PDA

Bekijk Volledige Versie : facturatie systeem, beta testers gezocht



Mikey
11/08/09, 18:38
Wij zijn op zoek naar personen die interesse hebben om mee te testen aan een nieuwe e-facturatie pakket. Dit pakket wordt gehost en is dus niet om zelf te hosten.

Alle basis functionaliteiten zitten erin. Pakket zal gaandeweg doorontwikkeld worden naar eigen inzicht.

Voor diegene die interesse heeft hebben we de volgende aanbieding:
Per verzonden/ aangemaakte factuur € 0,20
Per verzonden herinnering € 0,05
De eerste 25 facturen met bijhorende herinneringen zijn gratis.

Normaal geld er een minimum tarief van 2,95 ex btw per maand.

Een kleine impressie is hier te vinden:
http://www.e-facturatie.net/c/impressie/

Nieuwsgierig, of weet u iemand die wellicht interesse heeft ?
Een berichtje kan achtergelaten worden of hier op het forum, of via de e-mail (m.hoffs@mijn-sleutel.com).

Spyder01
11/08/09, 18:50
Mike,

Een vraag uit nieuwsgierigheid: Wat maakt volgens jou jullie e-fact dienst beter als de andere aanbieders? Enig idee van de pricing, buiten dat wat je al vermeld hebt hier?

Mikey
11/08/09, 19:11
Als we beter waren dan de rest hoefde we ook niet te testen. Laten we voorop stellen dat elk pakket zowel zijn voor als nadelen heeft.

Er wordt vanuit onze kant ontwikkeld vanuit het oogpunt "gebruik", misschien dat daar wat kleine praktische dingetjes in kunnen zitten die net iets anders zijn dan bij andere pakketten.

ju5t
11/08/09, 20:21
Hoe moet ik dit pakket zien? Als vervanger voor bijvoorbeeld Reeleezee?

BramuS
11/08/09, 21:20
Kan er meer info gegeven worden omtrent de functionaliteit, en is er misschien ergens een handleiding online te vinden? Heb namelijk al eens getest met WeFact, maar is niet echt wat ik zoek, misschien dat dit iets is, maar graag eerst meer info indien mogelijk.

Mikey
11/08/09, 22:08
Hoe moet ik dit pakket zien? Als vervanger voor bijvoorbeeld Reeleezee?

Je zou het kunnen zien als de factuur variant. Echter zijn we nog niet zover dat offertes en pro-forma's eruit komen rollen. Het pakket passen we toe voor verschillende handels ondernemingen en een wederopbouw van ons bestaand pakket wat door onze eigen groei compleet uit zijn jas gegroeid was.

Qua opzet en factuur regels is er koppeling en feedback geweest met een accountant in opleiding en bijhorende docent. Denk hierbij aan betalingskortingen, factuurkortingen, deelbetalingen en factuur creditatie.

DC^
12/08/09, 00:38
Dus je beheert het facturatie systeem zoals het op dit moment is niet zelf, en dat lijkt me toch een reden om daar niet voor dit systeem te kiezen.

Ik zal vast niet de enige zijn die zo denkt misschien is dit een reden om het facturatie systeem te verhuren/verkopen.

Misschien kan je wat meer uitleg geven over hoe je erop bent gekomen om het facturatie systeem de klant te laten betalen per factuur, herinnering etc.

Is er misschien ook een online demo beschikbaar zodat je hem kan testen ?
Edit: Was nog wat vergeten te zeggen: Voor de rest is het een mooi systeem.

Randy
12/08/09, 00:51
Verschillende zaken waarom ik dit niet zou kiezen. Ik zal ze maar niet noemen hier... Hoe zit het met de databeveiliging op transportniveau en wordt er op z'n minst gebruik gemaakt van SSL of VPN? Laat je externe audits doen op de veiligheid?

Mikey
12/08/09, 00:51
Dus je beheert het facturatie systeem zoals het op dit moment is niet zelf, en dat lijkt me toch een reden om daar niet voor dit systeem te kiezen.

Wij hebben het zelf opgezet.




Ik zal vast niet de enige zijn die zo denkt misschien is dit een reden om het facturatie systeem te verhuren/verkopen.


?



Misschien kan je wat meer uitleg geven over hoe je erop bent gekomen om het facturatie systeem de klant te laten betalen per factuur, herinnering etc.

De klant voor wie de factuur bedoeld is betaald deze kosten niet. Deze kosten zijn voor diegene die het systeem gebruiken. Neem jezelf als voorbeeld. De facturatie doe je vanuit e-facturatie. Jouw klant krijgt de factuur en eventuele aanmaningen. Deze handelingen, nieuwe factuur en aanmaning, kosten jou als gebruiker geld.

