PDA

Bekijk Volledige Versie : Wanneer is iets bindend



BlackHorse
07/09/09, 11:47
Wanneer is een overeenkomst met een (potentiële) klant binden. Als je een webhosting account afsluit met een aanbieder en een domein aanvraagt is het vaak een online formulier invullen en op verzenden klikken(en bij sommige providers ben je dan direct online) maar bestaat dan al de verplichting van de aannemer om af te nemen?

Ik vraag dit omdat ik hoogwaarschijnlijk last heb van een grappemaker die iedere dag een nieuw domein aanvraagt maar niet betaald.

Geert-Jan
07/09/09, 12:14
Dat heb je toch in je bedrijfsvoering afgebakend mag ik hopen?

BlackHorse
07/09/09, 12:30
Dat heb je toch in je bedrijfsvoering afgebakend mag ik hopen?

Nee, ik heb dit nog niet afgebakend. Ik ben begonnen met vrienden/familie en een paar bevriende bedrijven toen was het een kwestie van een contract tekenen. Nu wil ik het naar het next level brengen maar heb nog effe geen idee hoe.

XBL
07/09/09, 13:31
In principe is het aangaan van een overeenkomst voor een webhostingpakketje en domein vormvrij. Elektronisch door het klikken op een knopje is dus een prima manier om een overeenkomst aan te gaan. Je zit natuurlijk wel met bewijslast, je moet wel zeker (genoeg) weten dat de persoon die zegt wie hij is, ook daadwerkelijk die persoon is.

Wat veel bedrijven doen is het domein en/of het pakket pas online te brengen als de betaling binnen is: dat wordt over het algemeen gezien als een goede manier om te bewijzen dat iemand daadwerkelijk de overeenkomst is aangegeven.

t.bloo
07/09/09, 13:37
Wij activeren een nieuw account als:
1) betaling binnen
of
2) handtekening ontvangen
of
3) direct als er geen harde kosten zijn (zoals een domeinnaam) en geen verdachte omstandigheden (zoals rare IP adressen of onvolledige bestelformulieren)

Punt 3 is niet helemaal waterdicht uiteraard.

aristo
07/09/09, 14:24
Omdat je met online verkoop te maken hebt, is er altijd nog een wettelijke bedenktermijn van een week (zelfs als er al betaald is).

Vr.gr. Eef

XBL
07/09/09, 14:27
Omdat je met online verkoop te maken hebt, is er altijd nog een wettelijke bedenktermijn van een week (zelfs als er al betaald is).

Dit geld niet voor maatwerk (waar een domeinnaam onder valt). Enige kosten die onder dat risico vallen zijn het dataverkeer en de dataopslag, samen met de uren die je erin gestoken hebt om dat te kunnen leveren.