PDA

Bekijk Volledige Versie : Sitebuilder met W3C valid resultaat?



Corinne
12/09/09, 11:37
Als mijn vraag hier niet goed staat merk ik het wel :-)

Ik ben mij aan het oriƫnteren voor een sitebuilder welke ik aan mijn klanten kan leveren als onderdeel van hun hostingpakket.
De meeste sitebuilders zijn echter enorm onhandig, gebruiksonvriendelijk of hebben oerlelijke templates.
Ik heb nu de sitebuilder van Parallels gevonden en ben over de demo wel erg te spreken.
Nu is het zo dat 1 van de belangrijkste basiswaarden van mijn bedrijf is dat wij altijd W3C valid en clean coded websites afleveren (de webdesignafdeling), dit willen wij dus ook wanneer iemand met een sitebuilder aan de slag gaat.
Helaas is het resultaat van de Parallels sitebuilder hierin bedroevend. Een eenvoudige website gemaakt met deze sitebuilder leverde al ruim 145 fouten in de validator op en de code zelf ziet er niet uit.
Je kan eventueel wel zelf templates maken voor je klanten, maar dan nog gooit deze sitebuilder er een berg ongeldige code in.

Waar ik naar opzoek ben is een sitebuilder die EN erg makkelijk werkt voor mijn klanten (die we eventueel nog zelf kunnen skinnen) EN die een redelijk resultaat geeft met betrekking tot de code.
Oja, en die kan draaien met DirectAdmin en CentOs.

Ik heb overal gezocht en hoop dat jullie mij tips kunnen geven, of misschien is er hier iemand die zelf zo'n builder heeft ontwikkeld?

Alvast bedankt!

Groetjes Corinne

baahmi
12/09/09, 13:02
Ik ben bezig met het schrijven van een soort sitebuilder, echter initieel alleen bedoeld voor intern gebruik. Het draait overigens onder java 1.6.

Het systeem is verre van waar ik het wil hebben (in de basis) en ben altijd erg voorzichtig om zoiets te vroeg uit te rollen (zeker bij externen).

Mocht er meer interesse voor zoiets zijn, dan kan het altijd de moeite waard zijn wat meer resources in de ontwikkeling te stoppen.

Bedoeling is overigens ook om aan de http://www.webrichtlijnen.nl/ richtlijnen te voldoen.

Triloxigen
12/09/09, 13:26
Die webrichtlijnen zijn vaak tegenstrijdig, daarbij kun je het zo zo prettige ajax niet eens meer gebruiken volgens hun richtlijnen :(

Corinne
12/09/09, 17:05
Die webrichtlijnen zijn vaak tegenstrijdig, daarbij kun je het zo zo prettige ajax niet eens meer gebruiken volgens hun richtlijnen :(

Ik gebruik toch veel Ajax en mijn sites voldoen toch aan de richtlijnen?
Tegenstrijdig of niet, ik haal mijn sites graag met een goed resultaat door de validator.
Een paar foutjes hier en daar kan nog, maar de sitebuilder waar ik het over had die gooit er zo'n enorme berg aan rommel uit dat ik daar gewoon niet aan mee wil doen. Tenslotte is het wel iets wat je aanbeveelt aan je klanten, en dus wordt je bedrijf er ook op aangekeken.
Dan maak ik nog liever iets zelf voor mijn klanten dan dat ik ze met zo'n rommelprogramma het web op stuur.
Vandaar dat ik opzoek ben naar een builder die wel net werk aflevert :-)

marsipulami
12/09/09, 17:06
ik denk ook niet dat triloxigen de w3c richtlijnen bedoelt, maar die van webrichtlijnen.nl

Triloxigen
13/09/09, 14:27
ik denk ook niet dat triloxigen de w3c richtlijnen bedoelt, maar die van webrichtlijnen.nl

Klopt.