PDA

Bekijk Volledige Versie : Versio



juuljuul123
20/08/09, 15:22
Ik wil een reseller pakket bij Versio kopen, Raden jullie het me aan of af?

Juul

marsipulami
20/08/09, 15:30
Wat voor eisen stel je, laten we het daar eens over hebben

AW-Hosting
20/08/09, 15:30
Ik denk dat je op Webhostingtalk.nl weinig mensen zal tegenkomen die iets hebben aangeschaft bij Versio. Sowieso zitten er hier veel webhosters, dus een echt neutraal antwoord is moeilijk te verwachten.

Zoals ik zelf zeg, en hier ook door vele op het forum steeds gezegd wordt: Pay peanuts, get monkeys.

Vooral als je andere mensen hosting gaat aanbieden via dit resellerpakket is het aan te raden om voor een hoster te gaan met een iets degelijker platform, geen maximum resources die gebruikt mogen worden, geen overvolle servers waarvan de resources tegen hun limieten aanzitten en dergelijke.

juuljuul123
20/08/09, 15:36
Ik denk dat je op Webhostingtalk.nl weinig mensen zal tegenkomen die iets hebben aangeschaft bij Versio. Sowieso zitten er hier veel webhosters, dus een echt neutraal antwoord is moeilijk te verwachten.

Zoals ik zelf zeg, en hier ook door vele op het forum steeds gezegd wordt: Pay peanuts, get monkeys.

Vooral als je andere mensen hosting gaat aanbieden via dit resellerpakket is het aan te raden om voor een hoster te gaan met een iets degelijker platform, geen maximum resources die gebruikt mogen worden en dergelijke.

Het is niet echt voor hosting aan te bieden maar voor meerde eigen site's te hosten.

eXtreme Service
20/08/09, 16:06
Wel, als je kan leven met de dingen die te lezen zijn op hun eigen website onder: Versio.ISPStatus.info waarom niet?
(Ik zou het niet kunnen...)

®on
20/08/09, 16:57
Ik wil een reseller pakket bij Versio kopen, Raden jullie het me aan of af?

Juul
Verkeerd forumdeel.

Google versio en je krijgt voldoende hits om verdere ervaringen te lezen.

t.bloo
20/08/09, 17:26
(Ik zou het niet kunnen...)

Je denkt toch niet dat er bij andere hosters geen werkzaamheden en storingen zijn? Juist heel netjes om melding te maken van relevante zaken.

DutchTSE
20/08/09, 17:32
Wel, als je kan leven met de dingen die te lezen zijn op hun eigen website onder: Versio.ISPStatus.info waarom niet?
(Ik zou het niet kunnen...)

De ene hoster meld 50% van zijn storingen/onderhoudswerkzaamheden niet, zij doen dit wel. Zelfs kleine performance zaken van 2-3 minuten worden vermeld.

Versio is verder een goede webhoster getuige de ervaringen op ispgids.com, zeker voor de prijzen die ze vragen.

Geert-Jan
20/08/09, 17:35
Versio is verder een goede webhoster getuige de ervaringen op ispgids.com, zeker voor de prijzen die ze vragen.

Geloof je die allemaal, of heb je andere fora niet gelezen? Maar de vraag blijft i.d.d., voor welk doel zoek je een webhoster?

DutchTSE
20/08/09, 17:55
Geloof je die allemaal, of heb je andere fora niet gelezen? Maar de vraag blijft i.d.d., voor welk doel zoek je een webhoster?

Heb andere fora inderdaad niet gelezen. Verder is 99,9% van de recenties op ispgids en andere vergelijkingssites overdreven en geschreven op de momenten dat klanten net klant waren en ze blij waren ;)

eXtreme Service
20/08/09, 18:34
Ja, heel netjes om alle storingen te vermelden (zoals het zou moeten bij iedereen). Alleen wou ik even verwijzen naar het feit dat het nogal frequent is en dat de TS dit misschien in overweging moest nemen.
Overigens wie zegt dat het alle storingen zijn?

juuljuul123
25/08/09, 17:47
Dus volgens jullie moet ik het niet bij hun doen?

DutchTSE
25/08/09, 18:27
Ja, heel netjes om alle storingen te vermelden (zoals het zou moeten bij iedereen). Alleen wou ik even verwijzen naar het feit dat het nogal frequent is en dat de TS dit misschien in overweging moest nemen.
Overigens wie zegt dat het alle storingen zijn?

