PDA

Bekijk Volledige Versie : hostingpakket met anonieme naamservers



Dezo
20/08/09, 23:09
Weet iemand providers (of misschien biedt je ze zelf wel aan) die gewone hostingpakketten aanbieden met anonieme naamservers zodat de host niet echt duidelijk traceerbaar is ?

aristo
20/08/09, 23:45
Ik ben benieuwd of dat kan.
Naar mijn idee is de eigenschap van nameservers dat ze persé niet anoniem zijn, omdat je ze dan toch ook onvindbaar zijn?
Als je dan wat te verbergen hebt, zou ik kiezen voor nameservers bij een heel grote partij met honderdduizenden domeinnamen, in de massa val je niet op.
En blijft me puzzelen, waarom je dit überhaupt zou willen?

Vr.gr. Eef

IT-worX
20/08/09, 23:58
Het is mij vrij onduidelijk wat je bedoeld. Als je anonieme nameservers wilt, zodat x of y niet kan zien bij welke hostingpartij je site is ondergebracht, ga je een pak mogen doen vrees ik. Een tracert/whois kan immers iedereen doen...

Mikey
21/08/09, 00:01
Vrij duidelijk toch ? ipv dat er staat ns1.mijn-sleutel.net ns2.mijn-sleutel.net ns3.mijn-sleutel.net

zoekt hij n1.adfadsfa.tld ns2.sdasdfsa.tld

Eventueel kun je ook gewoon je eigen domein ervoor gebruiken
ns1.domein.tld
ns2.domein.tld

Geen punt om dit te realiseren lijkt mij :)

AW-Hosting
21/08/09, 00:03
En dan natuurlijk ook een eigen IP-adres inclusief rDNS. Lijkt mij inderdaad vrij duidelijk.
Ik zie dan ook geen probleem om dit als ISP aan te bieden.

Keizer
21/08/09, 01:37
bnamed gebruikt als nameservers nameweb.biz, op www.nameweb.biz staat niets, maar als je die whoist dan krijg je wel weer hun firma...

als je het goed wilt doen vraag je gewoon 2 eigen ips en knal je zelf nameservers op

The-BosS
21/08/09, 04:46
En dan zie je bij een traceroute of whois op ripe db van ip nog altijd wie de hoster (eigenaar van ip's is) zoals IT-worX al aanhaalden.

Randy
21/08/09, 05:11
En dan zie je bij een traceroute of whois op ripe db van ip nog altijd wie de hoster (eigenaar van ip's is) zoals IT-worX al aanhaalden.

Eigen IP-blokje op naam zetten is ook weer niet zo'n probleem, dit doe ik in vrijwel ieder subnet. Alleen los je hier nog niets mee op. De HELO in de mailserver, de (vieze) ServerSignature die nog aan staan, etc. Wil je het echt geheel whitelabel hebben kom je op een eigen virtuele server. De IP-adressen eventueel op naam laten zetten zou weinig uit maken, omdat een pro toch wel achterhaald waar je zit.

Misschien dan Dezo uitleggen wat het werkelijke doel is?

Dezo
21/08/09, 10:39
Om even duidelijk te zijn moet je het niet zo ver gaan zoeken als Aristo .. heb niks te verbergen. Wat ik zocht was eigenlijk een hoster die ook zijn gewone hostingpakketten aanbiedt met private naamservers (meestal enkel bij resellerpakketten), zodat je niet meteen kan zien bij welke partij je gehost bent.

Ik weet ook wel dat uiteindelijk alles traceerbaar is, maar zo ver moet je het niet zoeken.

Soms krijg ik van klanten wel eens de vraag om een hostingpakket en ik wil niet meteen een resellerpakket, vandaar de vraag. Maar ik wil ook niet dat ze bij een tracert meteen zouden ontdekken bij wie ze gehost zijn.

marsipulami
21/08/09, 10:43
ik zou gewoon een topic openen bij aanbiedingen gezocht. Zijn vast hosters hier die je private nameservers kan geven

GlobalServe
21/08/09, 10:56
Volgens mij is dit makkelijk aan te bieden.
Gewoon zoals Mikey zegt doen...

Geert-Jan
21/08/09, 11:17
Maar ik wil ook niet dat ze bij een tracert meteen zouden ontdekken bij wie ze gehost zijn.

Hoe doe je dat dan bij een tracert op de dns server?

Cakkie
21/08/09, 11:28
Gewoon met glue records kom je toch al een heel eind? 90% van de mensen weet niet eens wat een nameserver is, laat staan wat een traceroute of een ripe query is. Ze zien enkel (als ze daar dan al eens naar zouden zien) de nameservers staan in de whois van hun domein.

Dezo
21/08/09, 11:38
ik zou gewoon een topic openen bij aanbiedingen gezocht. Zijn vast hosters hier die je private nameservers kan geven

Als er hosters zijn die dit aanbieden mogen ze het hier ook zeggen. Of als je er kent mag je die ook altijd vermelden.

eweps
21/08/09, 12:22
Als er hosters zijn die dit aanbieden mogen ze het hier ook zeggen. Of als je er kent mag je die ook altijd vermelden.

Daar is het aanbiedingen forum voor, hier (en via PM) mogen bedrijven je geen aanbieding doen.

Pur
21/08/09, 12:44
ik zou gewoon een topic openen bij aanbiedingen gezocht. Zijn vast hosters hier die je private nameservers kan geven

Heeft SIDN geen regeltje dat je niet standaard ns.domein.tld mag aanmaken voor je klanten die verwijzen naar nameservers die al een ander glue record hebben?

marsipulami
21/08/09, 13:44
Heeft SIDN geen regeltje dat je niet standaard ns.domein.tld mag aanmaken voor je klanten die verwijzen naar nameservers die al een ander glue record hebben?

Daar zou ik zo geen antwoord op hebben

Wouter-Ospito
23/08/09, 12:49
Je kan dit inderdaad gewoon onder je eigen domein doen (wel even glue registreren bij SIDN in dat geval, maar dat is ook niet zo spannend). Mocht dat niet wenselijk zijn dan hebben wij bijvoorbeeld ook een anoniem geregistreerd domein waar dit onder zou kunnen draaien, gebruiken we ook wel voor resellers en mensen die secondary DNS los bij ons afnemen. Lijkt me niet zo heel lastig dus...


Heeft SIDN geen regeltje dat je niet standaard ns.domein.tld mag aanmaken voor je klanten die verwijzen naar nameservers die al een ander glue record hebben?

Lijkt me sterk. Voor een groot DNS cluster waar verschillende partijen hun DNS op draaien kan je niet eisen dat die allemaal de DNS onder dezelfde domeinnaam laten draaien.