PDA

Bekijk Volledige Versie : Interne dataverkeer



BrunoB
09/08/09, 17:01
Hallo mensen,

ik heb een vraagje.

Heb een aanbieder gevonden voor een dedicated server alleen nu staat er bij.

Free internal traffic From 31/08/2009 wat houdt dat precies in?

Op die site kan ik geen info er over vinden en heb een beetje gegoogled maar ik wordt er niet veel wijzer van.

Vanaf deze server wil ik data versturen en ook ontvangen heeft dat iets met dit te maken?

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft

Alvast bedankt

Gr BrunoB

vuwit
09/08/09, 17:16
als je eigen lan hebt met twee dedi's misschien? ( of traffic wat via hun peerings loopt? )

BrunoB
09/08/09, 17:34
als je eigen lan hebt met twee dedi's misschien? ( of traffic wat via hun peerings loopt? )

Ik ben een leek in dit alles.

Maar wat bedoel je met "traffic wat via hun peerings loopt" ?

Het is een server wat ik bij die aanbieder wil hebben en deze wordt alleen gebruikt om data me te versturen en ook op te halen

Ik hoor van je (jullie) bedankt trouwens voor je snelle reactie

Gr Brunob

SF-Jeroen
09/08/09, 17:38
Hij bedoeld dat alleen het verkeer over de vlan gratis is, dus als je bijvoorbeeld een backup server naast je server hebt hangen kun je zonder kosten van dataverkeer backuppen naar die server. Alle verkeer buiten de vlan (voor het gemak: buiten het datacentrum waarin de server hangt) betaal je dus wel voor.

BrunoB
09/08/09, 17:43
Hij bedoeld dat alleen het verkeer over de vlan gratis is, dus als je bijvoorbeeld een backup server naast je server hebt hangen kun je zonder kosten van dataverkeer backuppen naar die server. Alle traffic buiten het vlan (voor het gemak: buiten het datacentrum waarin de server hangt) betaal je dus wel voor.

Bijvoorbeeld ik haal van locatie A 1 gb op zeg maar en dat komt op de server valt dat daar onder?

En als ik die 1 gb dus weer na locatie A toe stuur valt dat dan er ook onder.

Data Centerum is in Amsterdam en locatie A in Groningen.

Ik hoor van je

Gr BrunoB

Erik H.
09/08/09, 17:48
1- Wat de vraag ook is, de aanbieder kan dat zelf uiteraard het beste beantwoorden

2- Je zegt "Vanaf deze server wil ik data versturen en ook ontvangen", dat is op zich niet meer dan normaal. Als je dat niet zou willen kun je hem net zo goed uitzetten...

3- Ik gok dat het veilig is om te zeggen dat verkeer van Amsterdam naar Groningen GEEN intern verkeer is...

dennis0162
09/08/09, 18:36
Bijvoorbeeld ik haal van locatie A 1 gb op zeg maar en dat komt op de server valt dat daar onder?

En als ik die 1 gb dus weer na locatie A toe stuur valt dat dan er ook onder.

Data Centerum is in Amsterdam en locatie A in Groningen.

Ik hoor van je

Gr BrunoB

Verkeer in dezelfde vlan wordt vaak niet berekend. Ook tussen twee locaties.

Maar je kan het beste deze vraag bij je webhoster neerleggen.

SF-Jeroen
09/08/09, 18:48
Het verkeer van en naar de server wordt dus allemaal berekend, behalve het verkeer binnen dezelfde vlan. Binnen hetzelfde vlan zijn dus de servers die bij dezelfde provider staan, bijvoorbeeld een backup server, een 2e server van jou, een server van een vriend, etc. Je betaald dus gewoon het dataverkeer voor alle mensen die iets downloaden/uploaden naar jouw websites/server en jouw websites bezoeken.

BrunoB
09/08/09, 19:06
Het verkeer van en naar de server wordt dus allemaal berekend, behalve het verkeer binnen dezelfde vlan. Binnen hetzelfde vlan zijn dus de servers die bij dezelfde provider staan, bijvoorbeeld een backup server, een 2e server van jou, een server van een vriend, etc. Je betaald dus gewoon het dataverkeer voor alle mensen die iets downloaden/uploaden naar jouw websites/server en jouw websites bezoeken.

Dus als ik het goed begrijp.

Zijn er dus kosten aan verbonden als ik vanaf de server data verstuur naar een andere server bij een andere aanbieder in Groningen.

En net andersom ze sturen naar de server in Amsterdam data dan kost dat ook geld.

Want er zijn ook aanbieders waar het gratis is dan betaal je wel meer maandelijks.

Bedankt

Gr B. :w00t:

SF-Jeroen
09/08/09, 19:22
Als ik jou was zou ik maar een managed dedicated server kopen, anders gaat het niet goed komen zie ik al.

Normaal krijg je bij je dedicated server een bepaalde hoeveelheid dataverkeer, dit is meestal iets tussen de 100 GB en 500 GB (met enkele uitschieters naar een paar TB). Of in Mbit 95%, wat ongeveer neerkomt op 1 Mbit 95% = 200-300 GB.

Ook kun je "onbeperkt" krijgen, wat inhoudt dat je uplink danwel op een bepaalde snelheid wordt gecapped, of dat deze gedeeld wordt met enkele andere servers. 100Mbit zonder limiet kan natuurlijk ook, maar denk wel aan enkele honderden euro's per maand.

