PDA

Bekijk Volledige Versie : Zoek Linux beheerder voor regelmatig onderhoud



Anoniem
28/08/09, 13:57
Ik zoek voor onze server een linux beheerder die door zijn ervaring duidelijk kan maken hoe onze nieuwe server moet ingericht.
We hebben een internetshop met dhz artikelen, maar vinden performance belangrijk. Bovendien ontbreekt het ons aan Linux ervaring om de server beter in te delen, zodat het beheer een stuk eenvoudiger wordt dan nu het geval is.

Probeer ons duidelijk te maken waarom wij voor jouw zouden moeten kiezen.
Eendagsvliegen zoek ik niet, wel continuiteit en samenwerken/denken.

De eerste werkzaamheden zullen zijn opzet definieren en uitvoeren vd nieuwe server en andere zaken.

Realisatie 3-4 week sept.

Groetjes,
ronald

Randy
28/08/09, 18:46
Beste Ronald,

Op lokatie in Enschede? Welke linux distributie en welk webshopplatform heb je voor ogen?
Continuïteit is al 5 jaar het probleem niet, evenzo geldt voor ervaring in (grote) e-commerce omgevingen (40+ man op back-office).

systemdeveloper
28/08/09, 21:43
Hoi Ronald,

is het voor julie of voor de de gebruikte software belangrijk dat het linux is of is bv. FreeBSD ook goed? Deze laatste wordt veel gebruikt voor systemen die een hoge performance vereisen en is (imho) ook een beetje onderhoudsvriendelijker en veiliger.

Ervaring in het beheer van servers hebben we al 10 jaar, de uptime van ons managed serverpark is sinds januari gem. 99,997% (met gem. 125 software updates per server dit jaar)

Op lokatie zal niet lukken echter vanwege de afstand. In dat geval is mijn gewaardeerde collega hierboven een goede optie.

Anoniem
29/08/09, 11:09
Beste Ronald,

Op lokatie in Enschede? Welke linux distributie en welk webshopplatform heb je voor ogen?
Continuïteit is al 5 jaar het probleem niet, evenzo geldt voor ervaring in (grote) e-commerce omgevingen (40+ man op back-office).
We draaien nu met opensuse 10.1 + plesk 8.6.
Wij zoeken een wat simpeler linux distr. die met een management systeem makkelijker dan nu is te onderhouden.
Het is wenselijk om ook virtuele subdomains te kunnen runnen/onderhouden.
Nieuwe server zal min. 8GbRam hebben.
Hoeft nietop lokatie aangezien server in Duitsland staat bij http://www.hetzner.de.