Zo te zien is het 1 server geweest die het wat te druk heeft gehad waardoor hij enkele keren wat storing heeft gehad.. Nadat dit bij hun bekend was is deze server overgezet naar nieuwe hardware en was het opgelost?

Voor de prijs/hoeveelheid ziet het er interessant uit, kwaliteit en service kan ik niks over zeggen want ik heb geen ervaring met ze (duh ;))

Randy
25/08/09, 19:20
Ik zie wel een aantal kromme bepalingen in de Algemene Voorwaarden (http://www.versio.nl/algemenevoorwaarden.php):

3.1.1. De cliënt zal zijn webhosting faciliteiten niet gebruiken of verhuren voor zaken die de server te veel belasten.
- Wat is 'niet te zwaar belasten'. Volgens de voorwaarden is dit naar mening van Versio, zonder dat hier voorbeelden aan genoemd zijn.

3.3.2. Nieuwsbrieven en emails die naar meerdere ontvangers tegelijk worden verstuurd moeten altijd een link bevatten waarmee de ontvanger van de email zich kan uitschrijven en geen emails meer ontvangt van de cliënt.
3.3.3. Versio kan een boete uitschrijven van €49,95 als de cliënt zich niet aan punt 3.3.2. houdt. Als de cliënt weigert te betalen wordt dit gezien als een reden om de overeenkomst te ontbinden.
- Dus als ik een e-mail naar twee collega's binnen hetzelfde domein stuur moet ik een uitschrijflink toevoegen? Moet mijn Outlook hierop reageren? De wet is hier al duidelijk lijkt me. Een verwijzing daarheen met weglating van het tweede deel zal afdoende zijn.

4.1 Domeinen die cliënt bij Versio registreert worden standaard op de naam van Versio geregistreerd, tenzij de cliënt dit aangeeft in zijn of haar klanten panel.
- Dit is zelfs tegen de regels van de SIDN in, al is Versio zelf geen deelnemer en werkt met tussenpartijen.

Ik pik er even wat uit. Ook een vreemde is 3.8. Bij zakelijke hosting zou dit nog wel kunnen, maar bij B2C/Particulieren is dit onredelijk bezwarend.

rgh
25/08/09, 22:56
Bij 4.1 nog een opmerking.

Als je een .be domeinnaam daar vastlegt komt hij dus op naam van Versio te staan, staat ook in voorwaarde. Het is goed mogelijk om domeinnaam op jouw naam te krijgen, moet je hun een mailtje sturen. Maar voor de .be domeinnaam moet je hier dan wel weer houderswijzigingskosten voor betalen.

Dit is niet toegestaan volgens dns.be maar hun kunnen er niets aan doen omdat ze niet rechtstreeks hier wat aan doen. En het bedrijf waar Versio de domeinnamen registreert weigert hier tegen op te treden.

Zo ben je dus dubbele kosten kwijt voor wijzigen .be domeinnaam op hun naam.

Verder komt het af en toe eens voor dat ze geen klanten aannemen omdat de server vol zit.

DutchTSE
26/08/09, 07:28
Ik zie wel een aantal kromme bepalingen in de Algemene Voorwaarden (http://www.versio.nl/algemenevoorwaarden.php):

3.1.1. De cliënt zal zijn webhosting faciliteiten niet gebruiken of verhuren voor zaken die de server te veel belasten.
- Wat is 'niet te zwaar belasten'. Volgens de voorwaarden is dit naar mening van Versio, zonder dat hier voorbeelden aan genoemd zijn.

3.3.2. Nieuwsbrieven en emails die naar meerdere ontvangers tegelijk worden verstuurd moeten altijd een link bevatten waarmee de ontvanger van de email zich kan uitschrijven en geen emails meer ontvangt van de cliënt.
3.3.3. Versio kan een boete uitschrijven van €49,95 als de cliënt zich niet aan punt 3.3.2. houdt. Als de cliënt weigert te betalen wordt dit gezien als een reden om de overeenkomst te ontbinden.
- Dus als ik een e-mail naar twee collega's binnen hetzelfde domein stuur moet ik een uitschrijflink toevoegen? Moet mijn Outlook hierop reageren? De wet is hier al duidelijk lijkt me. Een verwijzing daarheen met weglating van het tweede deel zal afdoende zijn.

