PDA

Bekijk Volledige Versie : [Gezocht] Cisco of juniper router



burema
06/09/09, 09:00
Beste forum leden,

Ik ben op dit moment ICT student en zou graag kennis gaan maken met het Cisco (IOS) of Juniper(JunOS).
En daarom ben ik opzoek naar een tweedehands router van juniper of Cisco.

Want echt hardware is toch leuker dan Cisco's packet tracer, en ik heb nog niet een soort gelijk iets gevonden voor JunOS. Hopelijk is er iemand met een leuke prijs voor mij. Bij voorkeur een Juniper router.

Alvast bedankt!

burema
06/09/09, 15:30
Nou niet heel veel reactie hier :(
Is er iets mis met mijn vraag?

pierce
06/09/09, 15:32
Het is zondag, wat verwacht je....
Bovendien vermoed ik dat je budget waarschijnlijk te laag is voor hetgeen hier wordt aangeboden.

Kijk eens op marktplaats of ebay.

burema
06/09/09, 15:34
#1 OK goed punt
#2 Je kan het altijd proberen, en hoe moet ik het anders leren.
#3 al gedaan zonder resultaat. (alleen net screens gezien)

pierce
06/09/09, 15:38
Nu ik er over na denk, ik heb nog een cisco pix 501 firewall liggen.
Die mag je voor € 75,- overnemen.

burema
06/09/09, 15:44
Ah kijk nu komen we ergens, is dit alleen een Firewall of kan deze ook routeren?

pierce
06/09/09, 15:49
Firewall, je kan wel routes aanmaken, maar een echte router is het niet.

burema
06/09/09, 15:51
Ja dat is helaas niet helemaal wat ik zoek, maar toch bedankt voor het aanbod!

pierce
06/09/09, 15:52
Zoek een paar cisco routers uit de 2500 serie, dat zijn oude routers en worden vrijwel niet meer gebruikt, maar doen wel wat je wilt.

Spyder01
06/09/09, 16:36
Ik heb hier volgens mij nog ergens een 2503 liggen. Alleen heb ik maar één console kabel en die is momenteel uitgeleend, dus kan niet de exacte staat nakijken. Hij komt werkend uit een CCNA / CCNP lab.

kixme
06/09/09, 16:45
Wat zoek je nu precies? Wil je 1 router hebben of wil je meerdere routers hebben om een cisco-lab(je) op te bouwen? Ik heb hier nog een cisco lab staan van een stuk of 4-5 routers met kabels. Als je slechts 1 router zoekt zou ik gewoon bij een gesimuleerd iets houden. Dat is dan veel efficienter...

burema
06/09/09, 16:46
Oke klinkt interessant stuur me anders even een PM met een prijs als je wilt. kan de router ook bezorgt worden?

burema
06/09/09, 16:50
Wat zoek je nu precies? Wil je 1 router hebben of wil je meerdere routers hebben om een cisco-lab(je) op te bouwen? Ik heb hier nog een cisco lab staan van een stuk of 4-5 routers met kabels. Als je slechts 1 router zoekt zou ik gewoon bij een gesimuleerd iets houden. Dat is dan veel efficienter...

Ik ben op zoek naar 1 router en het liefst een Juniper omdat deze (denk ik) niet gesimuleerd kunnen worden en ik het JunOS nog niet ken. Maar een Cisco router is ook prima omdat het met echte hardware toch misschien op anderen dingen tegen komt.

kixme
06/09/09, 17:17
Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar volgens mij kun je met http://www.gns3.net/ alles wat je ook met de hardware kunt aangezien je een cisco image gaat laden. Ik denk overigens dat wanneer je echt alles van bijv. cisco wil zien je niet met een oude cisco router ver komt. Je zal dan wel een router moeten hebben die bijv. de 12.4 image ondersteunt. Uiteraard kun je ook wel dingen met zo'n router, maar de latere protocollen/features zullen niet ondersteund worden.

Ik weet niet hoe het met juniper zit, maar verwacht niet dat het heel veel anders is.

burema
06/09/09, 17:26
Bedankt voor dit stukje software. Maar ik zal toch graag echt hardware in me handen willen hebben.

The-BosS
06/09/09, 17:53
Kan je misschien ook even uitleg geven welke protocols je zou willen leren of hebben op de router. Is het om bvb ospf, static routing, bgp, rip te leren in IPv4 of IPv6. In het geval je daadwerkelijke routing wil testen zal je toch meer dan 1 router moeten gebruiken. Want anders kan je ook geen paths opzetten voor bgp of ospf of vrrp om dit te testen. Wat je anders wel kan doen is bvb 1 cisco/juniper router nemen en dan gewoon pc's nemen met bvb Vyatta erop, zodat je een lab kan maken.

burema
06/09/09, 18:01
Dat is inderdaad een goed punt, ik wil natuurlijk wel de meeste routing protocollen leren, op ze minst OSPF en BGP. Daarnaast wil ik gewoon leren hoe bijvoorbeeld een access list werkt of een dom weg het IOS werkt. Misschien is het inderdaad handiger om 2 router's te hebben of routing software op een PC.

kixme
06/09/09, 18:33
Ik zou je aanraden te beginnen met een paar ccna-boeken (of van gelijke orde) aan te schaffen. Daar leer je in ieder geval een goede basis. Als je een paar routers hebt, kun je waarschijnlijk alsnog niets omdat je geen idee hebt van wat de mogelijkheden zijn.

burema
06/09/09, 19:17
Ja ik heb via school een online programma gemaakt door Cisco zelf. En een boek moet ook geen probleem zijn.

Off topic:
Ik wandel hier vandaag voor het eerst rond, ik moet zeg :lovewht:

SiD3WiNDR
13/09/09, 15:26
Ik heb nog een aantal Cisco 2503/2504 routers te koop, incl transceivers en back to back serial kabels. Een Juniper router (M-series) ga je tweedehands toch nog steeds een aantal duizendjes voor mogen neerleggen.. en een J-series iets minder, maar die zijn dan ook nog niet zo oud... :)

burema
13/09/09, 17:03
Welke versie van het Cisco IOS draaien die routers ?