Er is bewust gekozen voor een lage instap, de 2,95 maandelijks zijn terugkerende bedragen per maand. Dit is het minimale bedrag, naarmate je meer facturen en aanmaningen naar je klanten gaat sturen zal dit bedrag overschreden kunnen worden. Dan wordt het nieuwe bedrag in rekening gebracht.

Stel:
je stuurt in augustus 12 facturen: (2,40)
Dit zit onder de 2,95, voor de maand augustus betaal je dus 2,95
in september verstuur je nog eens 13 facturen (2,60)
daarbij stuur je in september rondom dag 35 voor de openstaande facturen een aanmaning. Van de vorige facturen stonden er nog 9 open. (0,45)

Deze maand zijn je kosten dus 3,05. Dit is hoger dan het standaard maandbedrag en er zal dan ook 3.05 in rekening gebracht worden.




Is er misschien ook een online demo beschikbaar zodat je hem kan testen ?
pm

Spyder01
12/08/09, 01:06
Je begrijpt het bericht van DC^ verkeerd.


Dus je beheert het facturatie systeem zoals het op dit moment is niet zelf, en dat lijkt me toch een reden om daar niet voor dit systeem te kiezen.

Hij bedoeld volgens mij dat jullie het beheren en de klant zelf dat niet kan. O.a. het feit dat jullie hem dan hosten.



Ik zal vast niet de enige zijn die zo denkt misschien is dit een reden om het facturatie systeem te verhuren/verkopen.


Hierbij bedoeld hij dus vermoedelijk het verkopen per licentie, zodat de klant hem op zijn / haar eigen hostingomgeving kan draaien.




Misschien kan je wat meer uitleg geven over hoe je erop bent gekomen om het facturatie systeem de klant te laten betalen per factuur, herinnering etc.


Op deze basis werken ook andere grote partijen die online facturering aanbieden, er zijn ook een aantal die gewoon een vast maandbedrag hebben op staffelbasis waardoor de kostprijs per factuur erg laag is. Dus dat voor deze opzet gekozen word vind ik niet vreemd.

DC^
12/08/09, 01:10
Wij hebben het zelf opgezet.

De klant voor wie de factuur bedoeld is betaald deze kosten niet. Deze kosten zijn voor diegene die het systeem gebruiken. Neem jezelf als voorbeeld. De facturatie doe je vanuit e-facturatie. Jouw klant krijgt de factuur en eventuele aanmaningen. Deze handelingen, nieuwe factuur en aanmaning, kosten jou als gebruiker geld.

Er is bewust gekozen voor een lage instap, de 2,95 maandelijks zijn terugkerende bedragen per maand. Dit is het minimale bedrag, naarmate je meer facturen en aanmaningen naar je klanten gaat sturen zal dit bedrag overschreden kunnen worden. Dan wordt het nieuwe bedrag in rekening gebracht.

Stel:
je stuurt in augustus 12 facturen: (2,40)
Dit zit onder de 2,95, voor de maand augustus betaal je dus 2,95
in september verstuur je nog eens 13 facturen (2,60)
daarbij stuur je in september rondom dag 35 voor de openstaande facturen een aanmaning. Van de vorige facturen stonden er nog 9 open. (0,45)

Deze maand zijn je kosten dus 3,05. Dit is hoger dan het standaard maandbedrag en er zal dan ook 3.05 in rekening gebracht worden.



pm

Ja, Ik snap de opzet alleen heb mijn ding niet zo goed heb beschreven op sommige punten, heb vandaag een lange dag gehad en misschien een beetje te snel getypt waardoor ik bepaalde dingen niet zo goed heb uitgelegt.

In ieder geval bedankt voor de verdere uitleg.

Mikey
12/08/09, 01:14
Hij bedoeld volgens mij dat jullie het beheren en de klant zelf dat niet kan. O.a. het feit dat jullie hem dan hosten.



Hierbij bedoeld hij dus vermoedelijk het verkopen per licentie, zodat de klant hem op zijn / haar eigen hostingomgeving kan draaien.

Er is zeer bewust voor een hosted omgeving gekozen, als is het alleen al dat bij fouten voor iedereen hetgeen gelijk rechtgetrokken kan worden. Er zo zijn er tal van voorbeelden waar een hosted omgeving zo zijn voordelen heeft. En ok zeker zo zijn nadelen. Er is op gebied van uitbreidbaarheid, backups en veiligheid dan ook goed nagedacht.

Wanneer het definitief online gaat zal er op het gehele domein een wildcard ssl certificaat opgesteld wordt. Deze dekt gelijk alle administraties. Het systeem kan zowel in de breedte en de lengte geupgrade worden. Extra webservers of database servers is in alle gevallen geen enkel probleem. Mocht er ondanks alle maatregelen toch een mogelijkheid zijn om misbruik te kunnen maken van het systeem dan geld dat enkel voor de administratie waar hij of zij voor ingelogd is.

