PDA

Bekijk Volledige Versie : Prijzen Dell flink gestegen?



DutchTSE
21/08/09, 17:02
Ik vroeg mij af of anderen hier ook last van hebben of dat het aan mijn accountmanager ligt.

Wij vragen meerdere keren per maand offertes op voor bijvoorbeeld de Dell R200 om vervolgens tot bestelling over te gaan. Wij hebben daardoor een goed beeld op het prijsverloop van de servers.

Nu heb ik vandaag te horen gekregen wat de nieuwe prijs voor een Dell R200 (met X3330 CPU, 1 GB ram, 2x 250 GB harde schijf met SAS iR6 raid controller en 3 jaar garantie) is geworden. Deze prijs ligt 45% hoger dan dan de prijs die ik op, bijvoorbeeld, 22-06-2009 voor dezelfde configuratie heb betaald. Ik heb het dan over de prijzen excl. btw en verzending en op basis van 1 stuk.

Is bij iedereen de prijs aan het stijgen of ben ik de enige?

MMaI
21/08/09, 17:16
45% lijkt me inderdaad wel erg fors
weet je zeker dat het een identieke configuratie is?

eventueel kun je het geheugen wisselen voor 2Gb omdat dat momenteel net zo duur is als 1Gb is de basisconfig maar waarschijnlijk goedkoper voor Dell.

Voor absolute zekerheid kun je het natuurlijk het beste aan je AM vragen.
Wel is me in het verleden al opgevallen dat je vaste AM niet altijd de laagste prijzen bied, en er vaak door de AMers een soort van extra korting wordt gebruikt om nieuwe klanten te binden bij de eerste aanschaf.

Stewie
21/08/09, 17:23
Dell stelt eenmaal per kwartaal de dollar/euro koers vast en rekent daarop hun inkoop van hardware uit. 2e kwartaal is de prijs met 20% omhoog gegaan. Natuurlijk simpel - dan koop je het toch niet bij Dell ;)

45% is echter wel erg veel. Je zal er nog voldoende op kunnen afdingen. En je weet het: is de Dell account manager lui, wissel je hem in door een mailtje naar zijn baas te sturen.

BDigitinternetdiensten
21/08/09, 17:26
Misschien ter extra informatie voor degene die hem niet hebben. Heb je het email adres van zijn baas? Ik heb gewoon 3 account managers. 1tje komt altijd als laagste uti :)

jeffrey
21/08/09, 17:43
Onze accountmanager kondigde het onlangs al aan dat de prijzen met 25-30% zouden gaan stijgen in Q3 van 2009. Het zou dus wel kunnen kloppen.

DiedX
21/08/09, 19:37
Wat ik begreep van onze accountmanager is dat het geheugen omhoog gegaan is. Maar 45%?

Triloxigen
21/08/09, 19:41
Als je te vaak offertes opvraagt maar je doet er niks mee hebben ze er na een tijdje ook genoeg van. Je kost dan meer tijd dan je oplevert ;)

FOXCOM Services
21/08/09, 20:25
Is niet enkel op de R200's lijkt me een klant van me die zijn servers door dell gaat laten vervangen en waar ik de installatie ga verzorgen is ook 35% meer kwijt waar een offerte aanvraag gebeurd was op 1/07. Die offerte bleef liggen omwille van het Leasingsdossier die maar niet goedgekeurd geraakt bij Dell dit terzijde

DutchTSE
22/08/09, 09:58
45% lijkt me inderdaad wel erg fors
weet je zeker dat het een identieke configuratie is?

eventueel kun je het geheugen wisselen voor 2Gb omdat dat momenteel net zo duur is als 1Gb is de basisconfig maar waarschijnlijk goedkoper voor Dell.

Voor absolute zekerheid kun je het natuurlijk het beste aan je AM vragen.
Wel is me in het verleden al opgevallen dat je vaste AM niet altijd de laagste prijzen bied, en er vaak door de AMers een soort van extra korting wordt gebruikt om nieuwe klanten te binden bij de eerste aanschaf.

Het is dezelfde configuratie op de extra korting regel na.

