PDA

Bekijk Volledige Versie : geeft fatuur van hosting-bedrijven.nl



mhostingbedrijf
02/09/09, 10:43
Ik heb mijn hostingbedrijf.net ingeschreven bij http://www.hosting-bedrijven.nl

Wij hebben d.m.v. ideal betaald maar hebben geen factuur gerkijgen.
Nu hebben wij http://www.hosting-bedrijven.nl gevraagd om en factuur, deze gaven ons het volgende antwoord:

We versturen geen factuur. Betaling is eenmalig om op de site te komen. Via link in de e-mail kan dit geactiveerd worden.


De balastingdienst zegt:

Wanneer u als ondernemer goederen of diensten levert aan een andere ondernemer, bent u meestal verplicht een factuur uit te reiken aan die andere ondernemer. U mag deze factuur op papier verzenden, maar ook elektronisch

Wie heeft ervaring met http://www.hosting-bedrijven.nl ?

marsipulami
02/09/09, 10:56
is hosting-bedrijven wel een bedrijf? kan het niet terug vinden namelijk

DualVision
02/09/09, 11:01
Is het ideal bedrag overgemaakt naar een zakelijke rekening?

Mijn inziens hoort hier gewoon een factuur bij.

Randy
02/09/09, 11:03
Is het ideal bedrag overgemaakt naar een zakelijke rekening?

Mijn inziens hoort hier gewoon een factuur bij.

Waarschijnlijk gewoon een Mollie gateway? Om welk bedrag praten we eigenlijk?

Geert-Jan
02/09/09, 11:03
Is het ideal bedrag overgemaakt naar een zakelijke rekening?


M.a.w., was het een overboeking naar TNDMedia of anders?

Triloxigen
02/09/09, 11:05
Nergens NAW gegevens vermelden maar wel een betaalde dienst aanbieden, dat mag niet.
Ik vermoed dat het geen bedrijf is.

Ik zou geld terug proberen vorderen onder het mom van misleiding oid.

mhostingbedrijf
02/09/09, 11:11
Op de site staan ruim 300 hostingbedrijven er zal toch wel iemand op dit forum zitten die dit zelfde probleem heeft?

De betalingen gaan via http://www.mollie.nl

Randy het badrag maakt niet uit je kent de regels van een bedrijfsvoering, elke uitgave en inkomsten moet gefactureerd worden.

cwf
02/09/09, 11:30
Waarschijnlijk gewoon een Mollie gateway? Om welk bedrag praten we eigenlijk?

''De kosten voor plaatsing op deze website bedragen eenmalig € 8,00 + € 1,50 bankkosten. Betaling geschiedt middels iDeal.''

By the way: ''© 2008-2009 Hosting bedrijven is onderdeel van de bedrijven gidsen van bedrijf-overzicht.nl ''

Geen KvK inschrijving te vinden.

DualVision
02/09/09, 11:34
Wij staan er ook op maar heb ons nooit aangemeld hor :P

ilnee
02/09/09, 11:35
Zoals Geert-Jan al indirect aangaf staat de domeinnaam op naam van TND media (http://www.tndmedia.nl) (KvK (https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=39097228)).

gjtje
02/09/09, 11:45
Zou kunnen dat hun werkzaamheden onder vrijgestelde prestaties vallen, dan is er geen factuur vereist.

En niet elke uitgave wordt gefactureerd. Bankkosten bijvoorbeeld krijg je ook geen volledige factuur voor, alleen een overzicht.

Triloxigen
02/09/09, 11:53
Zou kunnen dat hun werkzaamheden onder vrijgestelde prestaties vallen, dan is er geen factuur vereist.

En niet elke uitgave wordt gefactureerd. Bankkosten bijvoorbeeld krijg je ook geen volledige factuur voor, alleen een overzicht.

Maar dat is allemaal niet van toepassing.

Schrijf TND even aan, waarschijnlijk gaat het om een klant van ze maar dan sturen ze je wellicht door.