4.1 Domeinen die cliënt bij Versio registreert worden standaard op de naam van Versio geregistreerd, tenzij de cliënt dit aangeeft in zijn of haar klanten panel.
- Dit is zelfs tegen de regels van de SIDN in, al is Versio zelf geen deelnemer en werkt met tussenpartijen.

Ik pik er even wat uit. Ook een vreemde is 3.8. Bij zakelijke hosting zou dit nog wel kunnen, maar bij B2C/Particulieren is dit onredelijk bezwarend.
Beetje zeuren om te kunnen zeuren? :rolleyes:

Het stukje "te zwaar belasten" komt in elke webhostingprovider zijn AV terug, en dit is altijd naar beoordeling van $hoster. Anders wordt het een ja/nee spelletje.

Nieuwsbrieven en emails wordt natuurlijk gewoon "opbokken met je spam anders wordt je afgesloten" mee bedoelt, maar dat wist je zelf ook wel :)

Wat betreft eigen naam registeren: het zij zo, wil je je domeinen op eigen naar gewoon even aangeven en klaar.. en anders gewoon geen klant worden en 1 van de andere 4000 bedrijven kiezen.

DC^
26/08/09, 07:58
Heb geen ervaringen met versio.

Wat je misschien beter kan doen is een aanbieding in het aanbiedingen forum aan te vragen hier op Webhostingtalk. Er zijn vast wel hosters die jou een mooie aanbieding kunnen doen.

Bashir
26/08/09, 21:56
Hoi Juul,

Je vraagt op een forum met allerlei hosting aanbieders wat zij van Versio vinden, het antwoord kan je dan natuurlijk zelf raden.

Je kunt ervaringen van klanten over onze diensten vinden op: http://www.ispgids.com/ervaringen/versio en http://www.webhosters.nl/webhosting-providers/versio/ervaringen/

Ook kun je even Googlen op "Versio.nl" en je zult tientallen positieve ervaringen lezen op allerlei fora en blogs.

Wil je domeinen registreren op je eigen naam, log dan even in in je klanten panel en vul bij "Uw Domeinen" bij "Standaard Houdergegevens" je eigen gegevens in, alle domeinen die je registreert en verhuist komen dan op je eigen naam.

Mochten onze diensten je toch niet bevallen, wij bieden je 14 dagen geld terug garantie. Ik heb al begrepen dat je bij ons een pakket hebt besteld, test dit uit en mocht er iets niet bevallen dan kun je altijd je geld terug vragen.

t.bloo
26/08/09, 22:15
Er zijn vast wel hosters die jou een mooie aanbieding kunnen doen.

maar dan zit de aanvrager nog steeds met de vraag "is die aanbieding een goede keuze"

®on
26/08/09, 22:54
Mochten onze diensten je toch niet bevallen, wij bieden je 14 dagen geld terug garantie.
Voor de kritische noot :
http://www.webhostingtalk.nl/domeinnamen-algemeen/151977-hosting-partij-voert-verhuizing-niet-uit.html

Bashir
26/08/09, 23:05
Hoi Ron,

Domein registraties of verhuizingen vallen niet onder de geld terug garantie die wij bieden. Shared hosting & reseller hosting vallen hier wel onder, en dat is waar Juul het hier over heeft.

®on
26/08/09, 23:09
Domein registraties of verhuizingen vallen niet onder de geld terug garantie die wij bieden.
Consument leest: "diensten". Definieer dan duidelijker wat wel en wat niet onder de regeling valt. Op deze manier is dat het niet.

daveww
27/08/09, 10:02
Consument leest: "diensten". Definieer dan duidelijker wat wel en wat niet onder de regeling valt. Op deze manier is dat het niet.Hier ben ik het geheel mee eens.

Voor de consument is alles wat hij/zij afneemt een dienst; webhosting, resellerhosting, domeinnamen, dedicated.

Indien domeinnamen er buiten vallen had dit duidelijk erbij vermeld moeten worden.

brammetjeh
16/08/10, 10:52
Beste..

Ik was ooit bij versio. grappige partij maar niet erg betrouwbaar. En maken van een probleem al snel jouw probleem. ik had het niet gedaan...

Wil je hier meer info over pm me dan ff