Geheugen: Dat is ook een leuke: op de site staat vermeld dat 1 GB geheugen even duur is als 2 GB geheugen. Ik heb dezelfde configuratie zowel met 1 (1x 1024 reepje) als 2 GB (2x 1024 reepje) aangevraagd (in principe onbedoeld) en er bleek intern wel degelijk prijsverschil te zijn (25 Euro uit mijn hoofd).

Ik heb dit natuurlijk besproken met mijn AM, maar mijn AM werkt uiteindelijk voor Dell en zal zich aan hun regels moeten houden en daarnaast aan zijn eigen targets. Als ik hoor dat "de server wordt al met min marge geleverd" en "er kan echt niks meer vanaf" dan wil ik dat aan een kant best geloven gezien de prijs die ik dan heb, aan de andere kant heb ik ook de nodige sales ervaring en weet ik dus dat dit soort bewoordingen in 99,9% van de gevallen "bullshit" is. Verder overlegt hij regelmatig met hun financiele afdeling of hij deze korting of die korting mag toepassen.. maar wie zegt dat hij dat wel of niet doet? Vertrouwen is natuurlijk de basis, maar uiteindelijk wilt hij ook zijn provisie.



Dell stelt eenmaal per kwartaal de dollar/euro koers vast en rekent daarop hun inkoop van hardware uit. 2e kwartaal is de prijs met 20% omhoog gegaan. Natuurlijk simpel - dan koop je het toch niet bij Dell

45% is echter wel erg veel. Je zal er nog voldoende op kunnen afdingen. En je weet het: is de Dell account manager lui, wissel je hem in door een mailtje naar zijn baas te sturen.

Kijk, de dollar koers vind ik een eerlijke reden voor verhoging, maar dat hoor ik dus van jou en niet van mijn AM. Die heeft het letterlijk over gestegen inkoop/productiekosten (hij begreep dat ik niet geloofde dat 1 server 200 Euro duurder werd).

Dan koop je toch niet bij Dell is ook een loze zin.. waar moet je dan heen? HP is stuk duurder (maar ook beter), Supermicro? (zelfbouw is goedkoper, ahead-it duurder), zelfbouw? (liever niet meer ;)). Oftewel prijzen verhoging voor nieuwe contracten.

Mijn AM vind ik niet lui, maar ik verwacht wel dat als hij mij een jaar lang korting geeft hij dit daarna ook blijft doen en niet allerlei smoesjes bedenkt maar uiteindelijk wel 45% meer vraagt.



Wat ik begreep van onze accountmanager is dat het geheugen omhoog gegaan is. Maar 45%?
Ik koop Dell servers nooit volledig gevuld met Dell geheugen. Meestal 1 of 2 GB. Dus dat is geen verklaring.



Als je te vaak offertes opvraagt maar je doet er niks mee hebben ze er na een tijdje ook genoeg van. Je kost dan meer tijd dan je oplevert
Ik heb 1 offerte gehad die niet door is gegaan (heel lang terug), de rest zijn allemaal binnen dezelfde week/dag een bestelling geworden, dat weet hij ook.

gjtje
22/08/09, 10:44
Allemaal kleine losse bestellingen leveren per stuk weinig korting op, een eerste bestelling kan ook veel meer korting opleveren dan vervolg bestellingen, dat heet een klant binnen halen.
Inkoop zal in dollars gaan dus hij zegt wel degelijk dat er een relatie kan zijn met de dollarkoers.

Een dergelijke configuratie is ook redelijk basic, hoe minder fancy elementen je hebt (garantie zal wel nbd zijn) hoe minder er af kan. Als er geen alternatief is waarom zouden ze dan korting geven? Het beste argument voor korting is om een offerte van een alternatief te matchen.

DC^
22/08/09, 12:58
Het is dezelfde configuratie op de extra korting regel na.

Anders neem je de standaard configuratie van de R200, die is al goedkoper dan een paar weken geleden.



