PDA

Bekijk Volledige Versie : Exchange 2007 met outlook 2007 synchroniseren



Azziej
07/08/09, 16:25
WHT'ers,

Na het succesvol en met veel plezier draaien van een exchange 2007 server op een windows server 2008 kastje, vond ik het nu is tijd om het allemaal samen te laten werken met een aantal iPhones en met outlook 2007.
De iPhones deden het op het begin niet zo best.
Mappen die niet gedownload konden worden en mail die alleen verscheen bij binnenkomst en na 3 dagen spoorloos verdwenen waren van het apparaat maar nog netjes in outlook webaccess "postvak in" stonden.
Na de iPhone 3.0 update deed alles het wel zoals het moet zonder een enkele foutmelding of probleem :thumbup:.
Nu, bij het laten synchroniseren met outlook 2007 krijg ik constante foutmeldingen en bij het zoeken op google krijg ik vele oplossingen die in mijn situatie ook niet helpen.
Daarom denk ik dat er nog het één en ander fout zit in mijn server configuratie.

Outlook 2007 foutmeldingen:

De eerste foutmelding die ik krijg is bij het opstarten van outlook.
Outlook vraagt om mijn gebruikersnaam en wachtwoord.
Gebruikersnaam staat al standaard in het veld en na het intikken van mijn wachtwaard krijg ik de volgende foutmelding: "Microsoft Exchange is niet beschikbaar".
Deze melding krijg ik elke keer dat ik het opnieuw probeer.

Bij het klikken op de knop offline werken krijg ik de volgende foutmelding:
"Kan uw standaardmappen voor e-mail niet downloaden. Kan het informatiearchief niet openen."

Na het klikken op ok stopt outlook totaal met werken.

Volgense google komt deze foutmelding als je exchange server niet online is. Tijdens het tikken van dit bericht komt er een mailtje binnen op mijn iPhone en webaccess werkt ook nog steeds goed, dus dit is het in mijn geval niet.

Iemand een idee of iemand die dit probleem ook is heeft gehad?

Alvast bedankt!!

WeServIT
07/08/09, 17:28
Het vragen om gebruikersnaam en wachtwoord is normaal, dat komt bij ons ook voor. Je moet dan als gebruikersnaam je e-mail adres doen, en als wachtwoord het wachtwoord wat je hebt ingesteld. Dan zou het gewoon moeten werken.

lmp
07/08/09, 17:41
gebruik je outlook op een systeem welke binnen het zelfde domein zit, of gebruik je de outlook everywhere opties?

Azziej
10/08/09, 10:44
Het vragen om gebruikersnaam en wachtwoord is normaal, dat komt bij ons ook voor. Je moet dan als gebruikersnaam je e-mail adres doen, en als wachtwoord het wachtwoord wat je hebt ingesteld. Dan zou het gewoon moeten werken.

Dat dacht ik zelf ook maar helaas dat is niet het geval, komt toch iets meer bij kijken blijkbaar..


gebruik je outlook op een systeem welke binnen het zelfde domein zit, of gebruik je de outlook everywhere opties?

Outlook draait op een systeem binnen hetzelfde domein als de exchange server.

gjtje
10/08/09, 11:19
Je bent ook aangelogd als domein user op die desktop? En werkte Outlook vroeger wel?

Azziej
10/08/09, 11:33
Je bent ook aangelogd als domein user op die desktop? En werkte Outlook vroeger wel?

Ik ben inderdaad ingelogt als domein user.

Maar, als ik het goed heb waar jij heen wilt gaan, wij hebben 1 e-mail adres die we als algemeen adres gebruiken en die wil ik dus via outlook laten werken maar die is dus niet van de gebruiker die op dat moment ingelogt is op het werkstation!

Maar dat zou toch geen probleem moeten zijn als je inlogt op je exchange server met gebruikersnaam en wachtwoord?

(De andere gebruikers maken gewoon gebruik van webacces aangezien de functies die gebruikt worden daar ook perfect in werken)

Vroeger heb ik het ooit wel eens werkend gekregen maar dat was in een hele andere situatie en andere omgeving. Ik heb het nu, volgens mij, precies zelfde gedaan als toen maar helaas :(