PDA

Bekijk Volledige Versie : Backups



BlackHorse
08/09/09, 11:10
Ik ben in voorbereiding van het opzetten van mijn eigen hosting bedrijfje maar tot dan ben ik nog gebonden aan een andere provider.

Nu zit ik met het volgende probleem dat ik een website onderhoud voor een vereniging en dat ik per ongeluk een map met foto's heb verwijderd. Ik heb mijn provider verzocht om de verwijderde map terug te zetten(al dan niet tegen betaling) alleen werd dit geweigerd. Backups zijn alleen voor algehele systeem crashes en niet voor individueele gevallen. De klant is verantwoordelijk voor zijn eigen backups.

Mijn vraag is, is dit gewoon???

Marin
08/09/09, 11:14
Ligt aan de AV van je provider.

BlackHorse
08/09/09, 11:18
Ligt aan de AV van je provider.

Ik bedoel is dit algemeen goed in de hosting wereld of zijn er ook nog genoeg providers die al dan niet tegen betaling aan dit verzoek zouden hebben voldaan.

Voxio
08/09/09, 11:18
Mijn vraag is, is dit gewoon???


Dat hangt een beetje van de ISP af, bij ons is het bijvoorbeeld mogelijk om gewoon losse accounts te restoren, maar ik kan me ook voorstellen dat er collega's zijn die dit niet zomaar doen.

Marin
08/09/09, 11:19
Officieel doen wij het alleen bij een systeemcrash, we gaan ervanuit dat een user zijn eigen handel wel backupt. Maar ach, omwille van de klantvriendelijkheid zijn we ook de moeilijkste niet hoor ;)

The-BosS
08/09/09, 11:29
Officieel doen wij het alleen bij een systeemcrash, we gaan ervanuit dat een user zijn eigen handel wel backupt. Maar ach, omwille van de klantvriendelijkheid zijn we ook de moeilijkste niet hoor ;)

Same here, alleen is het bij ons dan wel tegen betaling als het de fout van de gebruiker zelf is.

RobinJB
08/09/09, 11:40
En bij ons kan de klant zelf inloggen, en per kwartier een backup van een los bestand, losse map, of zelfs tabel uit de database restoren. Tot 2 weken terug.

Keizer
08/09/09, 11:48
@RobinJB lijkt me nie dat je dat bij elke shared hosting klant aanbiedt

@TS Als de schade groot is moet je gewoon zeggen dat je een uurtarief wil betalen voor de restore. Als ze het dan nog niet willen regelen dan is er iets mis met hun back-ups lijkt me!

RobinJB
08/09/09, 11:49
@Keizer, jawel dat doen we wel, alleen wij zitten iets hoger in de markt denk ik.

BlackHorse
08/09/09, 11:49
En bij ons kan de klant zelf inloggen, en per kwartier een backup van een los bestand, losse map, of zelfs tabel uit de database restoren. Tot 2 weken terug.

Dat is helemaal gaaf. Ik ben een S.... dat ik geen backups heb gemaakt en gezien de houding van mijn provider ben ik bang dat ik de foto's hier en daar weer bij elkaar moet gaan schrapen

BlackHorse
08/09/09, 12:31
@TS Als de schade groot is moet je gewoon zeggen dat je een uurtarief wil betalen voor de restore. Als ze het dan nog niet willen regelen dan is er iets mis met hun back-ups lijkt me!

De schade is wel aanzienlijk maar niet zo groot dat ik dat er voor over heb.