Dan koop je toch niet bij Dell is ook een loze zin.. waar moet je dan heen? HP is stuk duurder (maar ook beter), Supermicro? (zelfbouw is goedkoper, ahead-it duurder), zelfbouw? (liever niet meer ;)). Oftewel prijzen verhoging voor nieuwe contracten.

Zelfbouw lijkt mij ook geen optie. Overigens wat vind jij een redelijke prijs voor een server dan ?
Dezelfde configuratie die je eerder goedkoper kan krijgen daar is een verklaring voor, de prijs van de servers hebben ze omhoog gegooid omdat de economie weer een beetje aantrekt en er meer vraag naar servers is.
Overigens gaan de techniek van servers en computers heel erg vooruit, kijk bijvoorbeeld naar het werkgeheugen (DDR2) is een stuk duurder geworden nadat DDR3 werkgeheugen uit is gekomen, en aangezien bijna alle server hardware nog DDR2 werkgeheugen heeft kan dit een reden zijn dat de server iets duurder wordt. Verder verdient Dell al niet zoveel op een server, en zijn ze dus ook niet duur.



Mijn AM vind ik niet lui, maar ik verwacht wel dat als hij mij een jaar lang korting geeft hij dit daarna ook blijft doen en niet allerlei smoesjes bedenkt maar uiteindelijk wel 45% meer vraagt.

Dat kan hij ook doen om klanten binnen te halen wat hierboven al wordt gezegt.



Ik koop Dell servers nooit volledig gevuld met Dell geheugen. Meestal 1 of 2 GB. Dus dat is geen verklaring.

Je kan ook nog proberen om een zo kaal mogelijke server aan te schaffen dus alleen met processor, moederbord, koeling en verder alles zelf upgraden.

Vaak is het bij Dell ook hoe meer je besteld hoe meer korting je krijgt.

DutchTSE
22/08/09, 13:09
Allemaal kleine losse bestellingen leveren per stuk weinig korting op, een eerste bestelling kan ook veel meer korting opleveren dan vervolg bestellingen, dat heet een klant binnen halen.
Inkoop zal in dollars gaan dus hij zegt wel degelijk dat er een relatie kan zijn met de dollarkoers.

Een dergelijke configuratie is ook redelijk basic, hoe minder fancy elementen je hebt (garantie zal wel nbd zijn) hoe minder er af kan. Als er geen alternatief is waarom zouden ze dan korting geven? Het beste argument voor korting is om een offerte van een alternatief te matchen.

Buiten dat past Dell ook constant zijn configuratie aan: voorheen zat er 3 jaar nbd garantie op een server, nu nog maar 1 jaar nbd en 200 Euro bijbetalen voor 3 jaar nbd. Verder valt het basic gehalte wel mee: ik neem andere CPU, meer geheugen, raid controller, 2e harde schijf, extra garantie (1 --> 3 jaar nbd). Dat zijn toch wel de hoofdonderdelen.

Verder snap ik dat per stuk minder korting oplevert, maar meestal bestel ik ze per 2/3 stuks.


Anders neem je de standaard configuratie van de R200, die is al goedkoper dan een paar weken geleden.

Zelfbouw lijkt mij ook geen optie. Overigens wat vind jij een redelijke prijs voor een server dan ?
Dezelfde configuratie die je eerder goedkoper kan krijgen daar is een verklaring voor, de prijs van de servers hebben ze omhoog gegooid omdat de economie weer een beetje aantrekt en er meer vraag naar servers is.
Overigens gaan de techniek van servers en computers heel erg vooruit, kijk bijvoorbeeld naar het werkgeheugen (DDR2) is een stuk duurder geworden nadat DDR3 werkgeheugen uit is gekomen, en aangezien bijna alle server hardware nog DDR2 werkgeheugen heeft kan dit een reden zijn dat de server iets duurder wordt. Verder verdient Dell al niet zoveel op een server, en zijn ze dus ook niet duur.

Je kan ook nog proberen om een zo kaal mogelijke server aan te schaffen dus alleen met processor, moederbord, koeling en verder alles zelf upgraden.