YolkNet
02/09/09, 13:28
Je hoeft niet van elke handeling een factuur te hebben. Je krijgt niet altijd en overal een factuur (of bon) van, en er kan altijd iets zoekraken of onleesbaar worden. Als je zorgt dat je van zo'n 90% van je uitgaven een bewijs hebt dan zal de belastingdienst daar niet moeilijk over doen.
Al moet je in die 10% natuurlijk niet "toevallig" een aantal grote bedragen hebben zitten :D

mhostingbedrijf
02/09/09, 14:30
Je hoeft niet van elke handeling een factuur te hebben. Je krijgt niet altijd en overal een factuur (of bon) van, en er kan altijd iets zoekraken of onleesbaar worden. Als je zorgt dat je van zo'n 90% van je uitgaven een bewijs hebt dan zal de belastingdienst daar niet moeilijk over doen.
Al moet je in die 10% natuurlijk niet "toevallig" een aantal grote bedragen hebben zitten :D

zoekraken of onleesbaar worden is eigen verantwoording daar heeft de balastingdienst geen boodschap aan, je hoord gewoon alles op orden te hebben.

mhostingbedrijf
02/09/09, 14:39
Ik heb even een telefoontje gepleegd naar www.hosting-bedrijven.nl ze geven aan niet zo groot te zijn en nog niet zoveel kennis te hebben, wel zullen ze zorgen voor een factuur. Ze hebben nog nooit een factuur gemaakt, geen hostingbedrijf heeft hier ooit om gevraagd.

Zijn hostng bedrijfseigenaren dan zo dom??

YolkNet
02/09/09, 14:47
zoekraken of onleesbaar worden is eigen verantwoording daar heeft de balastingdienst geen boodschap aan, je hoord gewoon alles op orden te hebben.

Als je zo'n toon tegen ze aanslaat dan zullen ze inderdaad minder coulant zijn. Maar je kunt nooit alles 100% op orde hebben. Zoals gjtje zegt, van banken krijgen je geen factuur. Van je treinkaartje ook niet.
En bij de Makro is de bonnenmachine ook wel eens kaduuk of leeg.

martysmarty
02/09/09, 14:54
Hier wel eens controle gekregen. facturen van 90% van je uitgaven (kwa bedrag, dus niet 90% van je facturen) opsturen.

Altans, in zweden

Japje
02/09/09, 14:55
Ik heb even een telefoontje gepleegd naar www.hosting-bedrijven.nl ze geven aan niet zo groot te zijn en nog niet zoveel kennis te hebben, wel zullen ze zorgen voor een factuur. Ze hebben nog nooit een factuur gemaakt, geen hostingbedrijf heeft hier ooit om gevraagd.

Zijn hostng bedrijfseigenaren dan zo dom??

Alleen als ze aannemen dat het een echt bedrijf is en niet iemand die linkjes verkoopt voor een zakcentje!

ju5t
02/09/09, 15:38
Als je zo'n toon tegen ze aanslaat dan zullen ze inderdaad minder coulant zijn. Maar je kunt nooit alles 100% op orde hebben. Zoals gjtje zegt, van banken krijgen je geen factuur. Van je treinkaartje ook niet.
En bij de Makro is de bonnenmachine ook wel eens kaduuk of leeg.

Maar van banken krijg je wel een afschrift met de gemaakte kosten. Wij in ieder geval wel, gespecificieerd naar uitgaven. Maar goed, je kunt natuurlijk altijd iets kwijt raken.

mhostingbedrijf
02/09/09, 16:03
Als je zo'n toon tegen ze aanslaat dan zullen ze inderdaad minder coulant zijn. Maar je kunt nooit alles 100% op orde hebben. Zoals gjtje zegt, van banken krijgen je geen factuur. Van je treinkaartje ook niet.
En bij de Makro is de bonnenmachine ook wel eens kaduuk of leeg.

ja daar heb je wel weer gelijk in,

oeps :oops: kwam ik wat bod uit de hoek vallen???

ik kan best aardig zijn hor, meestal als ik slaap

maxnet
02/09/09, 16:14
Verschil is wel dat op de transactiekosten van de bank geen BTW zit.
En dat er voor treinkaartjes, benzinebonnetjes en nog wat andere dingen een speciale ontheffing voor de facturering is.

