PDA

Bekijk Volledige Versie : bestand voldoet niet aan ClieOp03-formaat



YolkNet
07/09/09, 14:38
We proberen om het proces van de automatische incasso tussen WeFact en ABN werkend te krijgen. In WeFact is het gelukt om een ClieOp3-bestand te maken. Maar wanneer ik dit bestand wil online wil importeren via de ABN-site dan krijg ik steeds deze melding:

Het door u aangeboden bestand voldoet niet aan het ClieOp03-formaat en kan niet worden verwerkt.
Ik heb enkele voorbeeldjes van internet geprobeerd (o.a. deze (http://www.phpfreakz.nl/forum.php?forum=1&iid=1245473)). Na het aanpassen van de datum krijg ik weer dezelfde melding.

Genereert WeFact een verkeerd bestand? Is er een programma waarmee je de juistheid van het bestand kunt controleren?
Of ligt het probleem aan de kant van ABN?

BsHosting
07/09/09, 15:00
Nee het probleem ligt aan jouw zijde denk ik zo.

Ik heb dat probleem ook weleens en dan is het meestal de banknaam en plaats die niet ingevuld is.

En dan krijg je een fout terug.

Probeer maar eens of dat werkt dus ff de klanten nagaan die je nu wilt exporteren of daar alles goed is ingevuld en dan pas exporteren.

Heb er net zelf ook weer een paar uitgedaan via Ing en geen enkel probleem met wefact.

YolkNet
07/09/09, 15:12
Dat zou het misschien kunnen zijn. De banknaam weet ik niet, wel een rekeningnr. Hoe kom ik erachter bij welke bank een rekeningnr hoort? Is daar een standaard voor? De eerste vier cijfers zijn voor bank X bijv.

BsHosting
07/09/09, 15:16
Dat durf ik zo niet te zeggen.
Anders vul je ff fictief een bank in.

Je kan het altijd proberen.

YolkNet
07/09/09, 15:27
Pfff, nee, het was nog simpeler. M'n collega blijkt het verkeerde rekeningnr ingevuld te hebben. Deed net een 11-proef op een site en daar bleek het dus om een ongeldig nummer te gaan.
Man, had ik dat eerder geweten, dat had me een hoop tijd gescheeld!

Zenda
07/09/09, 20:11
Robert,

Neem voortaan direct contact contact met ons (WeFact) op. We helpen je graag en vaak ontvang je van ons vrij snel een reactie op je vraag.

Inmiddels hebben we ook even via een privé bericht contact gehad. Goed te zien in dit topic dat je probleem opgelost is!

Exsilia
08/11/09, 00:12
Nog even een toevoeging voo als je je ClieOp3 files bij Equens moet uploaden: De filename die je upload mag de afgelopen 12 maand niet eerder gebruikt zijn. Doe je dit wel dan krijg je een foutmelding als "ongeldig clieop bestand".