Ook de standaard configuratie is duurder geworden, want er zit tegenwoordig maar 1 jaar nbd garantie bij ipv 3 jaar (eigenlijk is listprice dus 200 Euro duurder geworden).

Ik zeg niet dat de nieuwe prijzen onredelijk zijn (nouja..), maar als je tot minimaal 2 maanden geleden 500 Euro per server betaalde en nu 800 Euro dan vind ik dat wel een reden om even bij mijn concullega's te informeren ;)

Zo kaal mogelijk is ook niet handig.. die paar tientjes die je bespaard + je moet alsnog zelf gaan bouwen en kloten met garantie.

pid
22/08/09, 17:45
Mijn account manager heeft aangegeven dat bij wat meerdere configuraties over de prijs goed te praten is.
Ik moet wel toegeven dat 95% van onze offertes ook werkelijke orders worden.

De R200 gaat er binnenkort uit, wellicht is het interessant eens een grote inkoopactie te houden, maar alleen bij voldoende interesse.

EDIT: omdat wij zelf ook weer een grote bestelling gaan plaatsen, kan dit dus erg interessant worden...

Tommi
22/08/09, 18:25
Ik heb er ook nog 2/3 nodig... als je eventueel wat gaat aanvragen lijkt me zo'n actie wel interessant

PimEffting
22/08/09, 23:08
Heb ook prijsverhoging ervaren. We werken veel met de PE2950, maar die is vervangen door de R710. Leuk, maar wel 30% duurder bij een vergelijkbare configuratie.

rackhost.be
22/08/09, 23:50
mja 500 of 800 euro voor een server, dat is beiden toch 2x niets?

kan mij dan ook voorstellen indien import & produktiekost wordt herzien dat er 300 toeslag is

op een systeem van 2000-3000 euro kan je wel discutieren, maar toch niet om een server van 500-800 ? althans toch niet voor 1-2 stuks denk ik

ooit dell gehad, nu supermicro's
en supermicro's vind ik nau niet zelfbouw hoor :-)
gemiddelde kost per superserver is hier 2750 euro excl btw met dual quadcore xeon, wel 3ware hardware, 3-4 disks (sata), 16GB ecc full. buff. ram, etc

ik vind de supermicro supergoed, maar net zoals bij andere merken heb je daar ook low budgets in, misschien krijgen deze daardoor de naam van "zelfbouw" ...

Randy
22/08/09, 23:51
Heb ook prijsverhoging ervaren. We werken veel met de PE2950, maar die is vervangen door de R710. Leuk, maar wel 30% duurder bij een vergelijkbare configuratie.

Maar ook een nieuwe generatie Xeon die ook zeker 30% meer performance heeft. Dus per saldo is het nog net zo duur. Ware het niet dat je nu bespaard op housing en stroom, iets duurdere zaken dan de afschrijving tijdens de lifecycle van de server. Al is het natuurlijk ook nog even wachten tot DDR3 wat meer betaalbaar wordt Pim.

DutchTSE
23/08/09, 08:36
mja 500 of 800 euro voor een server, dat is beiden toch 2x niets?

Supermicro (/ahead-it) levert ook complete servers, maar supermicro levert ook losse hardware om zelf te bouwen.

500 of 800 Euro is beide bijna niets, maar als je je prijzen incl. marge etc baseert op de +/- 500 Euro en je moet die nu aanpassen naar +/-800 Euro dan betekend dat een prijsverhoging van 25+% per maand ;).

Daarnaast hebben we het hier niet over dual cpu met 16 GB ram en 4 schijven, maar over single quad core met 8 GB ram en 1 of 2 schijven ;)

Qweb
05/09/09, 17:12
Klopt, dit hebben wij ook mogen ervaren. De prijs voor dezelfde configuratie kost ons nu 30% duurder, en dat net voor een actie ronde die we zouden doen.

Ik heb het ook erover gehad met mijn accountmanager en zij bevestigd ook de prijsstijgingen.

