PDA

Bekijk Volledige Versie : Domeinregistratie leeftijdsgebonden?



WebMeso
08/09/09, 20:15
Wat ik mij nou eigenlijk afvroeg is of een domeinregistratie leeftijdsgebonden is. Is hier een minimum leeftijd voor of kan zelfs een 8 jarig persoon een domein registreren via een webhosting bedrijf?

Marin
08/09/09, 20:20
Wat ik mij nou eigenlijk afvroeg is of een domeinregistratie leeftijdsgebonden is. Is hier een minimum leeftijd voor of kan zelfs een 8 jarig persoon een domein registreren via een webhosting bedrijf?

Ja hoor, registreren kan altijd. Maar als de ouders het terug willen draaien heb je als hostingbedrijf geen poot om op te staan. Vanaf 16 (dacht ik) is een persoon handelingsbekwaam en verantwoordelijk voor zijn eigen koopgedrag.

pierce
08/09/09, 20:22
Hoezo, heb je problemen met je leverancier? :smartass:

Wanneer je een domein afneemt neem je een dienst af, waar over het algemeen de wettelijke leeftijd 18 jaar of ouder voor geldt.

WebMeso
08/09/09, 20:26
Oke, bedankt voor de reacties. Nee, ik heb geen probleem met mijn leverancier, maar de klant vroeg hier zelf om of hij wel oud genoeg ervoor is.

Daarnaast kan de klant (of de ouders) het inderdaad terug draaien, maar dan is die natuurlijk wel zijn domein kwijt.

Marin
08/09/09, 20:28
Daarnaast kan de klant (of de ouders) het inderdaad terug draaien, maar dan is die natuurlijk wel zijn domein kwijt.

Ja, en jij je geld.

WebMeso
08/09/09, 20:30
Klopt, is het niet mogelijk om hiervoor een clausule aan te maken in de algemene voorwaarden...

pierce
08/09/09, 20:30
Ja, en jij je geld.

Bovendien staat (als het goed is) de domeinnaam op naam van de klant.
Technisch gezien kan hij zo door naar de volgende provider, om het zelfde trucje uit te halen.

Marin
08/09/09, 20:33
Klopt, is het niet mogelijk om hiervoor een clausule aan te maken in de algemene voorwaarden...

Ja, dan men minimaal 18 moet zijn. En het is jouw taak om dit te checken (paspoort scan)

WebMeso
08/09/09, 20:35
Of een regel in de algemene voorwaarden, dat als de desbetreffende persoon nog geen 18 is, toestemming moet vragen aan zijn ouders. Al die sms en bel diensten op TV doen dit ook.

pierce
08/09/09, 20:36
Of een regel in de algemene voorwaarden, dat als de desbetreffende persoon nog geen 18 is, toestemming moet vragen aan zijn ouders. Al die sms en bel diensten op TV doen dit ook.

Dan blijft het nog steeds je eigen verantwoordelijkheid om dit te controleren.
Linksom of rechtsom, je ontkomt er niet aan.

Marin
08/09/09, 20:37
Of een regel in de algemene voorwaarden, dat als de desbetreffende persoon nog geen 18 is, toestemming moet vragen aan zijn ouders. Al die sms en bel diensten op TV doen dit ook.

Kan.. Maar als het een rechtzaak zou worden durf ik er niet op in te zetten dat je dit gaat winnen. Is het aannemelijk dat een jochie van 8 een av gaat lezen bijvoorbeeld? (ben geen jurist hoor) En jij moet het controleren..

WebMeso
08/09/09, 20:48
Nee, oke die jongen is ook geen 8 jaar oud hoor. Het was maar een voorbeeld. Toch zijn er veel jongeren van 14, 15, 16 en 17 jaar oud met aanvragen voor domeinregistratie.

aristo
08/09/09, 23:22
Of je neemt het risico (en met een domeinnaam is dat nog wel te wagen, lijkt me)
of je vraagt of hun pa en ma even willen tekenen. En dat laatste lijkt me bij een 8 jarige geen probleem (hoewel je maar nooit weet, plotseling willen ze solo de wereld rond zeilen ;-)
En bij de tieners lijkt me dat lastiger, zitten in een leeftijd dat ze juist niet naar pa en ma willen.

Je kunt ze ook eerst nog eens laten betalen voor je een domeinnaam registreert. Dan kan er nog maar heel weinig mis lijkt me.

Vr.gr. Eef

WebMeso
08/09/09, 23:59
Ja, Aristo dat doe ik sowieso het vooraf betalen voordat ik het domein registreer. Maar dan loop je dus volgens de andere posters in dit topic nog steeds het risico dat mensen het bedrag terug vragen.

Marin
09/09/09, 01:16
Ja, Aristo dat doe ik sowieso het vooraf betalen voordat ik het domein registreer. Maar dan loop je dus volgens de andere posters in dit topic nog steeds het risico dat mensen het bedrag terug vragen.

Jawel, maar dan vang je in ieder geval de allerjongste op (die waars geen internetbankieren hebben)