Erik H.
02/09/09, 20:24
@ TS: ik zou toch willen vragen om enigzins te kijken naar wat je typt voordat je het plaatst want het stikt echt van de typefouten en dat maakt het heel irritant om te lezen. Het komt ook erg onprofessioneel over.

dennis0162
02/09/09, 23:01
<knip>
Spuit 11.

®on
02/09/09, 23:30
Kinders, mag er een slot op, of is er een mogelijkheid dat er weer een serieuze discussie gevoerd wordt?

mhostingbedrijf
03/09/09, 12:31
Het begint nu een beetje kinderachtig te worden en af te wijken van het doel , doe mij maar een slotje

DennisWijnberg
03/09/09, 14:06
Wij staan er wel op (2x), maar hebben hier nooit voor betaald!

Geert-Jan
03/09/09, 14:35
Wij staan er wel op (2x), maar hebben hier nooit voor betaald!

Yup, hier ook 2x zag ik net, en echt nooit betaald!

Tevens geconstateerd dat de vermelde gegevens niet een juist / up_2_date zijn, en er een bug zit in de links naar de betreffende hoster.

Erik H.
03/09/09, 15:09
Tja als je er niemand op zet komt er natuurlijk ook nooit iemand voorbij die zich 8 euro laat aftroggelen he ;-) Net zoals de man van het draaiorgel altijd geld heeft in het bakje (leeg rammelt niet echt)....

Piwi-Web
03/09/09, 19:19
Wij staan er ook op en ook nooit een cent betaald ...

Was geloof ik eerst wat anders en is toen overgenomen door een ander persoon die er nu blijkbaar iets commercieels van wilt maken (wat hem niet lukt ...).

marsipulami
03/09/09, 19:46
ach zolang die maar niet begint te bellen naar iedereen, met het verhaal dat je moet betalen. Want dat soort lui zijn er steeds meer. En maar dreigen ...

mhostingbedrijf
04/09/09, 11:12
ik heb inmiddels mijn factuur dat geeft wel aan dat ik wel terecht even boos was

zullen we kijken hoelang we deze topic nog onnodig langer kunnen maken, ik had al verzocht deze te sluiten

Spyder01
04/09/09, 12:28
ik heb inmiddels mijn factuur dat geeft wel aan dat ik wel terecht even boos was

zullen we kijken hoelang we deze topic nog onnodig langer kunnen maken, ik had al verzocht deze te sluiten

Afgezien van dat ik het een vage partij vind (want dat is het), vind ik toch een aantal topics waarin je aardig afgeeft op diverse bedrijven / mensen. Zo begin je meer een rasklager te lijken.

Of je het bewust of onbewust doet weet ik niet, maar denk er wel om. Bedrijven worden naar jou toe ook een stuk makkelijker als je hun op correcte, nette wijze benaderd :)

mhostingbedrijf
04/09/09, 13:27
Afgezien van dat ik het een vage partij vind (want dat is het), vind ik toch een aantal topics waarin je aardig afgeeft op diverse bedrijven / mensen. Zo begin je meer een rasklager te lijken.

Of je het bewust of onbewust doet weet ik niet, maar denk er wel om. Bedrijven worden naar jou toe ook een stuk makkelijker als je hun op correcte, nette wijze benaderd :)


Als ik een mail stuur met het vriendelijke verzoek mij een factuur te doen toe komen en ik krijg als antwoord "nee daar doen wij niet aan" terwijl dit in NL voor deze dienst verplicht is, kan ik het bedrijf toch netjes benaderen met de vraag waarom niet? Ook heb ik de oplossing aangedragen om zelf een factuur voor ze te maken.

Wel ben ik vergeten een iedereen die op deze topic heeft gereageerd te bedanken voor de reacties, reageren kost tenslotte tijd en heeft als doel mij van dienst zijn.