Normaal gesproken zijn er ook acties maar die zijn er nu even ook niet.

flo
06/09/09, 16:53
Eventueel zou ik ook interesse hebben om met meerdere partijen dus 1 grote order te plaatsen om zo extra korting te krijgen.

rensariens
06/09/09, 18:16
De fluctuatie qua prijs en accountmanagers is voor mij een van de redenen geweest om weg te gaan bij Dell. Continu was ik dagen tot soms weken aan het onderhandelen om een normale prijs te krijgen. Nadat ik 1x de boel had afgeblazen kon het allemaal wel, maar toen had ik al supermicro servers staan. Omdat deze zo goed zijn bevallen (IPMI is ook erg goedkoop, 30 euro extra nu het op het moederbord zit), kopen we niks anders meer. Geen zelfbouw overigens.

WeServIT
06/09/09, 19:18
Hier ook gestopt met Dell servers, zijn volledig overgegaan op SuperMicro, we hebben nog wel wat dell servertjes maar er komen geen nieuwe meer in ieder geval. IPMI is inderdaad erg handig en goedkoop.

gjtje
06/09/09, 21:25
Supermicro en Dell kan je ook niet vergelijken, alleen al het hele support apparaat dat er achter zit is totaal anders. Als je Supermicro prijzen verwacht kan ik mij voorstellen dat je account manager geen thuis geeft, dat zal bij HP, IBM en Sun niet anders zijn.

Zelfde kan je toepassen op IPMI. 't mag wel niks kosten, 't is ook een oplossing van een ander niveau.

rensariens
06/09/09, 21:38
Supermicro en Dell kan je ook niet vergelijken, alleen al het hele support apparaat dat er achter zit is totaal anders. Als je Supermicro prijzen verwacht kan ik mij voorstellen dat je account manager geen thuis geeft, dat zal bij HP, IBM en Sun niet anders zijn.

Zelfde kan je toepassen op IPMI. 't mag wel niks kosten, 't is ook een oplossing van een ander niveau.

Apart dat je dat zegt, ik ben het er namelijk niet erg mee eens. Support is per leverancier anders bij Supermicro, dus daar kan je niet een oordeel over vellen. Ik ben ieder geval erg te spreken over mijn leverancier (s3s). IPMI werkt hier compleet foutloos en ik zie geen meerwaarde ten opzichte van DRAC (remote installatie en video streaming werken perfect). Verder waren de r200's altijd ongeveer gelijk qua prijs aan de Supermicro machines, dus ook dat gaat niet op.

WeServIT
06/09/09, 22:57
Inderdaad Rens, wij zitten ook bij S3S en de garrantie is daar echt top!, beter als bij Dell in ieder geval. Verder hebben wij ook geen problemen met IPMI. Omdat de prijzen eerder gelijk waren aan een Dell R200 zijn we voor de Dells gegaan.

DennisWijnberg
07/09/09, 10:53
Natuurlijk is het zo dat een accountmanager van Dell op een gegeven moment genoeg van je krijgt als je veel offertes opvraagt en nooit wat besteld.

En ja, de prijzen zijn iets gestegen, maar zeker niet zoveel!

Je zou het ook eens kunnen proberen bij de Dell Certified partners die er in Nederland zijn. Er zijn 8 partners die inkopen volgens de hoogste kortingsschaal!

DutchTSE
07/09/09, 12:15
Natuurlijk is het zo dat een accountmanager van Dell op een gegeven moment genoeg van je krijgt als je veel offertes opvraagt en nooit wat besteld.

En ja, de prijzen zijn iets gestegen, maar zeker niet zoveel!

Je zou het ook eens kunnen proberen bij de Dell Certified partners die er in Nederland zijn. Er zijn 8 partners die inkopen volgens de hoogste kortingsschaal!
Ik weet niet waar iedereen het vandaan haalt met veel offertes opvragen niets bestellen. Wij hebben elke offerte binnen een week tot bestelling omgezet, vaak dezelfde dag nog.

Inmiddels waren de prijzen iets gezakt volgens de website, dat houd in dat er nu weer 3 jaar garantie standaard meegeleverd wordt.

Naar mijn idee zijn de Supermicro servers duurder dan Dell? Als je gelijke configuraties maakt via bijv. ahead-it dan kom je flink duurder uit?