Pak hierbij tevens de vragen van randy samen.

PeterT
12/08/09, 02:23
Maar feitelijk geef je dus je gehele (financiële) klantenadministratie uit handen aan een concullega. Dat zou mij zelf niet heel prettig lijken.
Zijn er plannen om het na de testfase wel zelf te laten hosten?

Mikey
12/08/09, 10:49
Maar feitelijk geef je dus je gehele (financiële) klantenadministratie uit handen aan een concullega. Dat zou mij zelf niet heel prettig lijken.

En gelukkig gaan we ook niet enkel in op de hosting branche. Ik zie hier dan ook geen enkele belemmering. Al zou in bovenstaand geval ieder zijn eigen mening erin hebben :)



Zijn er plannen om het na de testfase wel zelf te laten hosten?

Je antwoord heb ik een vorige antwoord al gegeven.

gjtje
12/08/09, 11:09
Met wie hebben jullie samengewerkt om dit te realiseren?
Een facturatie pakket is meer dan een verzameling pagina's om producten, klanten en facturen in te voeren. Het gaat vooral om strakke business rules die o.a. voorkomen dat je gaat zitten prutsen waardoor je hele administratie fout is, met kans op grote boetes.

Mikey
12/08/09, 11:11
Zoals reeds eerder aangegeven:

Qua opzet en factuur regels is er koppeling en feedback geweest met een accountant in opleiding en bijhorende docent. Denk hierbij aan betalingskortingen, factuurkortingen, deelbetalingen en factuur creditatie.

PeterT
12/08/09, 13:03
Je antwoord heb ik een vorige antwoord al gegeven.

Je geeft aan dat er bewust gekozen is voor een hosted omgeving, niet dat er geen plannen zijn het zelf te laten hosten. Enfin, duidelijk, niet iets waar wij in zouden willen stappen :)

Thunderbite
12/08/09, 14:26
Ik houd al deze informatie ook liever voor mijzelf en in mijn eigen omgeving dan hier een hosted oplossing voor te kiezen. En om ook nog een bedrag te betalen per aangemaakte factuur/herrinering vind ik ook een beetje overbodig. Mijn tijd zit er al in en die is duur genoeg.

Maar dat is mijn mening...

®on
12/08/09, 15:01
Guys,

er wordt gevraagd om betatesters, niet om meningen over de prijstelling, de wel/niet hosted vorm en verder.

Meningen als tester zul je ongetwijfeld kwijt kunnen via m.hoffs@mijn-sleutel.com.

The-BosS
12/08/09, 16:01
Misschien ook iets om even te melden voor welke landen (btw tarieven) dit gebruikt kan worden. Want BTW in Nederland en Belgie zijn niet gelijk, of kan dit bvb zelf ingesteld worden in het systeem. Is er ook een mogelijkheid om invoices van leveranciers in te geven om een totaal beeld te krijgen op omzet en winst. En indien het laatste mogelijk is, is er dan de mogelijkheid om btw listings; btw aangiftes; etc te tonen (op te slaan; te printen).

Triloxigen
12/08/09, 16:57
Overweeg een (gui) designer, dit kan je pakket serieus aantrekkelijker maken voor de leek.

Mikey
12/08/09, 18:29
Misschien ook iets om even te melden voor welke landen (btw tarieven) dit gebruikt kan worden. Want BTW in Nederland en Belgie zijn niet gelijk, of kan dit bvb zelf ingesteld worden in het systeem.

op dit moment zijn 6%, 19%, 20% en 21% al aanwezig. Indien nodig kunnen we zonder problemen extra btw tarieven toe voegen.



Is er ook een mogelijkheid om invoices van leveranciers in te geven om een totaal beeld te krijgen op omzet en winst. En indien het laatste mogelijk is, is er dan de mogelijkheid om btw listings; btw aangiftes; etc te tonen (op te slaan; te printen).

Stap voor stap :)

The-BosS
13/08/09, 00:46
op dit moment zijn 6%, 19%, 20% en 21% al aanwezig. Indien nodig kunnen we zonder problemen extra btw tarieven toe voegen.

Ik zou je aanraden om 0% intracommunautaire regeling of medecontract er ook in te steken.

Mikey
13/08/09, 10:48
Je kan voor een klant aangeven of hij wel of niet btw plichtig is.

Mikey
13/08/09, 11:32
// edit was dit nog vergeten toe te voegen, zag dat ik gisteren zowieso een fout gemaakt had:

op dit moment zijn 0%, 6%, 19%, 20% en 21% al aanwezig.