PDA

Bekijk Volledige Versie : Cpanel wachtwoord versturen



rob.p
15/08/09, 09:23
Hallo ik heb een vraag over cpanel.

Het valt mij op dat als ik in cpanel account aanmaak er geen wachtwoord voor dat account wordt verstuurd naar de eigenaar van het account. Of naar mij. (dat laaste maakt nog niet zoveel uit.

Directadmin doet dit echter wel.

Mijn vraag is dan ook is het mogelijk dat het wachtwoord van een account automatische wordt verstuurd naar de klant als het account wordt aangemaakt.

Alvast erg bedankt voor reacties.
MVT Rob

ichosting
15/08/09, 10:18
Voor zover ik weet (correct me if i'm wrong), zit dit niet standaard in Cpanel.

Je zou even naar dit (http://www.premierwebsitesolutions.com/scripts/postwwwacct/) kunnen kijken

(staan trouwens nog meer leuke scripts)

dreamhost_nl
15/08/09, 19:28
Je bedoelt dit type e-mails ?



+===================================+
| New Account Info |
+===================================+
| Domain: xxxxxxxxxx.nl
| Ip: xx.xx.xx.xx (n)
| HasCgi: y
| UserName: xxxxxxxxxx
| PassWord: TyC+9&X
| CpanelMod: x3
| HomeRoot: /home
| Quota: 2000 Meg
| NameServer1: ns1.xxxxxxxxxx
| NameServer2: ns2.xxxxxxxxxx
| NameServer3: ns3.xxxxxxxxxx
| NameServer4:
| Contact Email:
| Package: xxxxxxxxxx
| Feature List: default
| Language: dutch
+===================================+
Account was setup by: root (root)


Het e-mail adres kun je ingeven in : WHM -> Server Contacts -> Change System Mail Preferences (voor de e-mail aan jezelf). Indien je bij "Contact Email" een e-mail adres invult wordt de e-mail ook verstuurt naar dat e-mail adres.

rob.p
15/08/09, 21:52
Ja deze mails bedoel ik. Alleen als ik zoon email krijg nu staat er bij wachtwoord ****** dus deze is niet zichtbaar.

Dus als iemand weet hoe ik deze zichtbaar kan kan zetten zou heel mooi zijn.

Met vriendelijke Groeten Rob

marsipulami
15/08/09, 22:07
mss dat je ergens moet aanvinken dat je een nieuw wachtwoord moet genereren? ik kan me voorstellen dat hij bestaande wachtwoorden niet laat zien.

maar dat gezegd hebbende: ik heb nog nooit met CPanel gewerkt dus mss is dat het niet

rob.p
15/08/09, 23:03
Het gaat er juist om dat als er in dit geval door wefact automatische een account wordt aangemaakt in Cpanel.

Het wachtwoord van het nieuwe account niet wordt verstuurd.
Hierdoor weet dus niemand het wachtwoord.

het lijkt mij dat meer mensen tegen dit probleem hebben aangelopen.
Zo als dreamhost_nl al liet zien, Dat is het formulier dat normaal gestuurd wordt alleen bij mij staat op de plek van wachtwoord. ****** het wachtwoord is dus niet zichtbaar.

dreamhost_nl
16/08/09, 13:06
Grappig dat mensen die nog nooit met cPanel gewerkt hebben denken dit "probleem" op te kunnen oplossen... :D

Dat is gewoon een optie in cPanel die je aan of uit kunt vinken :

WHM -> Server Configuration -> Tweak Stettings -> Security

"Send passwords in plaintext over email when creating a new acccount. Enabling this option is a security risk."

Vink die optie aan.

marsipulami
16/08/09, 14:26
Grappig dat mensen die nog nooit met cPanel gewerkt hebben denken dit "probleem" op te kunnen oplossen... :D

Dat iemand nog nooit ergens mee gewerkt heeft wil niet zeggen dat hij/zij de oplossing niet kan bieden.