WeServIT
07/09/09, 12:47
Naar mijn idee zijn de Supermicro servers duurder dan Dell? Als je gelijke configuraties maakt via bijv. ahead-it dan kom je flink duurder uit?

Nee, dit is zeker niet waar. Supermicro is goedkoper dan Dell, vooral als je gaat kijken naar 2u bakken. Dan praat ik over dual Quad cores met 24GB DDR3 geheugen etc.
Ahead IT is inderdaad 10/20% duurder dan bij de leverancier waar wij en Rens bestellen.
Tevens is de standaard garantie bij s3s (supermicro) dat je de volgende dag een vervangend product hebt. Dat betekend dat als je een melding maakt de volgende dag een vervangend onderdeel hebt. Het kapotte mag je dan opsturen zodra het jou uitkomt. Is naar mijn mening zeer goed geregeld!

DennisWijnberg
07/09/09, 12:49
Nee, dit is zeker niet waar. Supermicro is goedkoper dan Dell, vooral als je gaat kijken naar 2u bakken. Dan praat ik over dual Quad cores met 24GB DDR3 geheugen etc.
Ahead IT is inderdaad 10/20% duurder dan bij de leverancier waar wij en Rens bestellen.
Tevens is de standaard garantie bij s3s (supermicro) dat je de volgende dag een vervangend product hebt. Dat betekend dat als je een melding maakt de volgende dag een vervangend onderdeel hebt. Het kapotte mag je dan opsturen zodra het jou uitkomt. Is naar mijn mening zeer goed geregeld!

Volgende dag of volgende werkdag?

Voor veel van onze klanten is 1 (werk)dag echt te lang. Maar ik weet niet hoe dit bij jouw klanten is natuurlijk!

wowzie
07/09/09, 13:13
Volgende dag of volgende werkdag?

Voor veel van onze klanten is 1 (werk)dag echt te lang. Maar ik weet niet hoe dit bij jouw klanten is natuurlijk!

Wat een rare opmerking. Blijkbaar is het bij jullie het geval dat als er een storing is, dat je wacht tot er een vervangend onderdeel binnen is van je leverancier?

De meeste providers hebben gewoon spare parts liggen, de garantie afhandeling komt later wel.

WeServIT
08/09/09, 13:43
Wat een rare opmerking. Blijkbaar is het bij jullie het geval dat als er een storing is, dat je wacht tot er een vervangend onderdeel binnen is van je leverancier?

De meeste providers hebben gewoon spare parts liggen, de garantie afhandeling komt later wel.

Juist, wij hebben tevens de regeling dat stel we hebben de spare part zelf niet dat we het garantie product savonds nog kunnen krijgen. Maar hier zitten dan wel wat extra onkosten aan vanwege 't feit dat er meteen een koerier moet komen voor 1 part.

En hier betalen we zoals bij Dell niet 100rde euro's meer voor.

DennisWijnberg
08/09/09, 13:54
Wat een rare opmerking. Blijkbaar is het bij jullie het geval dat als er een storing is, dat je wacht tot er een vervangend onderdeel binnen is van je leverancier?

De meeste providers hebben gewoon spare parts liggen, de garantie afhandeling komt later wel.

Doe jij even een paar flinke aannames zeg. Wij hebben altijd spare servers. Geen spare onderdelen.

Alleen het wordt wel problematisch als je een heel bijzondere set-up hebt en er crasht een "zeldzaam" onderdeel.

Stewie
08/09/09, 17:20
Feit is wel dat Dell kwa support een uitgebreider netwerk heeft. Heb zelf eenmaal meegemaakt dat vanuit 4 landen koeriers kwamen met hardware om een server te reparen, en dat binnen enkele uren, voor een server die niet in test of productie was.

Maar het ging over de prijzen, SM heeft nu eenmaal een breder aanbod maar voor het totaalpakket ben je afhankelijk van de leverancier. Bij Dell weet je dat elke server exact hetzelfde is en dat biedt gewoon voordelen. Die prijs verhoging .. er is zoveel nog te onderhandelen. Dit is begin van het jaar al ingezet omdat Dell de winst nu belangrijker gaat vinden dan de omzet met minimale marges.

