PDA

Bekijk Volledige Versie : filezilla op windows server 2008



Azziej
10/08/09, 12:18
Hallo allemaal!

Voel me zelf ontzettend stom op dit moment.
Dat ik niet eens een ftp servertje kan installeren!

Filezilla, Windows Server 2008..

Filezilla geinstalleerd werkt perfect over LAN

Poort 21 geforward naar de server, default 21.
Poort 5000:5100 geforward naar de server, default 5000.

Poort 21 en 5000:5100 geopent in router firewall.

Filezilla applicatie toegevoegd in "firewall met advanced security" op de server 2008 bak voor domein, prive en openbaar.

Nu kan ik inloggen op de server, maar bij het ophalen van de file list krijg ik niks.

Wat vergeet ik? :unsure:

DC^
10/08/09, 12:41
Heb je je account wel rechten gegeven tot bepaalde mappen die je wilt openen ?

vuwit
10/08/09, 13:14
Bestaat de home-dir wel? en inderdaad rechten even controleren.

EDIT: LAN werkt wel, dus dan zal de home-dir wel bestaan, misschien in de client even kijken of je niet active FTP gebruikt? probeer eens PASV mode?

Azziej
10/08/09, 14:50
Heb je je account wel rechten gegeven tot bepaalde mappen die je wilt openen ?

Het account ingelogt op de server heeft alle rechten inderdaad.


Bestaat de home-dir wel? en inderdaad rechten even controleren.
EDIT: LAN werkt wel, dus dan zal de home-dir wel bestaan, misschien in de client even kijken of je niet active FTP gebruikt? probeer eens PASV mode?

Ik gebruik PASV mode.
Met Transit op de mac en SmartFTP op windows kan ik met beide connecten en inloggen en daarna is het game-over.

SmartFTP Foutmelding:
...
...
MLSD
De software op de hostcomputer heeft een verbinding verbroken.
Server Closed Connection

nick@dcoostkamp
11/08/09, 14:59
pasv is de schuldige denk ik, ben je zeker dat filezilla die poorten gebruikt.
Kan je de firewall 2 sec disabelen (eventueel met alleen een notebook verbonden aan de server) en checken of het werkt. dan weetje of het de firewall is of de filezilla / ftp opstelling.

Overgens is de nieuwe FTP van 2008 wel goed (down te loaden van www.iis.net).

The-BosS
11/08/09, 17:04
Misschien is het ook verstandig om eens in de (debug) logs van de server zelf te kijken wat de eventuele fout zou kunnen zijn. De MLSD fout heeft inderdaad te maken met de pasive poorten die gebruikt worden, dus ik zou eens proberen wat Nick voorstelde om even zonder firewall te proberen.

oehTie
11/08/09, 19:29
vaak krijg je random poorten als pasv begint.. Kan je handmatig opgeven welke poorten voor pasv gebruikt mogen worden?

Azziej
12/08/09, 16:31
pasv is de schuldige denk ik, ben je zeker dat filezilla die poorten gebruikt.
Kan je de firewall 2 sec disabelen (eventueel met alleen een notebook verbonden aan de server) en checken of het werkt. dan weetje of het de firewall is of de filezilla / ftp opstelling.

Overgens is de nieuwe FTP van 2008 wel goed (down te loaden van www.iis.net (http://www.iis.net)).

Ja ik kan opgeven in filezilla welke poorten hij moet gebruiken. Daar heb ik dus 5000 tot 5100 ingevuld. Ik weet zeker dat het iets is op server 2008 want op een xp machine werkt het perfect.



Misschien is het ook verstandig om eens in de (debug) logs van de server zelf te kijken wat de eventuele fout zou kunnen zijn. De MLSD fout heeft inderdaad te maken met de pasive poorten die gebruikt worden, dus ik zou eens proberen wat Nick voorstelde om even zonder firewall te proberen.

Ik gaat het morgen is proberen dan ben ik weer op de zaak. Ik denk idd ook dat de firewall de schuldige is.
Maar ik heb ook alles toegevoegd aan de firewall inclusief alle poorten en het programma executable.


vaak krijg je random poorten als pasv begint.. Kan je handmatig opgeven welke poorten voor pasv gebruikt mogen worden?

Ja kan dat handmatig aangeven in een speciaal gedeelte van filezilla. Poort 5000 tot 5100..

Azziej
13/08/09, 12:52
Na het uittesten van de FTP Server zonder firewall heb ik hetzelfde effect.
Kan gewoon connecten en inloggen en daarna word ik gedisconnect met dezelfde melding:

..
MLSD
De software op de hostcomputer heeft een verbinding verbroken.
Server Closed Connection

oehTie
13/08/09, 12:56
als je precies na de login verbroken wordt duid dit vaak op een fout wachtwoord of useraccount zonder inlogrechten. Uit veiligheidsoverweging krijg je dan geen "login incorrect" maar gewoon gelijk een disconnect te zien.

Azziej
13/08/09, 13:34
als je precies na de login verbroken wordt duid dit vaak op een fout wachtwoord of useraccount zonder inlogrechten. Uit veiligheidsoverweging krijg je dan geen "login incorrect" maar gewoon gelijk een disconnect te zien.

Zoals in mijn eerste post vermeld staat, kan ik via lan gewoon gebruik maken van FTP, alles werkt zonder fouten.
Gebruikersnaam en Wachtwoord zijn dus correct.
Gebruikersnaam waarmee ik inlog op de FTP heeft alle rechten:
Files: Read, Write, Delete, Append.
Directory's: Create, Delete, List, +SubDirs.
Server & FTP Server Software draait onder Administrator en heeft dus ook de rechten om overal bij te kunnen komen.

Heeft de nieuwe FTP van microsoft ook user account management en user directory's?
Zodat het dus heel simpel is voor een administratieve medewerk-er/ster om gebruikers toe te voegen en directory's aan die gebruikers toe te kennen?

The-BosS
13/08/09, 14:33
Heeft de nieuwe FTP van microsoft ook user account management en user directory's?
Zodat het dus heel simpel is voor een administratieve medewerk-er/ster om gebruikers toe te voegen en directory's aan die gebruikers toe te kennen?

De FTP service van IIS7.5 dient gedownload te worden, zover ik begrepen heb is de FTP service op de W2K8 Server DVD nog van de oude IIS6.

Je kan de FTP Service beheren met het zelfde programma als waarvoor IIS7 web beheert wordt. De nieuwe versies support nu ook SSL over FTP en ondersteunt ook het gebruik van niet windows users (AD). Het is dus niet meer nodig om users aan te maken op de Active Directory. Indien je IPv6 gebruikt dan kan je hem ook gebruiken, voor de rest support hij de basic dingen zoals ip binding, virtual hosts, user isolation (chroot), ...

hier kan je downloads en meer informatie terug vinden: http://www.iis.net/extensions/FTP

Azziej
13/08/09, 15:15
FTP 7.5 ziet er idd wel netjes uit.
Maar dan had ik, denk ik, hetzelfde probleem gehad.
Ik ben nu inmiddels achter het probleem en heb het zo opgelost.

De siemens router firewall heeft 2 manieren om poorten in de firewall toe te laten.
Ik dacht altijd dat er maar 1 manier was zoals het beschreven staat in de manual.
Via de andere manier maak ik gelijk contact en werkt het nu perfect.
Slechts 1 lettertje in de rule veranderen en hij doet het.
Frustererend!!!!!!

Bedankt allemaal voor de tips!