PDA

Bekijk Volledige Versie : Desktop springt aan na uitschakelen..



Herbert
25/08/09, 23:18
Ik zit met een raar probleem.
Ik heb een Asus P5KR met een Core 2 Quad Q6600 die na 3 seconden weer aanspringt na uitschakeling.
Ik heb alles getest en wat erover blijft is het mainbord..
Wat ik zo tegen ben gekomen is dat er meer mensen last van hebben gehad,
is er hier iemand bekend met dit probleem?
Het ligt dus niet aan de voeding/power switch/ram/processor/videokaart.
Ook niet aan WOL en Restore on AC Power Loss
De BIOS versie is: 0703 - 02/26/08

Alle info is welkom.

marsipulami
25/08/09, 23:23
ik heb op een ander forum gelezen dat het kan zijn dat je cmos batterij bijna leeg is. Scheen daar wel te werken

Erik H.
25/08/09, 23:31
Offtopic: maar bij UPC raadde men aan om bij een soortgelijk probleem met mijn mediabox een stekkerdoos met zo'n schakelaar te kopen hahaha (wat ben je dan voor helpdesk medewerker he?)

marsipulami
25/08/09, 23:39
wat ben je dan voor helpdesk medewerker he

Een die perfect past in een heeele lange rij helpdeskmedewerkers :clown:

Herbert
25/08/09, 23:41
Offtopic: maar bij UPC raadde men aan om bij een soortgelijk probleem met mijn mediabox een stekkerdoos met zo'n schakelaar te kopen hahaha (wat ben je dan voor helpdesk medewerker he?)
Als ik er niet uit kom dan doe ik dat ook :)

ik heb op een ander forum gelezen dat het kan zijn dat je cmos batterij bijna leeg is. Scheen daar wel te werken
Net gemeten, er staat 3.17 volt op de batterij.
Als de stroom er af is geweest en ik zet de stroom aan op de voeding dan blijft die wel netjes uitstaan.

marsipulami
25/08/09, 23:49
De bios al gereset?

MMaI
25/08/09, 23:52
heb je wakeon features aanstaan op een van je (usb/lan) apparaten waar signaal op blijft staan na afsluiten?
ik heb hetzelfde gehad met een draadloze muis die mn pc bleef booten omdat ik aan had gegeven dat een keyboard de pc op mocht starten. Misschien dus de moeite waard om te controleren of je niks aanraakt of niks aangesloten hebt dit probleem ook optreed, en dan stapsgewijs aansluiten totdat het probleem optreed.

Spyder01
25/08/09, 23:53
Herbert, probeer toch even een andere cmos batterij. Als je de batterij eruit hebt even de jumper op 2 & 3 en daarna op als je de nieuwe erin stopt weer op 1 & 2.

Het meten van de spanning van de batterij zegt namelijk niet alles over de kracht van de batterij (beetje vreemde zin). Heb dit meerdere keren mogen meemaken.

Dus even checken welk type erin zit, een nieuwe erin en kijken wat hij dan doet. Zo`n batterijtje kost eens € 3,- dus dat zijn de kosten ook niet.

Herbert
26/08/09, 00:57
De oplossing kwam van Spyder01
Met een nieuwe batterij is het goed..
Normaal denk je daar niet aan, je meet de spanning en je gaat er vanuit dat het goed is.
Wat ik nog niet had verteld is dat er met onweer een forse inductie spanning via de lan poort naar binnen is gekomen, de rest was afgekoppeld.
De lan poort is stuk, misschien dat de rest ook wat mee heeft gekregen maar dat zal de tests uitwijzen.
Tot nu toe loopt die weer als een zonnetje :)

Edit:
Sorry vergeten te zeggen, iedereen bedankt voor de antwoorden.

Wynand
26/08/09, 01:28
Herbert: spanning kan bij elke (lijkt me) batterij als gek inzakken eenmaal belast.

Herbert
26/08/09, 01:36
Herbert: spanning kan bij elke (lijkt me) batterij als gek inzakken eenmaal belast.
Dat is bekend Wynand, maar je gaat er dan toch niet vanuit dat hij na het uitschakelen weer aanspringt door een slechte batterij?
Aan de ene kant wel logisch, als de batterij helemaal verrot is geraakt dan proberen ze zo de cmos gegevens te bewaren door hem aan te laten gaan.