Apoc
08/09/09, 18:18
Dit is begin van het jaar al ingezet omdat Dell de winst nu belangrijker gaat vinden dan de omzet met minimale marges.

Inderdaad, en dat lijkt me niet al te slim. Dell heeft zich expliciet geprofileerd als bulk toko met lage prijzen. Dat is hun doelgroep, en als ze de prijzen nu opeens flink opschroeven hebben velen opeens helemaal geen trek meer in hetzelfde spul voor meer geld - ZEKER in de huidige tijden.

De marketingafdeling zal er vast over na hebben gedacht, maar mij persoonlijk lijkt het geen slimme zet.

Triloxigen
08/09/09, 18:37
Ontstaat er nu niet een groot gat in deze markt? Zijn er (serieuze) vervangers voor Dell qua prijzen, kwaliteit en betrouwbaarheid?

gjtje
08/09/09, 18:50
Ligt eraan welk segment, in het budget segment kan Acer misschien wel wat oppikken, hun collectie is echter nog al beperkt.
De vraag is hoeveel van de extra diensten van Dell nodig zijn voor dat segment, Supermircro en bijvoorbeeld Asus kunnen waarschijnlijk ook voldoende kwaliteit leveren op dat gebied.
Op enterprise niveau gelden toch andere criteria, dan is prijs niet de grootste. Ik vraag mij alleen af in hoeverre Dell daar mee kan doen, er zal een reden zijn waarom HP en vriendjes daar veel groter zijn en daar is niet veel aan veranderd.

DutchTSE
08/09/09, 19:43
Op enterprise niveau gelden toch andere criteria, dan is prijs niet de grootste. Ik vraag mij alleen af in hoeverre Dell daar mee kan doen, er zal een reden zijn waarom HP en vriendjes daar veel groter zijn en daar is niet veel aan veranderd.
Flexibiliteit (of juist niet) speelt een rol. Maar ook de prijs speelt zeker een rol, ik ken een bedrijf (;)) dat 90% HP gebruikte en sinds de lancering van een nieuw product/dienst over is gestapt naar Dell vanwege de flexibiliteit om maanden lang dezelfde servers te leveren (zogenaamde bouwblokken).

Qweb
09/09/09, 10:47
Heh heh, ik heb vandaag weer lagere prijzen gekregen. Probeer het even bij je Account Manager.

DennisWijnberg
09/09/09, 10:49
Heh heh, ik heb vandaag weer lagere prijzen gekregen. Probeer het even bij je Account Manager.

Klopt helemaal. Nooit rechtstreeks via de site bestellen. Altijd via een accountmanager of, als je niet super veel besteld, via een partner!

pid
15/10/09, 01:22
Mijn account manager heeft aangegeven dat bij wat meerdere configuraties over de prijs goed te praten is.
Ik moet wel toegeven dat 95% van onze offertes ook werkelijke orders worden.

De R200 gaat er binnenkort uit, wellicht is het interessant eens een grote inkoopactie te houden, maar alleen bij voldoende interesse.

EDIT: omdat wij zelf ook weer een grote bestelling gaan plaatsen, kan dit dus erg interessant worden...

Zoals beloofd: http://www.webhostingtalk.nl/huidig-aanbod-en-tijdelijke-aanbiedingen/154234-dell-inkoopactie.html

Onze eigen bestelling word hier ook in opgenomen.
Hopelijk kunnen we hier elkaar een beetje mee helpen in deze 'barre' tijden...

Spyder01
15/10/09, 01:40
Ik heb elke keer ruzie met m`n accountmanager daar. Wil max. 50 euro van de verzendkosten afdoen, dat soort onzin. Heb nu via via bij Dell een andere accountmanager gekregen, welke wel goed meedenkt en er leuke prijzen van maakt.

Het is graag of niet, als je bij HP even doorzeurt krijg je een beter systeem voor hetzelfde geld. Ze hadden zich maar eerder achter de oren moeten krabben.

