studie is, kun je de zoekfunctie gebruiken. Het lijkt me niet dat we je de antwoorden voor moeten kauwen. Topics als deze zijn reeds meerdere malen voorgekomen.

SF-Jeroen
13/09/09, 18:38
Opties genoeg, wat de meeste hosters hier als setup hebben is;

- CentOS Linux
- DirectAdmin controlpanel

Maar wat versta je onder CRM? Wat wil hij er precies mee doen. Je kan naar pakketten als SugarCRM gaan kijken bijvoorbeeld.