PDA

Bekijk Volledige Versie : Is het domein bekend



BlackHorse
08/09/09, 08:54
Ik ben een beginnend hoster dus vergeef mij als deze vraag jullie dom in de oren klinkt. Ik wil op mijn site de mogelijkheid geven dat klanten kunnen nakijken of een domein al bezet is of niet.

Hoe pak ik dit aan?

Voxio
08/09/09, 09:09
Je bent op zoek naar een WHOIS script (http://www.google.com/search?q=whois+script) ...

BlackHorse
08/09/09, 11:01
Je bent op zoek naar een whois+script

Klopt helemaal en dan bij voorkeur 1 die te integreren valt in een Joomla 1.5.14 website.

Marin
08/09/09, 11:07
Klopt helemaal en dan bij voorkeur 1 die te integreren valt in een Joomla 1.5.14 website.

Met die link bedoelde Voxio dat Google je vast wel verder kan helpen :D (p.s. dit forum heeft ook een zoekfunctie.)

BlackHorse
08/09/09, 11:12
Met die link bedoelde Voxio dat Google je vast wel verder kan helpen :D (p.s. dit forum heeft ook een zoekfunctie.)

Oeps sorry soms een beetje traag van begrip. Maar ben al aan het zoeken geweest de meeste dingen die beschikbaar zijn voor Joomla kunnen geen .nl domeinen vinden.

Marin
08/09/09, 11:13
Zoek eens naar Matt's whois script. Dan kun je zien hoe een .nl check werkt. Dan kun je hem zelf toevoegen in het Joomla script.

BlackHorse
08/09/09, 11:27
Zoek eens naar Matt's whois script. Dan kun je zien hoe een .nl check werkt. Dan kun je hem zelf toevoegen in het Joomla script.

Heb gezocht maar de eerste 3 google pagina's leveren geen vruchtbare download link op.

Marin
08/09/09, 11:38
Tja, dan zul je even verder moeten zoeken he. Probeer eens de zoekterm "php .nl whois script" en zie hoeveel hits dat oplevert.

Je kunt dan vast wel die .nl check in een Joomla script bakken.

marsipulami
08/09/09, 11:41
je kan een whois script toch gewoon in een wrapper page plakken, en hij werkt. Of denk ik nu te makkelijk

Triloxigen
08/09/09, 13:03
Heb je al de zoekfunctie van dit forum gebruik? Zijn al vele topics over.

groenleer
08/09/09, 16:13
Ik denk 3 woorden: Joomla Whois Module (http://www.google.nl/search?hl=nl&q=joomla+whois+module)

Hoeveel makkelijker wil je het hebben?