BDigitinternetdiensten
15/10/09, 13:40
Ik had pas een leuke 2 weken geleden. Aanvraag voor aantal r200's
Op de site kwam ik op 800 euro ex btw uit ongeveer. Ik heb bellen erover. Krijg ik ineens een offerte van 918 ex. Heel raar! ;)

Randy
15/10/09, 14:18
Niet om het een of ander, maar zet je jezelf niet ontzettend voor schut om korting te vragen op een 'grote' order van wel 3 instapservers? In de supermarkt doe je dit toch ook niet als je 3 pakken vla koopt. Mike gefet een goed vorbeeld hoe het wel kan, door de krachten te bundelen. Al zul je dan eigenlijk allemaal eenzelfde configuratie moeten hebben om het makkelijk te maken.

De verzendkosten liggen inderdaad belachelijk hoog bij Dell. Maar dit los je op door via een partner te kopen. Ikzelf verwijs alle mensen met een losse server door naar Oxilion en dat scheelt je dan in ieder geval de verzendkosten. Misschien dat er meer Dell partners zijn hier op het forum die iets willen en kunnen betekenen.

Trouwens, iemand al met de nieuwe R210 gespeeld? Ik zoek eigenlijk een datasheet om de verschillende iDRAC kaarten te kunnen vergelijken. Anyone? Hoop dat ze nu eindelijk wel in alle browsers werken en niet enkel in IE6, FF2 en half in IE7 zoals de DRAC5 dat doet.

gjtje
15/10/09, 16:01
De mogelijkheden van iDrac 6 is een wazige vaagheid, je hebt in ieder geval de enterprise versie nodig voor een vergelijkbare functie als vroeger zoals remote console.
Misschien dat dit nog iets helpt: http://222.46.64.27/NET/iDRAC6/iDRAC6/idrac6features.htm
'k Heb alleen de, verkeerde, Express editie aangesmeerd gekregen dus welke browsers er nu mee werken weet ik niet.

Randy
22/02/10, 19:08
Iemand nog een werkende iDRAC6 link of een PDF? Ik krijg een Sjinese IIS error. Over Sjinees gesproken... f00dtime!

DutchTSE
22/02/10, 19:20
Iemand nog een werkende iDRAC6 link of een PDF? Ik krijg een Sjinese IIS error. Over Sjinees gesproken... f00dtime!

http://support.dell.com/support/edocs/software/smdrac3/idrac/idrac11mono/en/ug/html/racugc1.htm#wp51580

zocht je deze?

Hou er ook even rekening mee dat wanneer je server nu embedded BMC heeft en je wilt daar een Enterprise kit in zetten je zowel de Express als de Enterprise kit nodig hebt. Mijn accountmanager had me 2 Enterprise kits meegeleverd zonder de Express, en dat bleek niet te werken.

Mikey
22/02/10, 19:25
Hoop dat ze nu eindelijk wel in alle browsers werken en niet enkel in IE6, FF2 en half in IE7 zoals de DRAC5 dat doet.


Supported Web Browsers
Microsoft Internet Explorer 6.0 with SP2 for Windows XP, Windows 2000 Server,
Windows 2000 Pro, Windows 2003 Server Gold, Windows 2003 Server SP1,
andWindows 2003 Server SP2
Microsoft Internet Explorer 7.0 for Windows 2003 Server Gold, Windows 2003
Server SP1, Windows 2003 Server SP2, Windows Server 2008, and Windows Vista
Mozilla Firefox 2.0 on SUSE Linux Enterprise Server (SLES) 10 SP1
Mozilla Firefox 3.0 on Windows 2003 Server Gold, Windows 2003 Server SP1,
Windows 2003 Server SP2, Windows 2000 Pro, Windows XP, Windows Server 2008,
Windows Vista, Red Hat Enterprise Linux 4 and 5, SLES 9 and 10, and SLES 10 SP1


http://supportapj.dell.com/support/edocs/software/smdrac3/idrac/idrac10mono/en/ug/pdf/ug.pdf

have fun met je sninees