Hiernaast heb je dus ook een Vlan, waarover al het verkeer gratis is, maar ik denk niet dat je hier veel gebruik van gaat maken behalve als je ergens nog een backup server hebt hangen binnen hetzelfde vlan.

Erik H.
09/08/09, 19:42
Dus als ik het goed begrijp.

Zijn er dus kosten aan verbonden als ik vanaf de server data verstuur naar een andere server bij een andere aanbieder in Groningen.

-> Eh ja, dat is wel het basis principe van het een server

En net andersom ze sturen naar de server in Amsterdam data dan kost dat ook geld.

-> Ja zie hierboven

Want er zijn ook aanbieders waar het gratis is dan betaal je wel meer maandelijks.

-> Gratis maar dan wel meer betalen :huh:


Ben bang zoals hierboven gesteld dat je beter iets managed kan nemen of je er eerst iets meer in verdiepen. Zonder kennis van zaken heb je straks een hele dikke rekening voor extra dataverkeer van je gehackte server.

BrunoB
09/08/09, 21:58
Hallo,

heb nu al een server dus ik weet het een en ander wel maar het gaat me alleen om het woord/zin die vetgedrukt is hier onder daar kom ik niet uit.

Ik zou niet weten wat dat is dus daarom stel ik de vraag aan jullie.

Hoor van jullie

Gr BrunoB

Processor
Merk: Intel
Model: Quad Core Q6600
Frequentie: 4x 2.40+ GHz
NIC: GigaEthernet
Werkgeheugen: 4 GB
Harde schijf : 1 TB

Netwerkverbinding: Q-1T i
Dataverkeer /maand: Onbeperkt *
Free internal traffic: From 31/08/2009

* Het dataverkeer is onbeperkt, bij een overschrijding van 2TB/maand wodrt het gelimiteerd tot 10 Mbps

Marin
09/08/09, 21:59
Ik zou niet weten wat dat is dus daarom stel ik de vraag aan jullie.

Dat is je nu toch uitgelegd? Wat wil je nog meer weten dan? Je kunt toch ook de provider vragen?

BrunoB
09/08/09, 22:45
Dat is je nu toch uitgelegd? Wat wil je nog meer weten dan? Je kunt toch ook de provider vragen?

Ik weet niet alles en snap het nog niet helemaal dus daarom dat ik de specificatie hierboven heb neergezet van deze server.

En het zondag dus daarom vraag ik het hier.

Gr B.

Marin
09/08/09, 22:53
Oke, maar je vraag over dat internal traffic is nu toch beantwoord? Wat wil je er nu nog over weten? Stel eens een specifieke vraag? Dan hebben we wat om te beantwoorden.

BrunoB
09/08/09, 23:10
Oke, maar je vraag over dat internal traffic is nu toch beantwoord? Wat wil je er nu nog over weten? Stel eens een specifieke vraag? Dan hebben we wat om te beantwoorden.

Ik vraag het de aanbieder wel.

Wil jullie bedanken voor jullie antwoorden

Gr bruno :eek:

Marin
09/08/09, 23:14
Ik vraag het de aanbieder wel.


Tja, het is geen onwil van ons hoor. Maar ik begrijp niet wat je nog wil weten. Internal traffic is traffic binnen je eigen vLan. Dat heeft men uitgelegd. Al het "normale" verkeer valt hier niet onder.

Ds sel gerust je vraag, maar wees specifiek ;)

Pur
09/08/09, 23:45
Lijkt me ook verder niet zo heel relevant of het interne verkeer wel of niet gratis is gezien:

Dataverkeer /maand: Onbeperkt *

2TB jaag je er met een dedicated servertje met normaal gebruik niet echt snel doorheen.

EncryptedBrain
10/08/09, 00:22
* Het dataverkeer is onbeperkt, bij een overschrijding van 2TB/maand wodrt het gelimiteerd tot 10 Mbps

:huh: wat is er dan onbeperkt? Dit lijkt mij toch een beperking.

Pur
10/08/09, 01:05
:huh: wat is er dan onbeperkt? Dit lijkt mij toch een beperking.

Ook met 10 Mbps verbinding kun je toch verkeer veroorzaken en dus (in zekere zin) onbeperkt verkeer, alleen uiteindelijk beperkt in het verkeer wat je kan 'veroorzaken'.

There is no such thing as a free lunch...

WaaaghNL
10/08/09, 02:00
Ik vraag het de aanbieder wel.

Wil jullie bedanken voor jullie antwoorden

Gr bruno :eek:

misschien met een kleine tekening

server1 in data center A server2 in data center A
- -
- -
---------------------------------

data van server 1 naar server 2 is gratis.

server1 in data center A server2 in data center A
- -
- -
---------------------------------
-
lijntje naar buiten
-
internet

maar zodra je naar het internet traffic gaat versturen ga je betalen voor het gebruik.

wat ze dus bedoelen is alles wat in het LAN blijft wordt niet in rekening gebracht vanaf 31/8/09

X-Hosted
10/08/09, 13:26
Als je 2 servers bij die provider hebt en je laat ze bijvoorbeeld van elkaar downloaden, dan rekent je provider dat niet als dataverkeer.

Dus als je daar meerdere servers hebt kan je bijvoorbeeld je bestanden gratis van jouw server 1 naar jouw server 2 zetten, als backup bijvoorbeeld.

Spreekt nou niemand hier meer jip en janneke taal? :sweatdrop: